Imre, Imre, Mihály.... így hívtuk
Szöveges ítélet
A címet meg kell magyaráznom: a rendszám első három betűjét így diktáltam be matrica vásárlásakor, stb. és rajta ragadt.
Amikor megvettük - a szerelőnk határozott ajánlására - még nem tudtam, hogy nagyon jó üzletet kötöttünk. Egy családon belül cserélt gazdát nagyapáról fiúra, a szervizkönyvet végig vezették, így a kocsi nagyon jó egészségnek örvendett. A kezdeti kis apróságok, hogy ez-az nem működött (központi zár, a légzsák jeladója) hamar megoldódtak, bár az alkatrész ára sokszor nagyon magas. De általában igaz a mondás, hogy a japán kocsikhoz drága az alkatrész, csak nem nagyon kell. A mi borsózöld járgányunk sem hagyott soha ott az út szélén. Egyszer anyám nem jól zárta be a csomagtartót, és reggelre lemerült az akku, ennyi volt az összes olyan hiba, amikor nem úgy indultam el, ahogy akartam.
Az olajat, olajszűrőt, légszűrőt 15 ezer km-enként cseréltük benne, a motorja nagyon jól működött, néha figyelnem kellett, hogy egyáltalán megy-e, nehogy megint ráindítsak. A vezérműláncot - felismerve észrevehetően kerregő hangját hideg téli reggeleken, hideg motornál - kicseréltük, 220 000 km-nél.
A kocsi meglepően dinamikus használatot is lehetővé tett. Fogyasztása 4.5-5.5 között volt, megfontolt használatra a kisebb érték, a 100-110-es tempókra a nagyobb volt jellemző. Autópályázással sem tudtam 6 fölé vinni. Az egyetlen rossz tulajdonsága a virsli gumi és az ezt tetéző magas felépítmény volt, aminek köszönhetően minden kanyar ellenség lehetett. Amikor édesapámmal váltottuk egymást hosszabb úton, többször rá kellett szólnom, hogy lassabban kanyarodjon, mert kirepülünk a p*csába (apámnak egy jóval sportosabb kocsija van). Ha egyszer-egyszer elbambultam, kidobta a farát, a nyári gumikkal képes volt kisebb kisodródásokra is, később ez lett a veszte is.
A csomagtartója elég kicsi, a hátsó üléssor előre-hátra mozgatható, ekkor a csomagtér nő, de a hátsó ülésen már komoly büntetés végigülni pár órát. Mindenesetre úgy mentünk vele nyaralni, hogy 3 gurulós bőrönd, gyerekülés, babakocsi, babakocsi mózeskosara, 4 kistáska, apu, anyu, baba befért, de ezen felül már komoly erőfeszítés lett volna akár egy lapostetűt is beerőltetni valahova.
A csomagtartóra rácsukódó kalaptartó nagyon idegesített, mert a legkisebb csomag (egy bőrönd, táska, szatyor, zöldségesláda) ki- és behelyezése már megemelte és soha nem a helyére esett vissza, hanem mellé. Időnként inkább kivettem és otthon hagytam, hogy ne zavarjon a pakolásban.
Volt, hogy a piacra elvittem vele 1,5 mázsa sütőtököt, meg 3 nagy vödör savanyú uborkát, de akkor sem fért volna be már semmi.
Több marha sofőrtárs pályázott rá, hogy összetörje, egyszer egy kamiontól megrémült papa tiszta erőből visszatolatott egy kereszteződésben, és olyan gyors volt, hogy nekem már ugyanez nem sikerült: bejött körülnézni a vonóhorga a motortérbe, a hűtőtől 1 centire állt meg. Felkötöztem a lökhárítót és még hónapokig kénytelen voltam törötten járkálni vele, mert a biztosító nem siette el a dolgot.
Végül egy céges Ford k*rva laza sofőrje érezte úgy, hogy mindenképp meg kell előznie még a kanyar előtt (annyira utálom az ilyen nyikhaj sz*rháziakat... kezem-lábam töröm, hogy kivédjem a hülyeségét, ő meg integet, hogy köszi....), és hogy elkerüljük az esti híradó balesetek rovatát, lehúztam és fékeztem, de a taknyos úton nem fogtak elég jól a nyári gumik (ez volt az első őszies őszi nap) és találkoztam az árokkal, utána a töltéssel az árkon túl, a kocsi átpördült, a hátsó c-oszlop szenvedte meg legjobban az egészet. Csoda, hogy karcolás nélkül szálltam ki belőle. Mindenesetre szegénykém miután utolsó dolgát megtette, azaz megvédett, a talpára fordult át. Körbejártam, és mivel a motor működőképes volt, levánszorogtam vele egy pihenőig és megvártam a trélert. Már láttam, hogy nem érdemes csináltatni, úgyhogy ez a korszakunk véget ért.
Hibalista
- Kopó alkatrészek: fékbetétek, féktárcsa, lengéscsillapító. Központi zár, vezérműlánc, csomagtartó zár.
Ide hordtam szervizbe
Erdélyi József
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 171000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 95000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Swift 1.0 | Következő autója? | Meriva 1.7 D |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
