Igazi megbízható kisautó
Szöveges ítélet
Kellett gyorsan egy autó, ami megbízhatóan teszi a dolgát elvisz A-ból B-be. Osztrák papírokkal vettem kereskedésből, így ki tudja mennyi km volt benne (ajtó nyitódásából nem 155e...). Viszont különösebb baja nem volt és nem nagyon foglalkoztak az apróbb kasztni "sérülésekkel" sem így olcsón sikerült megvennem.
Első szervizelésnél kiderült, hogy nem 2 napot állt (egér a levegőszűrőben szinte mumifikálódott), ennek ellenére a kötelezőn felül nem kellett semmi mást cserélni. Habár szerintem már itt sem volt az igazi a lengéscsillapítója, de a szerelőm azt mondta jól van az.
1.0-ás autóhoz képest meglepően "fürge" a VVTI motornak köszönhetően, de azért az autópályázás nem az ő terepe 120-nál teljesen vége. 130-al is megy sőt 158-al is, de igencsak halálfélelme van benne az embernek, de nem is erre találták ki, más kérdés, hogy erre is használtam jócskán.
Városban nagyon kis praktikus autó, zsebkendőnyi helyre is nagyon könnyen be lehet vele parkolni. Egyenletes 70-es tempónál kb 4 litert "eszik"....
Ahhoz képest, hogy az előélete totál homály volt, gyakorlatilag semmi baja nem volt ameddig használtam. Szétrohadt kipufogó és a lengéscsillapító csere nagyon nem kirívó (ha minden ilyen idős autónak ennyi baja lenne), a kuplungja már egy kicsit fent fogott amikor eladtam, de ez egyáltalán nem meglepő. Vezérműlánca meg sem csörrent soha, halkan szépen teszi azt amire képes bármilyen külső körülmények között, megy!
Ahhoz képest, hogy egy nagyon kicsi autó egész jól pakolható, mivel a hátsó üléssor előre-hátra mozgatható, sokkal praktikusabb, mint mondjuk egy Fiat Panda.
Lakatolni nem kellett, rozsda azért már volt rajta, de felületi, amit egy kis csiszolással és megfelelő felületkezeléssel orvosolni lehetett.
Ami miatt eladtam, az a sok autópályázás és a teljesen ingerszegény autózás. Viszont egy Yarist nem ezekért vesz az ember. Így én nagyon bátran ajánlom bárkinek aki egy megbízható nem szervizigényes autót keres főként városi maximum országúti rohangáláshoz, mert nem fog csalódni.
Hibalista
- Kipufogó (50000 HUF dobbal); Első lengéscsillapító, toronycsapággyal (80000 HUF); ezeken kívül csak kötelezők.
Ide hordtam szervizbe
Magán. Nem bonyolult szerkezet így elég sok mindent meg lehetett rajta otthon csinálni, ha nem akkor egy ismerős szerelőhöz vittem, relatíve olcsón jól és becsületesen dolgozott, amit kiszámlázott azt valóban mindig cserélte.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 155284 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 223421 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Mazda 3 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
