Gumimaci
Szöveges ítélet
Sajnos nem fogom megtapasztalni az igazi erényeit, mert el kell adnunk (erre még visszatérek). A Toyoták arról híresek, hogy ugyanezt nyújtják sok év múlva és sok kilométerrel a hátuk mögött. Tudom, mert öcsémnek van egy 14 éves carina e-je, és abba beülni igazán megdöbbentő. Biztos ez is olyan lesz, most is érzem rajta. Így 2 évesen, alaposan kitakarítva vissza lehetne vinni a szalonba és eladni új autónak. Szóval nagyon elégedettek vagyunk vele és nagyon szeretjük, de aki ilyet vesz, annak pár dolgot nem árt tudnia.
Teljesítmény és fogyasztás: Ahhoz képest, hogy 1.0-ás a motorja, jól megy. Autópályán viszi a 130-150-et. Ha pörgetem még gyorsul is, de azért ez nem egy komoly motor. Aki dinamikusan szeret közlekedni, az ne ilyet vegyen. Ha kicsit is sietősre fogom, rá kell állni a gázra tökig. Futómű jó, fék jó, csak az ABS-től ver ki néha a víz. Ha kicsit is ráz az út féktávon, akkor bekapcsol. Én felpofoznám a mérnököt, aki beállította.
És itt jön az, ami a legfurcsább: sokat fogyaszt! Pontosabban, tud keveset is fogyasztani meg sokat is, pl autópályán annyit eszik 130-nál, mint az 1.6-os vw bora evett. Nagyon az ember lábán múlik. Volt, hogy 5,1-es átlagot mértem, de volt út ahol 8,7-et. Nagy átlagban nálam 6,5-re jön ki.
Kényelem: A legfontosabb, amit kiemelnék, hogy nagyon jól szól a gyári hifije. Elöl kifejezetten kényelmes, imádom a kormányát (bőr), szeretek benne ülni. de 2-3 óra után nekem mindig megfájdul a jobb lábam. Sokkal messzebbre csak 1x mentem vele, többet nem megyek, nem arra való. A csomagtere meg vicces. Amíg ketten használtuk, előre volt tolva a hátsó ülés és volt csomagtér. Mióta hárman gyereküléssel használjuk, hátrébb kellett tolni és így elfogyott a hely! Erre nem számítottam, alig van csomagtere. Ami viszont tényleg gyalázatos, az ajtók szigetelése. Erős szélben nagy tempónál fütyül a huzat az ajtókereteknél, és nem kicsit. Tiszta röhej!
Fenntartási és szervizköltség szinte nem is értelmezett korábbi autóinkhoz képest. Megvettem és csak tankolok bele. A kötelező bizt és a casco együtt kb. 30e Ft-t negyedévente. A kötelező szerviz 34e ft-volt.
A sok negatívum ellenére is imádjuk, és már most azon agyalok, hogyan lehetne mégsem eladni, hanem második autónak megtartani. Annak tökéletes.
UPDATE (Végszó):
Eladtuk! 33000 km volt benne hibamentesen. Bár a hírdetések alapján jó áruk van használtan, én nem tudtam igazán jó áron beszámíttatni. Most egy Astra H-val éldegélünk. Ebből visszatekintve, amit még nem írtam, hogy senki sem tartja tiszteletben az úton, alázzák a többiek.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Emil Frey. Kötelező volt. Nekem nem tűnt drágának.
30000-es kötelező is ugyan ott, ugyan annyi.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Bora 1,6 16v | Következő autója? | Opel Astra H 1,6 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
