Fiatalító, ideális kis-nagy útitárs
Szöveges ítélet
A 18 éves 2000-es diesel Toyota Carina II-t váltottuk le a Yarissal. A nagy diesel autó után furcsa volt a kicsi benzines, de nagyon gyorsan megszoktuk, mivel leginkább ketten utazunk vele, illetve ketten és a két kis unoka. (5,7) A több mint 60000 kilóméter alatt soha semmi meghibásodás nem történt. (természetesen izzócsere, amit kizárólag a témában gyakorlott szerelő tud káromkodás nélkül elvégezni.) 5 alkalmommal voltunk 2-3500 killóméteres utazáson, legutóbb a két kicsivel és a feleségemmel két hétig Görögországban. Persze tetőbox felszerelése ezúttal nélkülözhetetlen volt. Az autó kényelmes hosszú úton is, a tetőbox sem befolyásolja jelentősen a teljesítményt. A klimaberendezés kitűnően működik. Előzésnél a jobb gyorsulás érdekében feltétlenül vissza kell kapcsolna a sebességfokozatot, így veszélyhelyzet nem állhat elő. Azt tapasztaltam, hogy 120 km/óra a erősebb motorhang hallatszik, afölött viszont ismét halkul. A rádió, a CD. lejátszó, illetve a kazettás magnó megfelelően szól. A középre helyezett "műszerfal" 10 percig volt furcsa utána természetessé vált. Először híányzott a vizhőfok mérő, azután rájöttem minek is, és megszoktam. (A Skoda 105-120-on szocializálódott embernek ott motoszkál a fejében, honnan tudja meg, ha felforr a víz? Nem fogja megtudni, nem forr fel és kész, esetleg egy kicsit később alszik ki a visszajelző lámpa. Egyszer ez is előfordult egy végeláthatatlan Olympos-hegyi szerpentinen) Szeretem, hogy nem látja a feleségem mennyivel megyek. Észrevétlenül, nagyon gyorsan átlépi az ember az autópályán megengedhető sebességet. Az karosszéria rendkívül sérülékeny, az első lökhárító müanyag lemeze sokszor leér. Egy időben bizonyos szélviszonyoknál és sebességnél fügyült a bal első ajtó, azután ez elmúlt. (meggyógyult) Pár hónapig a hátsó kerekek felől időnként valami nyiszogást hallottam, ami halálra idegesített, azután szerelő ezt valahogy kiküszöbölte. ("cikkant pengve") Egyébként az első alkalommal amikor beleültem és elindultam vele az volt az érzésem, hogy megfelelő karbantartás mellett ez soha nem romlik el. Persze az előzőleg 12 évig használt diesel Toyotánál is az volt a véleményem, és be is vált. A szervízben udvariasságot, profizmust tapasztaltam, az ár is minden alkalommal rendben volt. Összességében elmondhatom, hogy a következő autóm ismét Yarist lenne, csakhát egy év múlva már három unokával utazunk, és a feleségem is mindenképpen jönni akar.
Hibalista
- izzók,
Ide hordtam szervizbe
M+F Toyota Kecskemét, Kiskőrös
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Carina II. D. 2.0 | Következő autója? | Toyota Auris, Corolla |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
