Biztos társ
Szöveges ítélet
Igazi japán autó!!! Sosem hagy cserben, keveset eszik, jól megy, és ennél a példánynál még az sem róható fel hibaként, hogy unalmas formatervezés, mert még így 12 évesen sem tűnik elavultnak. Nem olyan zörgős, mint a Suzuki és a sok sznob sem néz le miatta annyira, bár tiszteletet sem hív ki magának sajnos. Persze aki ismeri az tiszteli és szereti. Minden autó, így ez is csak kompromisszumok mellett élvezhető. Mindenki döntse el, hogy mire van szüksége! Nálam az autó munka eszköz is, így mindig működnie kell. Sokat használom városban, rövid utakon, így csak kis fogyasztású és benzines jöhet szóba. Szeretek vele előzgetni, így százig az átlagnál jobban kell tudnia gyorsulnia, illetve a váltónak is precízen, rövid úton kell kapcsolnia. Ötajtós kell, mert parkolásnál könnyebb így a beszállás. Fontos, még az is, hogy elől legyen bőséges hely, továbbá a csomagtartó bővíthető legyen, mert néha bizony mosógéptől, 2 méteres alu létrától kezdve a cementes zsákig mindennek bele kell férnie. Persze nem öt ember mellett! Legyen olcsó a fenntartása és jól tartsa az árát, mert nem csak autóra szeretek költeni. Ne legyen túl nagy, mert gyakran kell városban parkolni vele. Ezeket mind tudja, így számomra ez egy ideális autó. Városban, télen-nyáron téli gumival, rövid úton használva, utcán parkolva, sportos vezetés mellett sem eszik többet 6,6 l-nél. Országúton (Budapest-Lillafüred) 5,2 l, autópályán (Budapest-Stuttgart) 140-es átlagsebesség mellett (Németországban 160)5,7 literrel beéri. Cserbe még soha sem hagyott!!! A hátsó üléssor tologatásával, és annak köszönhetően, hogy ötajtós még a mosógép is befért a csomagtartóban. Egyébként, ha ketten utaznak benne, akkor a kerékpártól kezdve minden. Hosszabb távra 4 fővel, de kevés csomaggal érdemes elindulni. Fejmagasság még nekem is bőven elég (pedig 192 cm-es vagyok), nem úgy, mint az Audiban, ahol a napfénytető idegesítően súrolta a fejemet.Egy hibája azért van.Sajnos csak a kormány magassága állítható (mint az autók 95%-nál), így mivel nem vagyok majom -és hosszabb a lábam, mint a kezem- sajnos hátra tolt első üléssel, kinyújtott karnál két kezes kormányzásnál kicsit kényelmetlen. Általában egy kézzel fogom, vagy kicsit lejjebb, így elviselhető. Hozzá teszem ez a Golfnál és az Audinál is probléma volt. A motorból csak 1.3-ast vagy 1.4-es dízelt érdemes venni, mert az ezres kicsit kevesebbet eszik (1l),de nem is megy. Autópályán pedig 155 a vége, míg az enyémmel 185-el is mentem már.
Hibalista
- Igazából semmi nem romlott el váratlanul. Köszönhetően annak, hogy többször is összetörték a kicsi kocsit, a hátsó lámpa-búra mögötti illesztésen repedés keletkezett, amitől beázott. Mikor rájöttünk mi a hiba üveg ragasztóval orvosoltuk. Azóta sem ázik be. Nyolc év után cseréltem akkumulátort. Egy hideg téli napon, mikor vagy 45 percet vártam a kisöcsémre, s közben zenét hallgattam lemerült. Egyedül betoltam a kocsit, s utána ment, indult rendesen, csak gondoltam, hogy 8 év használat után biztos, hogy csökken az akkumulátor teljesítménye, főleg úgy, hogy rövid távon(5-10 km) használom általában. Sportos vezetésem ellenére eddig csak kétszer kellett cserélni az első fékbetétet és 180.000-nél az első tárcsákat. Izzót még az életben nem cseréltem rajta. A hűtő 170.000 megtett km után kicsit engedte a vizet -ami alaposabban megnézve nem is volt csoda, hiszen a lamellák kezdtek elporladni, továbbá kőfelverődések nyomait is lehetett felfedezni rajta-, így kicseréltem. Itt megemlítem, hogy után gyártott, főleg olasz hűtőt ne vegyen senki, mert igaz 5.000Ft-tal olcsóbb (25 e Ft a gyári) de fél év után úgy néz ki, mint a 12 éves gyári!!! Fékerő szabályzó kicsit szorult, de wd40 és vége a problémának. Addig sem vettem észre, csak a fékpadon, vizsgán derült ki. Hozzá teszem, hogy rendesek voltak, mert ők orvosolták helyben a problémát és át is ment. 10-12 ezer kilométerenként cserélem az olajat és a szűrőket. Ennyi!!! A kocsi a rendszeres karbantartást, és azt, hogy 5w30-as olajjal kényeztetem meghálálja. Gyári gyertyákat cseréltem 150.000 km-nél, de csak azért mert nem akartam megvárni, hogy maguktól menjenek tönkre. Mindent összegezve a szerelő haverjaim már szóba sem állnak velem, amiért ilyen autót vettem.Előttem francia és német autóim voltak, így nyugodtan rám építhették a vállalkozásukat. Mikor 2005-ben megvettem az ez előtti első japán autómat, az új 1,5-ös Swiftet már tudtam, hogy nem fognak érte szeretni. Annak sem volt baja, igaz csak egy évig használtam, mert ellopták. Utána vettem meg a Suzukiból visszamaradt pénzből a Yarist.
Ide hordtam szervizbe
Toyota Mayer vizsgálja át mindig -szerencsére ingyen mert hibát nem találnak soha :)- cserébe ha összetörik az autót náluk csináltatom meg cascora.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Van egy olcsó szerelőm, aki a szűrő és olajcsere kérdésben segít.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 229000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Új Swift 1,5 GS | Következő autója? | Remélem nem dilizek be és veszek egy német autót, akkor biztos hogy valami japánban gyártott és öss |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
