A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Yaris (1999)

Yaris XP10 1.0 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az utolsó szamuráj

Szöveges ítélet

Hölgy ismerősnek segítettem autóvásárlásnál, kizárólag ezt a típust kerestük, mivel megbízhatóság érték arányban ennél jobbat nem találni. Ez még a legelső széria amely teljesen japán gyártású, a későbbi faceliftes már francia összeszerelésű, közel nincs ennyire megbízható, viszont a beltere kellemesebb a szemnek a finomabb anyagoknak köszönhetően.
A kocsit kereskedésben árulták, valószínüleg régóta állhatott ott, mivel masszívan rozsdásodtak rajta a küszöbök ill. a futóműelemek. A motortér viszont porszáraz és pókhálós volt ami jó jel, valamint minden csavar még gyári bontatlan és a feliratok-címkék is mind hiánytalanok(ritkán látni ennyi japán feliratot egy helyen), tehát sérülésmentes volt. Próbakör után megállapodtunk az árban, még engedett is a kereskedő egy kicsit, úgyhogy egész jó vétel volt, már vittük is haza.
Miskolcon vettük a kocsit, és Nyíregyházára vittük haza, ezen az úton először olyan élményt okozott a vezetése, amit nagyon régóta nem éltünk át. Pedig rengeteg kocsit volt szerencsém próbálni már, mind nagyobb nehezebb erősebb kiadások, de ez azonnal megfogott a könnyed és pörgős rugalmas vezethetőséggel.
Hazaérve nemsokkal egy alapszervizet csináltam rajta, légszűrő-pollenszűrő, olajcsere (3.2liter) szűrővel, gyertyacsere is megvolt utána nemsokkal, ill. a hűtővizet is pótolni kellett, mert nem látszódott a kiegyenlítő tartályban a víz szintje. Ezek után érezhetően sokkal finomabban egyenletesebben járt a motorja.
A motor:
1SZ-FE 998cm3 16v furat:69mm löket:66.7mm 68LE/6000rpm 90Nm/4000rpm-nél, 1999-ben az év motorja volt, és teljes joggal. Ez a motor egy csoda! A VVT-inek köszönhetően már alacsony fordulatról(1500rpm) készségesen húz, bár a váltófokozat is elég rövidre van véve, ez is hozzátesz a remek rugalmassághoz.
5.fokozatban simán tartható a város tempólya és bármikor készségesen megindul ebből a fokozatból. Először hihetetlen volt hogy ezt tudja, de zokszó nélkül teszi a dolgát, mint egy szamuráj.
Aztán van a "másik üzemmód", amikor elkezded pörgetni, olyan 3500-4000-től rendesen "tol" az ülésbe, gyönyörű érces hangon elkezd énekelni és menni rendesen. Ettől szebb szívó benzines 4 hengeres hangja csak a régi Hondáknak van, olyat is vezettem, fantasztikus motorok azok is, sőt....(vtec forever)
Aki tud vezetni, ezzel a motorral gyakorlatilag bármikor meglepetést lehet okozni, olyan gyors előzések kivitelezhetőek vele, hogy hihetetlen.
Viszont ehhez a dinamikához nagyon kell a jó üzemanyag, nekem a Shell V-Power Racing vált be(100-as oktán), ezt nagyon szereti, mióta ezzel etetjük, érezhetően jobban megy, mintha 1.3-as lenne. A kategóriában mindenkit aláz de nagyon, tényleg fantasztikus motor. Nagyon érezhetően ellustul, amikor sokat jár városban és nincs kihúzatva, ezt megelőzve sokszor kapja a fordulatot és szereti.
Olajcserék szigorún 7-8000km-ként Eneos Hyper 5W-30as olajjal, a nívópálcán csak 1 csík fogy olajcserék között, ami szinte semmi. Múltkor kíváncsiságból levettem a légszűrőház alatti folytószelepet, belenézve semmi szennyeződés nem volt látható, fémtiszta volt minden a szívórészben. Ekkor tisztítva volt a MAP szenzor is, ill. a gázbovden lett feszesebbre állítva, mert hirtelen nagy gázra kicsit befulladt, de ezután megszűnt a fulladási hajlam, még spontánabb lett a gázreakció és finomabb a járás.
Fogyasztása: Láb-időjárás és tempófüggő, 3,5-7 literig bármit ehet.
5. fokozatban egy pár példa: 50-nél 3.5 l/100km, 55nél 3.5l, 60nál 3.8l, 70nél 4.2liter, 80nál 4.5liter, 90nél 5l, 100nál 5.5l, 110nél 6l, 120nál 6.5, 130fölött 7+. Hosszú úton nyári kirándulás 4 fővel 5.2 liter/100, téli városi rövid utak+ kis országút 6.5liter. Úgyhogy a gyári fogyasztási adatokat még mindig tudja, sőt sokszor alatta is van bőven, hála a prémium üzemanyagnak. A 45literes tankkal simán lehet 8-900 km-es etapokat megtenni.
Kényelem, beltér, varálhatóság:
A külső méreteihez képest a belseje "hatalmas", 4 felnőtt 185cm-es magasságig viszonylag kényelmesen el tud utazni 1.5-2 órás etapokkal, ezután kezdenek elgémberedni a végtagok, kell egy kis pihenő, de lehet olyan testalkat, akinek tökéletes az ergonómia. Elöl 185cm és 90kg méretekkel egészen kényelmes, az ülések párnázása kellemes, nem túl puha, de nem is sportülések, attól elég messze vannak. Az ülés magassága az alapkivitelben nem állítható, csak a jobban felszereltekben. A kormány is csak fel-le állítható.
Viszont a hátsó üléspad előre-hátra húzhatósága párját ritkítja, tényleg praktikus amikor csak pár centi híja van, hogy beférjen állítva bármi. Nagy plusz pont a teljes hátsó pad előre billenthetősége is, így igazán nagy dolgok is beférnek(kazán, hűtő, bútor), valamint a 60/40 üléstámla döntés is szuper, szóval nem spóroltak semmivel a japók! Múltkor hitetlenkedve raktunk be egy 2méter hosszú ágy fekvő részét összehajtva hosszába a kocsiba úgy, hogy majdnem bezártuk a hátsó ajtót, nem sok híja volt, hihetetlen volt látni hogy befért!
Az utastéri anyagok kemények, de struktúráltak, nem simák, tapintásra kellemesek, érzésre és látszatra is az örökkévalóságra készültek, na ilyet már többet nem gyártanak az biztos. Rakodóhelyből pedig annyi van, hogy mindent elnyel, rendkívül praktikus minden pakolóhely. A Speedzone-on Brúderrel egy fantasztikus tesztet találtok, amiben nagyon jól össze van foglalva ennek a kocsinak az összes pozitívuma, nézzétek meg!
Szóval így összegezve a Yaris ezen generációja egy fantasztikus kisautó, ami a kategóriájában verhetetlen, rendkívül kis fogyasztású, kis fenntartási költségű, sosem ment rajta tönkre semmi, csak kopó alkatrészek cseréje történt. 2023 nyarán kapott új kipufogót, mert leért az alja és leszakadt, valamint új hűtőt is kapott, mert a régi már eléggé foghíjas volt. A teljes kasztni is ki lett lakatolva és alváz ill. üregvédőzve, így még egy pár évig biztos szolgálatra kész, műszakira teljesen felkészítve. Most van benne 229e km, és köszöni szépen jól van!
Így utólag kiszámolva kb. ugyanannyiba van a kasztnimunka után, mintha egy teljesen rozsdamenteset vettünk volna!
A gyári gumimérete 155/80 r13, ezen a méreten mozog és fogyaszt úgy ahogy említettem, 2023-ban lett rá véve egy új szett 4évszakos gumi(Vredestein Quatrac 5), mely eddig tuti választásnak tűnik, egész jól bírta a nyári meleget, az őszi hideg esős időt, valamint a fagypont alatti időt is, remekül helytáll eddig mindenhol, tartós csöndes, egész dinamikus gumi!
Egyedül ami hiányzik a kocsiból az a klíma, a közérzeten sokat javítana. Szervó nincs, nem kell. ABS sincs, nem kell. A két első ablak elektromos, utólagos beépítéssel. Ez a fapad csak az alapverziónál volt, végülis régi nagy bölcsesség: "ami nincs, az nem romlik el", úgyhogy örülök ennek a kiadásnak, még használom sokáig!

Hibalista

- Hibalista:0 - Csak kopó-forgó alkatrészek cseréje ill. megelőző karbantartások.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2000
Kényelem (7) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 192000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 36000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Yaris 1999 (2005 - 2005)

További ítéletek (242 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)