A t?zpiros csábító
Szöveges ítélet
A kis piros, 3 ajtós "térplasztikát" els?sorban a feleségemnek vettük, de elég gyakran én kaparintottam meg. 192 cm-es magasságomhoz képest abszolút kényelmes üléspozíciót tudok beállítani maganak, igaz, így mögém már nem nagyon ül senki sem. Az els? megrendel?k között voltunk, így átvétel után még sokáig megnézegették a járókel?k vagy a piros lámpáknál a melléálló autósok. Abszolút igaz a Yarisra, amilyen kicsinek t?nik kívülr?l (amelyr?l kiderül, ha mondjuk egy Swift mellé állíjuk, hogy igazából milyen nagy!), olyan nagy belülr?l. Persze nem egy 5 tagú családnak tervezték, de 2 fiatalnal vagy 2 id?sebb embernek tökéletes elegend? méret? járm?.
A bels? térben a térhatású m?szerfal nekem nagyon "bejött". Eredeti 5let, nagyon jó megoldásban. Ha becsukódik az ajtó, az autó masszívan körbevesz, érezni azt a biztonságot, amely a megjelenésekor minden id?k harmadik legjobb töréstesztjét produkálta az NCAP szerint. A tárolórekeszek száma és mérete külön jegyzéket kíván, mit is tettünk-hova is? Az ülések oldaltartása minimális, viszont a háttámla kialakítása számomra a legideálisabb minden eddigi autóm közül. A kemény m?anyag borítás se nem szép, se nem színes, de nem is egy 5 milliós autóról van szó. A síneken csúsztatható hátsó üléssor nagyon hasznos. A kezel?szervek elhelyezése logikus és minden a helyén van.
A váltó és a motor egy m?remek. Minden gyártónak kötelez?vé tenném a Toyota váltó használatát. Én eddig kb. 10 különféle típusú autót használtam, de mindközül ez volt a legpontosabb és a legkönnyebben használható. Rövid kapcsolási út, határozott fokozatok, tökéletes megvezetés! A motor 1.0-ás, akkor még 68 LE-vel. 100-ig simán lehet alázni vele jópár "tuning" gépet. De ennek a motornak nem az ereje, hanem az anorexiás étvágya az er?ssége. Én általában a fedélzeti komputer szerint 5-6 l közötti fogyasztással közlekedtem vele, míg a feleségemnek simánt ment a 4,5 literes átlag. A motor imádja a fordulatszámot, a 6200 maximumot csont nélkül kiforogja...
A futóm?ve magyar utakra termett, inkább kemény, mint lágy, jól kisimitja a magyar utak megszokott min?ségét. A 175/65 R 14-es kerekekkel a stabilitás igen jó, provokálva is nagyon nehéz kihozni a sodrából, mondhatnánk "hülyebiztos". Száraz úton nem sikerült megfaroltatnom, bár lehet, hogy nem voltam elég bátor...
Összeségében fiataloknak, családnak max 1 éves gyermekig illetve 2 f?s családoknak, nyugdíjasoknak ideális kisautó, amely rendkívül megbízható (lásd vonatkozó ADAC felméréseket), olcsón fenntartható és gazdaságosan üzemeltethet?. Ráadásul remekül tartja az árát és a "lopóemberek" sem kedvelik...
És nagyon szerethet?!
Ui: A család b?vülése miatt most érkezik egy Toyota Corolla Wagon 1.4 SOL. Arról "népitélet" részemr?l úgy 2 év múlva...
Hibalista
- 75.000 km-nél kiégett a jobb els? helyzetjelz? lámpa. Ennyi!!!
Ide hordtam szervizbe
Toyota M3.
Már megsz?nt.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Toyota M5 Kovács. A legutóbbi 75.000-es kötelez? szervíz általam vitt olajjal 11. 500 Ft körül volt...
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 76000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Punto 55S | Következő autója? | Toyota Corolla Wagon 1.4 SOL |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
