A gömbi vagány
Szöveges ítélet
Apukámtól örökölt Suzuki Swift után egy 1.3-as igazi kis vagány Yarissal hozott össze a sors 2003-ban. Egyszer?en imádtam. Mikor eladtam szabályos depresszióba estem. Aztán 2004 nyarán jött a vadiúj D4D!!! A Reálszisztámánál szerintem máig is emlegetik a zizi csajt, aki szabályosan körbeugrálta az új autót. Azóta is legszivesebben minden reggel körbeugrálnám, amikor beleülök.
Igazi csaj autó, bár a barátom is nagyon szereti (szerinte autót utoljára króm lökhárítóval gyártottak, de elismeri, hogy a Yaris els?rangú a "tejfölösdobozok között")
Amikor el?ször beleültem az "újba", akkor els?ként a szell?z?k formája t?nt fel. Az el?z? széria csillagharcos formája legendásan ronda volt, mint ahogy általában a bels? m?anyagok. Ez sokat javult, de hála Istennek minden a helyén maradt. Nekem újdonság volt az elekromos ablakemel? és a klíma (mindkett? jól m?ködik, bár az utóbbit nemigen volt alkalmam használni, mert a nyár gyakorlatilag véget ért amint megvettem az autót:( )
Amúgy minden imádnivaló rajta.Én a m?szerfal helyetti "egérmozit" is szeretem. Az ülések oldaltartása sokkal jobb mint néhány éve, és a teljesen felhajtható hátsó ülések is zseniálisak. Err?l jut szembe...magam is kiröhögtem a csomagtartót mikor el?ször belenéztem, de lássuk be, egy ekkora autótól nem várhatunk sokkal többet. A fanyalgóknak pedig csak annyit: a zseniális variálhatóságnak köszönhet?en szállítottam már benne 2 méteres karácsonyfát (!) és mosógépet is.
Sajnos még két hónapos sem volt, mikor egy Peugeot utolérte hátulról. Ez egy hátsó lökhárító és csomagtérajtó + hátsó lámpa cserébe került. (Itt szembesültem azzal, hogy a japán autó alkatrész tényleg drága, de ezen sírjon a biztosító:)))) Sajos a javítás nem sikerült els?re, s?t másodikra sem tökéletesen. A szerel?k elég trehányak voltak, a pótkeréktartó csavarról pl. úgy gondolták, hogy teljesen fölösleges....én meg mit szenvedtem, mire kitaláltam, hogy mi zörög hátul.... de most már minden ok.
Fogyasztás?? Az els? héten vissza akartam vinni a kereskedésbe, mert egyszer?en nem hittem el, hogy nem mozdul az üzemanyagszintjelz?:))) azóta is ritkán látok kutast....:)) (az 1.3-as benzines 7.4-et evett, ez nem tud átlagfogysztást számolni, de 5 körül lehet a vegyes...)
A futóm? nem Demszky aszfaltra lett teremtve, de ez nem a Japók hibája... ?k ilyet rémálmukban sem láttak. De padka azért Japánban is biztos van, bár ezek szerint k...a alacsony mind, mert itt nálunk a legkisebb padkán, s?t pár komonyabb fekv?zsarun is fennakad a kicsikém orra... vagyis nem az orra, csak az a két gumileffenty? az els? lökhárító alján, amir?l még nem sikerült kiderítenem, hogy mire jó... (szépnek se szép, bár nem nagyon látszik) lehet hogy kompletten leszedem, még miel?tt magával rántja a lökhárítót...
Amúgy szerintem gyönyör? is... igazi kis gömbi vagány...persze kislány, de csak a színe miatt (világos metálkék nagyon szép szín, sokkal szebb mint a szürke, de ugyanúgy nem látszik rajta a kosz)
Nekem bevált(ak), igazi Toyota fun vagyok... nem is vennék mást. (Talán csak Mazda 3-at..., meg MX 5-öt, de ezek meg drágák és különben is)
Hibalista
- Semmi. De tényleg. Bár egyetértek azokkal a Yaris tulajdonosokkal, akik azt mondják, hogy a gyári ablaktörl?lapátért valakit agyon kéne verni a tervez?gárdából.
Ide hordtam szervizbe
Budafok.
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Yaris 1.3 vvti | Következő autója? | semmi mást, csak Toyotát |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
