Toyota Verso 1.8 Executive 147LE benzin
Szöveges ítélet
Az autót újonnan vásároltuk 2015-ben. Az erősebbik, 1.8-as szívó benzin motorral választottam (147LE), Executive felszeretséggel. Tetszett a típus, a konkurenciát időközben kizárva (VW, SEAT, Ford,...) ilyet kerestünk, eleinte használtan. Rájöttem, hogy annyira jól tartja az árát, megéri belőle újat venni (garanciával, új gumikkal, fékekkel, stb.), és vigyázni rá. Az autó ezt meghálálta, soha semmi baja nem volt. A téli/nyári gumik még eredetiek, akksi eredeti, a motor láncos (de nem megnyúlós fajta, mint a népautós konszernnél), tehát (majdnem) örök. Az első gyári féktárcsát fékbetéttel együtt 98.000km-nél cseréltettem, a hátsó féktárcsák illetve fékbetétek még eredeti gyáriak. Jelenleg 100.600km van az autóban.
Az autót a harmadik gyerekünk iskolás korúvá érésekor vettük. Egyik nagy családi kombiba sem fért el hátul a három gyerekülés, több különböző típusú és méretű gyerekülésből sem. Fontos volt, hogy szívó és benzines legyen. Előtte dízel PD VW Caddynk volt, nagyon rövid időn belül elkért 900.000Ft-ot. Semmi extra, csak a szokásos PD-sor, lendkerék csere.
A gyártó 15.000km-es olajcserét ír elő (azon kevés autógyártó közül, aki ezt vállalja és bátorkodik leírni). Minden olajcserénél levegőszűrőt is cseréltettem, ártani nem árt alapon, és mert mérnökként ezt tanultam.
A csomagtér elsőre átlagosnak tűnik (inkább széles), főleg hogy hátul integrálva van a +2 ülés (7 személyes). Ellenben gondosan csomagolva és pakolva 10 napi sátorozós cucc befért 3 rollerrel, kajával. Van egy tetőboxunk, eddig egyszer volt rá szükség, akkor 2 hétre az Adriára mentünk. A +2 ülés inkább gyerekeknek való, de átlagos, nem nyafogós felnőtt is utazhat ott. Magam is kipróbáltam, gond nélkül vállalható. A hátsó üléseket lehajtva óriási sík felületet kapunk, két személynek kényelmesen lehet aludni az autóban.
Vegyes fogyasztása 6,7L. Autópályán 130km/h tempomattal 6,8-7,0 liter. Városban nyáron klímával, illetve télen ugyanennyi. Országúton bőven 7,0 liter alatt van (6,3-6,5l). Könnyedén tartható vele a forgalom ritmusa, még 10 napos Balatoni nyaralásra felpakolva három kamaszkorú gyerekkel is. Ha szükség vissza kell váltani és 3500-as fordulattól húz, dinamikusan lehet vele előzni.
Az autót kulcs nélkül lehet nyitni, zárni. Ugyancsak kulcs nélkül lehet a motort beindítani illetve leállítani. A telefont pillanatok alatt megtalálja, a kihangosítás tökéletes. A rádió, cd, iPod gyönyörűen szól.
Indokolatlanul kevés van belőle az utakon, sajnos már nem gyártják. Ha most kellene három gyerekhez autót vásároljak, ismét ezt választanám. Mert benzines, szívó, láncos motorral, kiforrott, megbízható típus. Avensis alapokra gyártották, a minőség illetve műszaki megbízhatóság garantált volt, és eddig beváltotta a hozzá fűzött reményeket.
Hibalista
- Nem romlott el soha semmi a 100.600 km alatt.
Ide hordtam szervizbe
Iniciál Győr, 5 éves koráig.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 1 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100600 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | VW Caddy | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
