A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Verso (2013)

Verso 1.6 Valvematic 

Az ítélet értékelése
2,0(1 db)

Ez bizony egy Toyota!

Szöveges ítélet

A kocsit 2014. februárjában vettük teljesen újként Kecskeméten. Nagyon sok infót összegyűjtöttem a neten még a vásárlás előtt, hogy biztos a legjobb választás-e a Verso (az előző autó Toyota Corolla volt, 10 év után igaz, hogy kevesebb mint 70e km-rel, de nulla hibával, eredeti aksival – és tulajdonképp két ablaktömítő gumi kivételével minden eredeti volt benne, mikor eladtuk). Nem is tagadom, hogy elfogultság van bennem a márka iránt, de azért a kritikát is meg fogom jeleníteni ebben a véleményemben – mert nem mindennel vagyok 100 százalékosan elégedett, és szerintem joggal lenne elvárható a Toyota-tól, hogy ne bénázzon tök egyszerű dolgokkal.
Tehát körülnéztem a piacon, hogy milyen hétüléses ketyerék kaphatók még, aztán átbogarásztam a kínálatot. Igazándiból a Renault Scénic tetszett talán a többi közül leginkább, meg esetleg a Kia Carens (a többi: Mazda, Chevrolet, Peugeot, Opel, Ford stb. vagy nagyon drága volt ahhoz képest, hogy mi van az autóban, vagy kívül/belül gagyinak ítéltem, vagy csak szimplán nekem nem jött be). Mindent mérlegelve azonban a végén ismét a Toyota maradt, még akkor is, hogyha a mostani modell a 2009-es frissítése (elméletileg 2016-ban jön a következő generáció!).
A lényeg: a legfontosabb dolgokat nézve: megbízhatóság, minőség, biztonság, praktikum, tér, fogyasztás teljesen rendben van, ennyi pénzért (nem volt sokkal 5M forint felett / elég sokat le tudtunk alkudni) simán jó!
Pozitívumok (megpróbálom mindet összeszedni):
- Jól látható minden az autóból, könnyű a vezetése, kis ívben fordul (2780mm a tengelytáv).
- Könnyen jár a kuplungpedál.
- Jó a hegyimenet rásegítő.
- Könnyen megszokhatók a kormányon a kezelőgombok.
- Az 1.6-os motor végülis megfelelő (a sebességhatárok miatt) ehhez a súlyhoz is (1500kg – fogalmam sincs hova tettek bele ennyi anyagot???) – ez kellemes meglepi volt.
- Nem nyűglődik a motor elindulásnál, normálisan megindul a nagy tömeg ellenére is.
- Fogyasztás rendben (nálam átlagban 7,3l ennek nagy része város és autópálya volt eddig légkondival).
- Tetszik az automata ajtózárás.
- Nagyon jó benne a fék, szépen adagolható, és gyorsan megállítja a kocsit, ha kell.
- Finoman, precízen működik az autóban minden.
- Kellemesen eltalált a 6 sebességes váltó hozzá, könnyen megszokható ez is.
- Jó a középre helyezett és a vezető felé fordított műszeregység (átlátható és nem takarja a kormány).
- Bicskakulcs jól sikerült nekik – igényes.
- Jó, hogy a motort megállítva még működik az ablakemelő.
- Nagyon hamar bemelegszik a motor és eléri az üzemi hőmérsékletet.
- Kényelmesek az első ülések.
- Nagyon tágas, vezetés közben mindenfelé van egy csomó helyem.
- Középen italtartó rendben (fél literes palackhoz – nekem nem is kell annál nagyobb).
- Nagyon igényesek azok a megoldások, amik alaphelyzetben nem nagyon látszódnak (borítások az ülések alatt, sárvédőlemezeknél, motortérnél szépen burkolt minden – ezek mind sokkal jobbak a Corolla-n tapasztalt dolgoknál).
- Biztonságérzetet ad az autó a benne ülőknek.
- Jól veszi a kocsi a kanyarokat.
- Tetszik, hogy alaphelyzetben is működik a világítás.
- Nagyon jó lett az átdolgozott eleje a kocsinak, meg persze oldalról sincs baja. Hátulról is vállalható.
- Sok belül a jól takarítható műanyag rész (ajtóknál, csomagtartónál).
- Jó, hogy van benne két plusz ülés leghátul – így ötnél többen is utazhatnak benne.
- Abszolút nem zavaró, ha bekapcsol a légkondi, alig érezni vagy hallani.
Negatívumok:
- Sokkal halkabb is lehetne (szerintem a 2004-es évjáratú Corolla sem volt hangosabb).
- Rossz úton itt is ott is zörög (ilyen nagyon nem volt 10 év után sem az előző autónál).
- Ha felkapcsolom a tompított fényszórót, akkor az audió egység világítását és egyéb kijelzők fényét lentebb veszi (ha süt a nap nem is látni igazán, hogy pl. be van-e kapcsolva a légkondi – ez pont ilyen béna dolog volt a Corolla-nál is, úgy látszik 10 év után még mindig itt tart a Toyota).
- Azért többet is ki lehetett volna a motorból hozni, vagy erősebb kellene bele, mert a gyorsulás azért nem annyira meggyőző.
- Nincs elég pakolóhely (hátulra tettünk be zsebes tartókat az ülések támláira). Elől a sebváltó mellett két oldalt ami van két rés, az tiszta vicc!
- Az üzemanyag szintet gagyi módon mutatja (először nagyon fogy, aztán belassul). Jobb lenne, ha pontosan mutatná, mi a helyzet.
- Kicsit hangos rajta a gyári csomagtartó. Ezen még dolgozhattak volna (morog már 60 fölött).
- Takarítani nem mindenhol egyszerű belül – erre is figyelhetne a gyártó.
- A pótkerék helytakarékos (nem szeretem), viszont sokkal nagyobb gáz az, hogyha tényleg baj van, akkor a rendes méretű kerék az semmiképp sem fér be a pótkerék helyére (hova tegyem, ha tele van pakolva a gép?).
- A csomagtartóban lévő gumitálca hajlamos az elcsúszásra, lehetett volna rögzíteni kicsi fülekkel, mint a vezetőnél lévő gumiszőnyeget.
- Nem tetszik az sem, hogy az alapváltozatban hátul még tekerős az ablak (mindig figyelni kell, hogy a gyerek birizgálta-e, nehogy nyitva maradjon résnyire. Ha meg elektromos ablakot akarok hátra, akkor vegyek meg az aktív csomagot (670e forint plusz lett volna).
- Kicsit rossz helyen vannak az első ablakokat mozgató gombok, kell idő őket megszokni (Corolla-nál jobb volt).
- Nagy bénaság fent elől a napszemüvegtartó – zörög benne össze-vissza a szemüveg, még jobb úton is (puha tokba téve sem tuti a dolog).
- Ha kicsit rosszabb az út már hajlamos a zörgésre a kocsi.
- Nem nagyon érzem magasabban az üléspozíciót, annak ellenére, hogy fel van nyomva az ülés (1620mm a magassága a kocsinak).
- Az első ülések alatt csak ott hevernek a kábelek (vagy a fűtés, vagy a légzsákok miatt – szépen el lehetett volna vezetni őket).
- Nagyon gagyi a kijelző, ami az audió egységhez tartozik. Fekete alapon narancs, amit mutat, ránézésre kb. 20 évvel ezelőtti fejlesztés, ahogy megjelenít bármit. Ez az egyik legjobban zavaró cucc a kocsiban (jobb lett volna megvárni az érintőképernyős kijelzővel felszerelt modellt – kb. 240e forinttal lett volna csak több…). Soha semmit nem lehet normálisan megtalálni vele, valamint egy mappában csak 255 zeneszámot tud kezelni a pendrive-ról – ez tényleg gatya így!
- A légkondinak kell néha kb. 1 perc is, amíg érezhetően elkezd hűteni.
- Ha belső levegőkeringetésre kapcsolok, ott is kell 10-15 másodperc (addig simán bejön a bűz az előttem haladó füstje miatt).
- Nincs középen kartámasz, ez leginkább azért rossz, mert nem takarja el azokat a dolgokat, amiket az ott található rekeszben tárolna az ember. Kár, hogy külön-külön nem rendelheti meg az ember azt a néhány dolgot, amit szeretne, és ami tényleg kellene ahhoz, hogy igazán jó lehessen az autó. Csomagban vehető (azokkal együtt persze), amiket lehet, hogy nem is akarna az ember, de annak viszont húzós az ára.
Összesítés: a régi autót 10 év után le akartuk cserélni egy biztonságos, megbízható autóra, amibe öt embernél több is befér. Ez sikerült (7 légzsák van benne, ESP-vel, kipörgésgátlóval, és elég masszív szerkezet). Nem fogyaszt többet az 1.6-os benzines Verso a régi 1.4-es benzines Corolla-nál, ami ráadásul majdnem 300 kilóval könnyebb volt. Sokkal jobb a kinézete, vállalható a megjelenés vele bárhol. Sok dolog szerencsére azért jobban sikerült, mint az előző autóban, azt gondolom a hibáit nézve is nagyon szerethető, és úgy érzem (ugyan csak 5000km-t mentünk eddig vele), hogy ez is egy teljesen megbízható, alacsony szervízköltségű autó lesz.

Hibalista

- Semmi.

Ide hordtam szervizbe

M+F Toyota Kecskemét

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2014
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Corolla Következő autója? Prius
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Verso 2013 (2013)

További ítéletek (11 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)