A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Verso (2013)

Verso 1,6 benzin Valvematic 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A megbízható útitárs, a családi teherautó... (1)

Szöveges ítélet

Szóval régóta töröm már a fejem, hogy írok egy "ítéletet" az autómról, de úgy gondoltam, hogy amíg nem használom egy jó ideig, hogy nyilváníthatok véleményt... A mai napon 1 éves az autó, 23.000 km után talán már "ítélkezhetem" felette.

Azért az előzményt is ismertetném azért, hogy honnan-hova. 2014 tavaszán 3 gyerekkel kinőttük az öreg Citroen ZX-ünket, amit viszont nagyon szerettünk. Mindenhova elvitt és haza is hozott, semmi lényeges gondja nem volt a nálam lévő 10 év alatt, és a beletaposott 250.000km folyamán. Belevágtunk egy használt, 10 éves Renault Scenicbe. Persze mert szeretjük a kihívásokat 1,9dCi vettünk.A vásárlás után másnap hengerfejes lett az autó, aztán szétment a sebváltó, a hátsó futómű elvolt padkázva, cserélni kellett...sorolhatnám, de akkor soha nem érnénk a Versohoz. A lényeg, hogy 2 év alatt 800 ezret toltam bele, és végül 850 ezerbe számolták be. Az embert aki eladta nekem azt a rakás ... -t, nem minősítem, valószínű sokáig fog élni... Persze valószínű én voltam túl naiv.

Szóval, amikor már teljesen megtelt a tököm és kiürült a pénztárcám, valamint a stressztől a fogyás kellemes útjára léptem, az asszony indíttatására kezdtünk autót keresni. Néztünk több típust, például KIA Carenst, meg VW Tourant is. A Touran drága volt, meg az asszonynak nem is tetszett (hál isten). Maradt a Carens, 5,4 millióért fullost kaptunk volna, 1,6 benzin motorral.

Egy ismerős egyszer csak említette, hogy vett már pár Toyotát, miért nem veszünk azt. Persze kiröhögtem, mondtam, hogy az ilyen jó autó aranyáron van, be se mentünk. Egy-két telefon a kereskedésbe, szó-szót követett, azonnal léptem a munkahelyről és mentünk Verso-t nézni az asszonnyal. Épp ház színezés után voltunk, a családi kassza majdnem kipucolva, nem beszélve a tavaszi Scenic kettős-tömegű lendkerék csere és mély nyomott hagyott a pénztárcánkon. Persze akkor már tudtam, hogy a váltóban is valami szinkron agyakat, meg kuplungszerkezetet is kellene cseréni még fél misiért, úgyhogy már totál elegem volt a Renaultból.

Egy dolog gyorsan lejött a kereskedőnek... hogy ezeknek nemigen van pénzük, de autót azt nagyon vennének. Végül egy szalon-autót hoztunk el (nem tesztkocsit), 0 kilométerest, közepes felszereltséggel, 5,4 millióért. 1,6 benzin, 7 ülés, Active felszereltség, 2 zónás digit klíma, tolató kamera, stb.

Na... túl vagyunk az 1 éven. Én minden autómat szerettem, vagy utáltam. Ez csak van. Teszi a dolgát, praktikus de valahogy nem tud érzelmeket kiváltani belőlem. Sok jó dolga van, de ami rossz az nem feltétlenül az ő hibája.

Ami tuti: beülsz, eltekered a kulcsot és indul... rögtön, stressz nélkül. Higgyétek el, a Scenic után ez maga a nyugalom. De félretéve a viccet. Piszok jó pakolni, ülések jobban és egyszerűbben variálhatóak mint a Scenicben. kisebbnek tűnik mint a többi egyterű, de a parkolóban egymás mellett állva mindig kiderül, hogy nem az.

Motor: csöndes, a fogyasztás 6,4-6,8 között van nekem, bár várost hetente csak egy-kétszer érintek. Nyáron 6,4-6,6, télen 6,8 liter. A Scenic 6 liter volt gázolajból. Ezért a 100km/0,8 liter különbségért nem veszek dízelt. a hatodik sebessége páratlanul rugalmas. 60 és 130 km/óra között simán megy vele, erőlködés nélkül. Féltem az 1,6 motor gyengeségétől. Nekem nem az, de mindig türelmes voltam, még autópályán is beérem 120-al a 130 helyett (lehet, hogy azért ilyen jó a fogyasztásom?). Előzésnél vissza kell tolni háromba, 3000-3500 körül jól húz, gyorsan végrehajtható az előzés. Értelemszerűen a 100-as oktánszámú benzinekkel sokkal jobban megy, és a fogyasztásnak is jót tesz, de az alapjáratnál néha érezni a motorrezgést, ami a 95-nél nem jellemző.

Belső: kényelmes nagy fotelek az első ülések, ennek ellenére nehezen, hetek alatt találtam meg a megfelelő üléspozíciót. A ülések oldaltámasztása sajnos tényleg gyenge. A műanyagok puhák és sajnos gyorsan karcolódnak (ez amúgy a Carensre is igaz, a kereskedő is mondta, és láttam is). Ergonómia szempontjából amúgy nagyon tuti, minden kézreáll, jól kezelhető. A zene jól szól, bár mindig rádiót hallgattam, most USB-ről hallgatok zenét (az új Petőfi egy f*s). Alapfunkcióknál többet ne is várjunk a 7 colos érintőképernyős cucctól. Filmet nekem nem sikerült lejátszatnom vele... Ami szerintem negatívum, hogy egy 1,5 literes pillepalackot csak a ülések közötti könyöktámasz alá tudsz betenni. Apropó könyöktámasz(ok). Középen és az ajtón. Nem vagyok magas csóka, de a felsőtestem viszonylag hosszú, így legalulra van állítva az ülésmagasság, mégsem ér le a könyököm se az ajtóra, se a középső könyöktámaszra. Ha könyökölni akarok el kell dőlnöm középre...
Az utasülés alatti tálca ne tudom mire jó. Szerintem nagyjából semmire. A Scenic fiókos megoldásai jobbak, bár ebben a franciák nagyon jók, csak az autóik olyanok amilyenek. Az hátsó üléssor tágas, jól variálható. A hatodik és hetedik ülés gyerekeknek szuper, de felnőttet ne ültessünk bele. Egyszer kipróbáltam otthon, beültem, de nem tudtam kiszállni, beszorult a vállam az előző üléssor és a "C" oszlop közé, szó szerint kiestem. 2 percig röhögtem a földön fekve. Az gyerekeknek való na...és ez így is van. Amúgy belül puritán, szürke műanyagok váltakoznak egy kis króm csíkkal. Egyszerű, de nem csúnya. A műszerfal melletti pixeles kijelző igazi retro, a legnagyobb gondom vele, hogy nem képes egyszerre megjeleníteni a következő tankolásig visszalévő kilométert és a kinti hőmérsékletet.

Általánosságban: A szervíz tényleg olcsó, 15.000km-es szervíz, 25.000,-Ft volt, olajjal, olajszűrővel. de voltam klímatisztításon 4.900,-Ft-ért. Amúgy ott vettem télre a kereskedésben az acél felniket is 14.000,-Ft per darab áron. A neten se találtam nagyon jobb árat. Természetesen gyári dobozban, zsír új. Persze mint kiderült csavar is kell hozzá, mert a alufelnié nem jó...

Összegezve: megbízható útitárs, családi teherautó. Aki a dizájnra hajt vegyen franciát, aki tele van lőszerrel az vegyen németet, de aki megbízhatóságra vágyik és ezért képes egy kis lemondásra innováció terén annak (én úgy gondolom) ez a tökéletes autó.

Hibalista

- Eddig semmi.

Ide hordtam szervizbe

NS Autóház, Pécs

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2016
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 23000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Renault Scenic 1,9 dCi Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Verso 2013 (2013)

További ítéletek (9 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)