A személytelen
Szöveges ítélet
A szinte tökéletes, mindenes élmény öszvért (Mitsubishi Outlander Turbo) le kellett váltani egy családiasabbra. Így esett a választás a Toyota 5+2 -es egyterűjére. Ha pedig már egyterű, akkor miért is ne lenne fullos felszereltségű és ráadásul diesel és automata. Hátha olcsóbb is lesz fenntartani, mert pl. keveset fogyaszt (már az eddigi benzineseimhez képest).
Bár sorban ő a harmadik Toyotám, amiben már minden benne mi szem szájnak ingere, mégis őt szerettem legkevésbé, annak ellenére, hogy soha nem hagyott cserben, soha nem romlott el, soha nem generált a tervezettől eltérő szervizköltséget, viszont alig fogyasztott kevesebbet az előd benzines turbós Outlandernél. A vegyes értéket 9l/100km alá lehetetlen volt szorítani. Így a gazdaságos fenntartás reménye ebből a szempontból köddé is vált. Nálam két kötelező szervizt és egy ajánlott váltó folyadék és szűrő cserét élt meg, amelyek ára ugyan meglehetősen borsos volt, viszont az autó szerviz igényét tökéletesen kielégítette.
Vezetési élménye nem volt. Számomra kelletlenül, nehézkesen és főleg zajosan gyorsult. Egy személytelen családi utazó autó benyomását keltette végig a nálam töltött idő alatt.
Összegezve, talán a diesel motor karakterisztikája (életem első és reményeim szerint utolsó diesel autója), talán az autó beltere, talán a motor és a váltó összehangolása, nem tudnám megmondani, de valami rettenetesen zavart benne. Oly annyira, hogy másfél év használat után kalapács alá is került a maga minden jó és rossz tulajdonságával együtt és felváltotta egy benzines Grandis. Ami már egy más történet...
Hibalista
- Csak a kopó
Ide hordtam szervizbe
Reálszisztéma
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 118000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Outlander Turbo 2.0 | Következő autója? | Grandis 2.4 |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
