A 6. Toyotám
Szöveges ítélet
Kezdem a rosszakkal, mert van az is, bár gyanítom sok autóstársam örülne, ha csak ilyen problémákkal találkozna ennyi futott km után/alatt.
Számomra a legbosszantóbb a műszerfal világítás. Ha bekapcsolom a fényszórót, a műszerfal világítás fényereje jelentősen lecsökken,(pontosabban az még beállítható, de a rádió kijelzője, a levegőbeáramlás visszajelzője, stb. az már nem) alig láthatóvá válik. Ez az automatika számomra hasztalan,sőt idegesítő, természetesen nappali fényviszonyok között. Éjjel OK. De mivel a fényszóró használata nappal is sok helyen kötelező, így a probléma adott, és nem tudtak megoldást a szakszervizekben sem.
Bizonyos hőmérséklet felett, (kb. +20 fok) ha indítom az autót, mindig levegő belső keringetéssel indul, függetlenül attól, hogy milyen helyzetben állítottam le. Szakszervizek semmilyen ötletet nem tudtak a megoldásra. (Bezzeg a vezetőülés be nem kapcsolt biztonsági övre figyelmeztető pittyegését már az első olajcserénél felajánlotta a szerelő, hogy ki tudja kapcsolni.Mondjuk örültem neki. :))
Nincs az autóban semmilyen pótkerék, csak a javítókitt. Igaz, hogy csak egyszer kaptam defektet kb. 250000km-nél, de akkorra már döglött volt a folyadék, maradt a tréler. Kérdem én ki nézegeti, hogy mikor jár le egy ilyen lötty szavatossága. Szerencsére a toyota assistance megoldotta a problémát. Nem jut eszembe más gond a 6 év alatt, amiben az autó lett volna a hibás.
Most lesz 6 éves, a gyári akku van benne. Az olajbetöltő nyílást még nem kellett használnom, mert bár a 15000km-es olajcsere ciklus alatt elfogy valamennyi, de nem kellett utántöltenem soha, és nem vettem észre, hogy növekedne az olajfogyasztás.
A számítógép szerint 7.0 liter az átlagfogyasztás, de javarészt autópályán használom. A sebességhatárokat be szoktam tartani, köszönhetően a tempomatnak, és a feleségemnek, aki általában szintén velem utazik. A német autópályán ezalatt 160km értendő, de volt rá példa, hogy 225-öt mutatott az óra, persze lejtőn, és 6. sebességi fokozatban, ahol még mindig csak valahol 4000 körül járt a fordulatszám.
Azért ez már nem az ő utazósebessége, senkinek nem ajánlom, ehhez már komolyabb autó kell.
Nekem a 7 ülés is bejön, ritkán használom ugyan, de gyerekeknek tökéletes, és rövid távon (néhány 10km) be lehet oda is ülni, csak a többi üléssort is át kell "sokobánozni" hozzá. Amit a pótkerék hiányakor hátrányként említettem, az a hely szempontjából viszont remek, ugyanis van 1 plusz "alsó" csomagtartó, ami remekül pakolható, és a kíváncsi szemek elöl rejtve marad. Csak az tudja hogy van ilyen is, aki ismeri a típust. Elfér vagy 4 karton 1,5 literes ásványvíz, sör egyenértékben meg bőven elég sok embernek, sok napra is, kánikulában is. :)
Most 270000km-el, 6 évesen, éppoly elégedett vagyok az autóval, mint új korában.
Azóta újabb 10000km és hiba is előjött. Autópályán "check VSC system", majd néhány száz km után a tempomat is elszállt, és vele együtt a motor is elgyengült. Azért hazahozott. Javaslatra gyenge terhelés mellett jól kipörgettem a motort, (3. fokozatban 120km/h 2 percig) és a másnap reggeli indulásra meggyógyult. Katalizátor probléma volt. Persze azért jól rám ijesztett. Időnként fel kell hagyni a nagypapás vezetéssel, ami jó a motornak, de a katalizátornak kell időnként a nagyobb fordulatszám is.
2016 október. 315000km-nél járunk. Megvolt a vízpumpacsere, nem mintha különösebb változást tapasztaltam volna a hűtőfolyadék fogyásával kapcsolatban. Más semmi. Illetve jégeső megrepesztette a szélvédőt, de várok a cserével januárig, az autópályamatricák miatt.
Hibalista
- A kopó, fogyó alkatrészeken kívül semmi. Néhány izzócsere.
Ide hordtam szervizbe
Szinte minden budapesti márkakereskedő + külföldi.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
SakuraRám akartak sózni vízpumpacserét 225000km-nél, de lebukott a szerelő a logikátlan magyarázataival. Azóta is a régi működik hibátlanul. Sakura-hoz többet nem járok.
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 315000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Toyota Corolla Verso 1.8 benzines | Következő autója? | Verso 2.0D |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
