A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Verso (2009)

Verso 2.0D 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A 6. Toyotám

Szöveges ítélet

Kezdem a rosszakkal, mert van az is, bár gyanítom sok autóstársam örülne, ha csak ilyen problémákkal találkozna ennyi futott km után/alatt.
Számomra a legbosszantóbb a műszerfal világítás. Ha bekapcsolom a fényszórót, a műszerfal világítás fényereje jelentősen lecsökken,(pontosabban az még beállítható, de a rádió kijelzője, a levegőbeáramlás visszajelzője, stb. az már nem) alig láthatóvá válik. Ez az automatika számomra hasztalan,sőt idegesítő, természetesen nappali fényviszonyok között. Éjjel OK. De mivel a fényszóró használata nappal is sok helyen kötelező, így a probléma adott, és nem tudtak megoldást a szakszervizekben sem.
Bizonyos hőmérséklet felett, (kb. +20 fok) ha indítom az autót, mindig levegő belső keringetéssel indul, függetlenül attól, hogy milyen helyzetben állítottam le. Szakszervizek semmilyen ötletet nem tudtak a megoldásra. (Bezzeg a vezetőülés be nem kapcsolt biztonsági övre figyelmeztető pittyegését már az első olajcserénél felajánlotta a szerelő, hogy ki tudja kapcsolni.Mondjuk örültem neki. :))
Nincs az autóban semmilyen pótkerék, csak a javítókitt. Igaz, hogy csak egyszer kaptam defektet kb. 250000km-nél, de akkorra már döglött volt a folyadék, maradt a tréler. Kérdem én ki nézegeti, hogy mikor jár le egy ilyen lötty szavatossága. Szerencsére a toyota assistance megoldotta a problémát. Nem jut eszembe más gond a 6 év alatt, amiben az autó lett volna a hibás.
Most lesz 6 éves, a gyári akku van benne. Az olajbetöltő nyílást még nem kellett használnom, mert bár a 15000km-es olajcsere ciklus alatt elfogy valamennyi, de nem kellett utántöltenem soha, és nem vettem észre, hogy növekedne az olajfogyasztás.
A számítógép szerint 7.0 liter az átlagfogyasztás, de javarészt autópályán használom. A sebességhatárokat be szoktam tartani, köszönhetően a tempomatnak, és a feleségemnek, aki általában szintén velem utazik. A német autópályán ezalatt 160km értendő, de volt rá példa, hogy 225-öt mutatott az óra, persze lejtőn, és 6. sebességi fokozatban, ahol még mindig csak valahol 4000 körül járt a fordulatszám.
Azért ez már nem az ő utazósebessége, senkinek nem ajánlom, ehhez már komolyabb autó kell.
Nekem a 7 ülés is bejön, ritkán használom ugyan, de gyerekeknek tökéletes, és rövid távon (néhány 10km) be lehet oda is ülni, csak a többi üléssort is át kell "sokobánozni" hozzá. Amit a pótkerék hiányakor hátrányként említettem, az a hely szempontjából viszont remek, ugyanis van 1 plusz "alsó" csomagtartó, ami remekül pakolható, és a kíváncsi szemek elöl rejtve marad. Csak az tudja hogy van ilyen is, aki ismeri a típust. Elfér vagy 4 karton 1,5 literes ásványvíz, sör egyenértékben meg bőven elég sok embernek, sok napra is, kánikulában is. :)
Most 270000km-el, 6 évesen, éppoly elégedett vagyok az autóval, mint új korában.

Azóta újabb 10000km és hiba is előjött. Autópályán "check VSC system", majd néhány száz km után a tempomat is elszállt, és vele együtt a motor is elgyengült. Azért hazahozott. Javaslatra gyenge terhelés mellett jól kipörgettem a motort, (3. fokozatban 120km/h 2 percig) és a másnap reggeli indulásra meggyógyult. Katalizátor probléma volt. Persze azért jól rám ijesztett. Időnként fel kell hagyni a nagypapás vezetéssel, ami jó a motornak, de a katalizátornak kell időnként a nagyobb fordulatszám is.

2016 október. 315000km-nél járunk. Megvolt a vízpumpacsere, nem mintha különösebb változást tapasztaltam volna a hűtőfolyadék fogyásával kapcsolatban. Más semmi. Illetve jégeső megrepesztette a szélvédőt, de várok a cserével januárig, az autópályamatricák miatt.

Hibalista

- A kopó, fogyó alkatrészeken kívül semmi. Néhány izzócsere.

Ide hordtam szervizbe

Szinte minden budapesti márkakereskedő + külföldi.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

SakuraRám akartak sózni vízpumpacserét 225000km-nél, de lebukott a szerelő a logikátlan magyarázataival. Azóta is a régi működik hibátlanul. Sakura-hoz többet nem járok.

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2009
Kényelem (8) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 315000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Toyota Corolla Verso 1.8 benzines Következő autója? Verso 2.0D
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Verso 2009 (2009)

További ítéletek (10 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)