A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Starlet (1989-1996)

Starlet 1.3 XLI 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Szerény japán

Szöveges ítélet

Leszögezném, hogy az első autóm, és bár előtte motoroztam, és néhány féle autót is vezettem összesen több ezer km-en keresztül, azért az ember mégis kicsit elfogult ilyenkor.
Ennek ellenére igyekeztem objektívan értékelni az autót.

Előrevetítve még annyit, hogy a Starlet nálunk sajnos egy elég mellőzött típus (sokan azt sem tudják, hogy van ilyen), némely más európai országokban elég kultikus autó főleg megbízhatósága és sportossága miatt. Bát tudom, hogy mellőzöttsége annak köszönhető, hogy itthon nem forgalmazta a Toyota egyáltalán (ha jól tudom).


Autóvásárlásom előtt egy rövid ideig még vacilláltam a régi Swift és más típusok közt is, aztán mégis Toyota mellett döntöttem. (nem bántam meg!)
Az autót magánembertől vettem, aki lehetőség szerint korrektül tájékoztatott a hibákról és hiányosságokról, úgyhogy nagyon jó vétel volt.
(Nem voltak hiú ábrándjaim 30.000 km-es 15-18 éves autókról. Szerintem ilyen csak a mesében van, vagy ha létezik, akkor azt úgyis ismerős veszi meg.)

Motorikusan hibátlan a gép még így 200.000 km után is, korrektül húz (75 lóerő és 750 kg), bár tapasztalatom szerint a nagyobb súlyt eléggé megérzi (4 ember + csomagok) ilyenkor már elég lomhán gyorsul. Viszont a végsebessége még így is bőven meghaladja a Magyarországon megengedettet. :)

Fogyasztás:
Nos a fogyasztás nyáron országúton 5-5,5 l/100km körül alakul, de mentem már vele 4,8-at is óvatoskodva.
A városban bele lehet diktálni a 6-6,3 litert, esetleg 6,5-öt is, annál több nekem nem nagyon volt, bár nem szoktam vagánykodni.
Egy ismerősnél volt pár hétig kölcsönben a kocsi, ő állítása szerint 7 l/100km körüli átlagot autózott vele, igaz budapesti használat során.
Mivel én jellemzően országúton használom, és kevesebbet városban, ezért is írtam az 5,5-ös átlagot.
_Fogyasztás update(2010.02.21.): Az elmúlt 2 hónapban sikerült majd 2000km-t autópályán megtenni, így objekívebben tudok az autópályás fogysztásról nyilatkozni. Ami sajnos nem annyira kedvező: 110-120 km/h között így télen 6 liter körül alakul, viszont 130 és e fölött már 6,5 l/100km vagy még több. És mivel az elmúlt időszekban a hőmérséklet sem nagyon volt fagypont fölött így a téli fogyasztásról is több az infóm: Tehát ilyen hidegben (téli gumival) az országúti közlekedés sem nagyon áll meg 5,5 l/100km alatt, így sajnos a korrektség érdekében módosítom az össz átlag fogyasztást 6 liter/100km-re.
_Update2 (2011. január 2.):
(A következő pár sor egy kísérlet eredménye, a jármű lehetséges határait mutatja be. Nem szorosan része az értékelésnek, csak gondoltam megosztom, mert érdekes, és tanulságos!)
Az év második felében is tovább szöktek a benzinárak az ég felé, és mint tudjuk a legjobban spórolni a saját lábunkkal lehet. Ezért végeztem egy kísérletet: Nem kellett sietnem, és több mint 200 km-es országutazás állt előttem a Starlettel, úgyhogy gondoltam hogy kipróbálom, hogy milyen lehet az ideális fogyasztási érték.
Tankolás az út elején csurig, aztán indulás, majd tankolás az út végén szintén csurig. Hangsúlyozom, hogy a motor üzemmeleg volt végig az út során, és 80-90 km/h között közlekedtem országúton, és városban persze a megengedettel. Az idő szélcsendes napos volt, de nem túl meleg. Egyszóval minden ideális volt az autó szempontjából.
És a fogyasztás: 3,48 l/100km!!!
Visszagondolva azt hiszem, hogy még némi óvatoskodással úgy 0,3-0,5 litert le lehetett volna faragni a fogyasztásból, de így is büszke vagyok a kis japóra! :)

Teljesítmény:
A családnak van egy 1.4-es G Astrája, ahhoz képest mindenképp fürgébb jószág, ha nincs agyonpakolva.
És ami a legszembetűnőbb, hogy sokkal egyenletesebben adja le a nyomatékot, egyáltalán nem olyan halott kis fordulaton.
Az 5 sebességes váltóval szerelteket (mint ez is) nem is kell agyon forgatni országúton meg autópályán, így lehet a fogyasztás is ilyen baráti.

Kényelem:
Hát ez nagyon szubjektív, főleg egy ennyi idős autónál.
Szerintem a vételárához, a korához, és a megtett kilométerekhez képest elég korrekt, ritkán nyöszörög valami benne, a futómű elég baráti. A szélzaj és a gumik hangja 100 körül kezd jobban felerősödni. A fűtés viszonylag gyorsan működik.
Ez a konkrét példány 5-ajtós, úgyhogy a ki-be-szállás a hátul ülőknek sem gyötrelmes.
Az ülések nem a legkényelmesebbek, de nem halálos párszáz km bennük.
Az egyetlen dolog, amit hiányolok az a hátsó ablaktörlő, bár más XLI felszereltségűeken van, ezen csak ablakfűtés dolgozik.
Ami viszont nagyon jó, hogy nagyon könnyen kilátni belőle, ez parkolásnál vagy szűk manővereknél hatalmas előny, nem úgy mint a mai bunkerszerű kocsiknál.

Megbízhatóság / szervizigény:
Az autó elbisz A-ból B-be, akármilyen hideg, vagy akármilyen forróság van. Szerintem ez a legfontosabb.
A japán autók tipikus baja, hogy a gyári alkatrész aranyárban van, nos ennél is. Ez azt jelenti, hogy az utángyártott alkatrészek és a gyári között 4-5-szörös az árkülönbség. Tudom, hogy ezután a hardcore japán autósok megköveznek, de én nem fizetek ki egy kisebb vagyont gyári Toyota alkatrészekre, úgyhogy bizony utángyártottat kap, pláne ennyi idősen.
Mint látható is a cserélt alkatrészeknél, eddig nem sok problémám volt vele, a féltengelycsuklóról már azóta tudok mióta megvettem, most érett meg végül cserére.
A hátsó egyik toronycsapágy (rugótartó bak) egyszerűen elrohadt a felvert dzsuvától. Persze még mindig jobb mintha az alváz valamelyik eleme tette volna ugyanezt...
Apropó rozsda: nem is jutott eszembe a probléma, mert annyira hibátlan ilyen szempontból: az egyik hátsó sárvédőívnél van egy körömnyi púposodás... ennyi. Bár tudom, hogy ez a korábbi gondos gazdiknak is köszönhető.

Ezzel együtt azért egy közel 20 éves autónál időnként számíthat az ember bütykölnivaló apróságokra.
( - kontakthiba a belső világításnál
- kiégett a rendszámtábla világítás izzója
- elszakadt (vagy inkább eltörött) a -20°C-ban az ablakmosó csöve, mert annyira megmerevedett)
Aki ilyenekkel nem kíván együtt élni, az vegyen hitelre új autót. :P

Egyébként így összegzésképpen: apró hibáival együtt imádnivaló autó!
Bár csinálna nekem a Toyota egy újat, ha ez kileheli a lelkét sok-sok év múlva!


2010. január 6.

Update: 2010. február 21.: Fogyasztás
Update2: 2011. január 2.: Fogyasztás, cserélt alkatrészek

Események függvényében igyekszem tovább "update"-elni.

(A kép csak illusztráció.)

Hibalista

- Korábbi javítások amikról tudok: - - hátsó lengécsillapítók (ebben a típusban úgy tudom 150.000-200.000 km közt szoktak behalni) - - féktárcsák, fékpofák - - - Mióta nálam van: - - hátsó toronycsapágy (valójában csak a rugó tartóbakja, de így hívják, amúgy állítólag ennyi idősen típushiba) alkatrész: 11000 huf - - bal féltengelycsukló (már korábban is tudtam, hogy cserés lesz idővel) alkatrész: 15000 huf - - akku csere (az előző szolgált vagy 7 évet a gyártása alapján) 14000 huf - - persze olajcsere (magam csinálom) félszintetikus olaj (3liter) + szűrők (olaj+levegő) összesen 7000 huf körül van - - egy helyzetjelző izzó 100 huf - - _Update2 (2011. január 02.) Újabb szerelések: - - Megérett a vezérműszíj is a cserére görgőkkel, sajnos az nagyobb tétel volt. - - Cserélni kellett szelepszár szimeringeket (Már mástól is hallottam, hogy Starlet betegség, de szerencsére filléres alkatrész.) - - Műszerfalizzó (izgalmas volt kicserélnem) - - Ezen kívül továbbra is csak benzint kér, meg néha olaj-, és szűrőcseréket. -

Ide hordtam szervizbe

Szomszéd, nagyon korrektül szerel, és jelképes összeget kér. 10-est érdemel.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1992
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 190000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 29000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? nem volt Következő autója? marad (ha majd váltok akkor japán!)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Starlet 1989

További ítéletek (16 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)