A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » RAV4 (2019)

RAV4 2.0 Comfort Style CVT AWD (Torque Vectoring) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szívó benzines, összkerekes tank

Szöveges ítélet

Ez egy ritka fehér holló: 2.0 szívó, nem hybrid; összkerekes és CVT váltós. Van az országban kb 5 db ilyen.

Az autó szinte új még, de túl vagyunk már pár ezer km-en. Nem akarok még olyasmit írni, hogy megbízható vagy hasonlóak, amíg nincsen kellő tapasztalat. Majd frissítem a bejegyzést idővel.

De annyit azért már mentünk vele, hogy lehessen véleményünk sok dologról...

Motor/teljesítmény:
A motorja M20A-FKS kódú 2.0 173LE teljesítményű VVTi-E vezérlésű láncos motor. Gyakorlatilag szinte ugyan az, mint a 2.5 literes A25-ös kódú motor, ami a hybrid-ben van. Sok újdonság van benne: speciális vízpumpa, mágnesszelepes termosztát, stb.

Az autó megy vele, hiába írták róla, hogy nyálcsorgatós, meg papás ezzel a motorral. Ha tolod neki és pörög a blokk, akkor megindul és lehet vele diktálni a tempót. Autópályán is 180-on hamar fent van és megy tovább is, mint a tank.

Nyomatéka van alul is, de lehetne lent azért erősebb - itt biztosan jobb a hybrid változat vagy egy diesel terepjáró. Normális gyorsítás esetén nem pörgeti fel a motort 2.500-as fordulat fölé a CVT váltó, hogy spóroljon és ne legyen zajos, emiatt gyorsul ugyan az autó, de nem indul meg annyira dinamikusan. Ez egy szívó motor, nem lesz turbós vagy elektromos nyomatéka, ezt kár várni tőle. De nem kell a bizonyítványt magyarázni, mert a kocsi jól megy, tartja a városban a tempót simán, csak nincsen az a lentről jövő dízeles erő.

Ha rátaposol a gázra, akkor felbőg a motor és megindul dinamikusan az autó, de akkor van hangja is. Nekem tetszik a hangja, hiába van benne közvetlen befrecskendezés is, meg hagyományos is (hogy ne kokszosodjon). Annyira nem hangos, ha küldi neki az ember, autópályán a menetzaj elnyomja a motort 4.500-as fordulatig.

A fogyasztása 10 liter alatt van átlagban. Városban olyan 10-11 litert kér, ha gyorsulsz néha a pirosnál, országúton olyan 7-8-at eszik kb. Autópályán 160-nál is olyan 9 körül kér, ami nem sok szerintem. Nekem eddig vegyesben 9.4 l/100 km lett, bár én nem vagyok az az ECO típusú vezető. Szerintem ez teljesen jó, ha azt nézem, hogy 1.650 kg, 4x4-es és autómata váltós. Ekkora testtel egy 2.0 diesel sem enne sokkal kevesebbet.


Váltó:
A kocsiban direct shift CVT váltó van, aminek a típusa Aisin K120F. Ezt Mutitronic néven is árulja a Toyota.

Ami a különlegessége, hogy ez egy teljesen öszvér váltó:
- Van benne nyomaték konverter, mint egy hagyományos automatában. Ezzel indulsz el, aztán összezár a lockup.
- Van egy fix fogaskerék az induláshoz (launch gear), ami az 1-est és a hátramenetet adja. Terepen is ezt használod, nem a láncos CVT részt.
- Van benne 2 kuplung, miután elfogyott az 1-es, utána vált át fokozatmentes üzemmódra, ami láncos megoldású.

A váltó törekedik az alacsony fordulatra, ami néha idegesítően alacsony már. Szinte alapjáraton megy 100-zal, ami nagyon jó a fogyasztás és a hang miatt, de kisebb dombon jobb lenne, ha előbb "visszakapcsolna".

Adott 3 féle üzemmód (eco, normál, sport), ez adja a váltó és a gázpedál karakterisztikáját is. Sportban egész hamar megindul a vas és nem is pörög kis fordulaton. Eddig az jön be a legjobban.

A váltón van kézi (M) állás is. Ekkor szekvenciális módban működik és 10 fokozatot szimulál, melyből az első az a fix fogaskerék, a többi a CVT kúpok egy-egy állása.



Torque Vectoring All Wheel Drive:
Az autó tudja variálni, hogy melyik kerékre mekkora hajtás jusson; a hátsó kerekekre mehet akár 50% erő is. Amiatt nyomatékvektoros, hogy tudja a hátsó kerekek között is osztani a vonóerőt fékezés nélkül.

A kocsi négykerékkel indul el és terhelés, gyorsítás, emeledés, stb. függvényében lekapcsolja a kardánt egy speckó kuplung rendszerrel 50-60 km/h körül. Ez lehet 40 is, de 130-nál is ráteszi a 4 kereket, ha kell, mert dombon mész fel (érdi emelkedő pl.)

Kanyarban a külső íveken haladó kerekekre több vonóerőt tesz, nagyon ügyesen állítja a kerekeknél a nyomatékot. Az egész kocsi iszonyat stabil, olyan, mint egy tank. Nem tol, nem húz, hanem megy az egész izomból előre. Kanyarodáskor sem érezni, hogy most elől vagy hátul hajt, hanem mintha fölülről megfogná középen valami és megtolná az egészet... Ezután a kocsi után nem az tűnik fel, hogy ez négykerekes, hanem az, ha a többi nem az.

Vannak üzemmódok is, melyek a terep viszonyoknak megfelelően állítják a rendszert. Kipörgésgátlás, diffizár funkció, stb. Nem megyek bele jobban.

A lényeg, hogy 20 centis sárban is megy, mint a tank, iszonyatosan jól kijön mindenhonnan és nem kell csinálni semmit, csak nyomni kell a gázt. Nem akar megpördülni, nem pörög ki egyik kereke sem közepes gázadásig a gyári Bringestone Alenza gumival sem.

Terepen eddig nagyon tetszett, iszonyatosan jól megy, van vonóerő, jók ezek az üzemmódok is. Nem kell rá terep gumi, simán elmegy közepesen sáros/gödrös mezőgazdasági bekötő utakon is.

Az alja sem ér le, de azért óvatosan kell használni a kocsit, ez nem egy Land Cruiser azért. De vadászni/horgászni/telekre kijárni tökéletes. Nem viszed ki úgy sem olyan helyre, ahol már elakadna, mert nincsen ahhoz már szíved.


Beltér:
Tágas, az ülések kényelmesek. Lehetne elől kicsit fotelesebb azért. Hátul hatalmas a láb- és a fejtér. Kiváló családi autó.

A csomagtartója jó nagy. De lehetne még nagyobb, mert egy családnak sosem elég nagy egyik csomagtartó sem. :)

A csomagtartó elektromos nyitású, de nem valami gyors. Ez egy felesleges extra szerintem, ami csak plusz hibaforrás.


Kívülről:
Ízlésről nem érdemes sokat beszélni. De nekem tetszik, olyan férfias autó végre. Nem az a tucat anyataxi SUV kinézetű.

A kocka forma ellenére jónak tűnik a légellenállása autópályán is. Érezni, hogy nem süvít, nem zúg, a motor is bírja a tempót.



Összességében:
Jó kocsi, a család is szereti. Megy is, kényelmes is, halk is, szép is. És a biztosítása sem horror, amin meg is lepődtem.


Ami eddig tetszik:
- Jól néz ki, jók az anyagok benne
- Motorikusan jónak tűnik, megy is, ha kell, jó a hangja is
- A hajtáslánca jó terepen is, városban is (ez az intelligens AWD teljesen más, mint a hagyományosan kapcsolható 4x4).
- A futőműve kemény, de mégsem ráz - nagyon eltalálták
- A fogyasztása dinamikus vezetéssel is 10 alatt van, hiába megy sokszor 4 kerék hajtással
- A klímája jó erősen hűt
- A kocsi kényelmes egy családnak is, van benne tároló hely, lábtér, fejtér, minden, ami kell



Ami semleges:
- Megy a kocsi, de lehetne egy 3.0 turbo diesel motor benne 250 LE-vel is. :)
- Jó ez a CVT, de szokni kell azért. Lehetne hagyományos 8 sebességes automata is, amivel a 2.5 203 LE-s benzines változatot árulják az amerikaiaknál és az oroszoknál.
- A gyári fejegység nem rossz, de lehetne gyorsabb és mehetne az Android Auto kábel nélkül is.


Ami nem tetszik eddig:
- A CVT kicsit adhatna több fordulatot normál módban is. Nem kell erőltetni a motort alapjáraton állandóan.
- Néha hallani zajt/vibrációt a 4 kerék hajtás felől, mikor be- és kikapcsol a hatsókerék hajtás kardánja. Ez a gépkönyv szerint normális, de volt ilyesmi miatt már 2 visszahívás is. A korábbi hibák nálam már alapból javítva van elvileg.
- A parabola LED-es első lámpa nagyon gyengén világít és a vetített képe is ocsmány halógénszerű. Ennyi pénzért lehetne már Bi-LED projektorral szerintem.
- A hátsó motoros csomagtérnyitó lassan megy fel és le.
- A gyári hifi hangja eléggé vacak, konkrétan idegesítő. Mintha magas lenne a zajszintje és torzítana. Nem csak a mélyláda hiányzik belőle, de a magas-közép is nagyon ócska. Nem tudom, hogy a gyári JBL hangcucc milyen lenne, megérte volna-e berendelni.



Jövőbeni tervek:
- Szeretnék egy LED lámpasort előre, de nehéz azt megcsinálni, hogy a reflektorral együtt kapcsoljon a LED sor, mert CANBUS-os jel megy az első lámpatestbe és nincsen honnan leszedni a reflektor jelét. Kell egy CANBUS-os plusz kütyü ehhez...

- Hangtechnika tuningja valamilyen formában

- Alsó pajzson gondolkozom, ami védi a kocsi alját és a katalizátort.

Hibalista

- Még semmi szerencsére. Kopp-kopp.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2022
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota RAV4 2019 (2021)

További ítéletek (11 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)