Feltételezhetően megbízható családi útitárs
Szöveges ítélet
Igazából azért érzem fontosnak hogy értékelést írjak, mivel tartozom ennyivel azoknak akik értékelései irányt adnak és adtak számomra arra nézve, hogy döntsek vásárlás előtt. Minden autóról először itt olvasok, ha érdekel valami konkrét.
Nem volt egyszerű a döntés, hiszen radikálisan szakít az általam megszokott autók világával. Csak európai autókat vezettem eddig, ám a legutóbbi újonnan vásárolt 1.8TSI Octaviám darabjaira hullott alattam igen hamar, így radikálisan szakítani is akartam a korábban megszokott világgal. Úgy érzem ez sikerült is.
Alapvetően az új autók megemelt ára az oka annak hogy a RAV4 mellett döntöttem. Az ára szinte megegyezett egy jól fekszerelt és motorizált Corollával. Aztán dübörög SUV divat, én is megadtam magam neki, bár én megmagyarázni ész érvekkel nem tudom magamnak sem.
Félve kezdtem el vezetni, és úgy érzem kompromisszumkésznek kell lennie annak aki ilyen autó mellett dönt.
És itt érünk el konkrétan oda, hogy miért van értelme az ítéletemnek ilyen kevés futásteljesítménnyel. Műszaki hiba nem megengedett még. Később tudok a megbízhatóságról értelmes ítéletet mondani. DE! Az örök élet ígéretével adtam érte szemmel látható összegű pénzt. Kétségek voltak és még vannak is bennem. És ezért akarok segíteni annak aki hybrid Toyota vásárláson töri a fejét. Fura. Bőg. Mintha csúszna a kuplung :) A belső tér bár szerintem elegáns ez bőven ízlés kérdése. Hogy lassú lenne? Egyáltalán nem az, különösen egy alulmotorizált turbó motoros világban nem. Érzetre talán gyengébb egy csöppet, de ez attól függ mivel akarjuk összehasonlítni. A másik dolog, hogy ez a hybrid Toyota világ tényleg más, és ezt szokni kell. Szerintem dinamikus, jó az úttartása, kiváló a fogyasztása. Anélkül hogy feltartanám a forgalmat a megszokott útvonalon simán tudok 3.8-4.5 között járni. Megtanultam vezetni és összeszoktunk. leginkább a hajtáslánc szokatott magához.
Amikor autót választottam általában az értékesítők ledobták a láncot amikor ismertettem mit keresek: legalább 180 lóerővel alacsony fogyasztású benzinest. Ebből csak egy Kia értékesítő srác tudta kivágni magát azzal, hogy "az nincs, de gyere csak velem!" És mutatott egy plug-in-hybrid Ceed-et.
Végül a Toyotánál azt hiszem sikerült jól választani, egyedül itt mondták, hogy akkor a legjobb helyen vagy. Természetesen ahogyan írtam kompromisszumot kell kötni pár dologban. Sok a fölösleges marketing duma itt is. A fedélzeti informatika, sokra nem való, de legalább nem is romlik el. Nincs kettős tömegű, kuplung, váltó, turbó stb...
Cserébe kicsit elavult technikának tűnik, de bőven dinamikus a vetélytársakhoz viszonyítva, kényelmes és teljesen egyértelműen kevesebbet kell tankolni.
Hibalista
- Eddig még semmi
Ide hordtam szervizbe
Toyota Titán Nyíregyháza
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 1.8 TSI Octavia | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
