Amire vettem arra (közel) tökéletes
Szöveges ítélet
Azzal kezdeném, hogy alapvetően nagyon tetszik az autó kívülről-belülről, szerintem ár/érték arányban az egyik legjobb ami kapható ma a piacon, de azért van pár idegesítő dolog, amit nem értek.
Sok tesztet lehet róla olvasni, inkább csak azt emelem ki, ami engem a közel 30.000 km alatt megfogott.
Ami tetszett:
- Irtó kényelmes városi autó, a fogyasztása elképesztő, átlag 5-5,5 körül járok vele városban. Sajnos mostanában munka miatt sokat használom autópályán is, 130-as tempónál computer szerint 6,5-7 liter volt az átlag. E felett viszont exponenciálisan megnő a fogyasztás. Szóval aki főleg pályázni venné, az ne vegyen hybridet, sokkal olcsóbb a benzines, ez nem erre lett kitalálva - én sem ezért vettem.
- A nagy mérete ellenére is könnyű vele városban mozogni elöl radar, hátul radar és kamera kombóval könnyű vele a parkolás.
- Gyerekkel, sok cuccal nagyon hasznos a hátsó automata ajtónyitó.
- A nagy ballonos kerekek nagyon kényelmessé teszik rossz utakon is (pl Budapest), viszont egy-egy kátyú néha kellemetlenül nagyot üt a futóművön, ilyenkor még a kipörgésgátló is villogni szokott.
- Nagyon kellemes a beltér, simán hozza az előző BMW-m (2012-es F10) színvonalát.
- Fiatalos külső, nagy ugrás az előző verzióhoz képest.
Ami viszont nem tetszik:
- A középső kijelző borzasztó. A funkcióját betölti ugyan, de ennyi. Pl az audio fülön a rádiókat az alsó két sorba listázza, felette meg egy 5x akkora felületre kiírja a kiválasztott csatornát és a zeneszámot. Emaitt az összes rádió csak 3 oldalon fér el, miközben bőven elférne 1 oldalon is.
A statisztikák is értelmezhetetlenek benne, mert pl az átlag üzemanyagfogyasztás 30 literig van skálázva, 10 fölé gyakorlatilag sohase megy, így nem lehet kibogarászni a 0-30-ig tartó skálán, hogy most 6 vagy 8 litert fogyasztott az elmúlt 10 percben.
-Carplay, androidplay most már úgy hallottam, hogy elérhető de mi, akik az elején bizalmat szavaztunk a típusnak, csak egy nagyobb összegért tudunk upgradelni...
- A sebességkijelző műszer (fotó mellékelve) se túl szép design ügyileg, szerintem ennél sokkal szebbet is lehetett volna csinálni.
- A sávtartó a másik kedvencem, csak akkor kapcsolom be, ha nagyon unatkozok, mert elég ritkán találja a helyét. Van, hogy egy ideig teszi a dolgát viszonylag simán, aztán rájön az 5 perc és elkezd a sávon belül kacsázni. Olyan is volt már, hogy akkora korrigálást csinált, hogy nem tudta a sávon belül tartani az autót, pedig egyenesen haladtam. Emiatt inkább csak kalandvágyóknak ajánlom.
Ha meg teszi a dolgát is állandóan figyelmeztet, hogy tartsam a kezen a kormányon, hiába van ott a kezem...
- Az össze-vissza dobált kapcsolók is furák, mert míg az ülésfűtést a középkonzolon kapcsoljuk be, addig a kormányfűtés a bal ajtó mellett a bal térdnél, a csomagtérajtó nyitó és az automata távolsági fény kapcsoló mellett.
- A táblafelismerőt hagyjuk, minden táblát megpróbál leolvasni és azokat random feldobálja a kijelzőre (pl. autópályán a lekanyarodó sáv 80-as tábláját simán kiírja a középső sávban is).
Összességében én nagyon ajánlom a típust, mert a fent leírt apróságokon kívül egy jól használható, megbízható autó. Nyilván nem egy sportautó, de szerintem a 180 lóerő mindenre elég. A CVT váltót szokni kell, de ezért a fogyasztásért én megszokom. Persze az embernek el kell dönteni, hogy mire akarja használni, nem egy Mustang, de amire vettem arra (közel) tökéletes.
Hibalista
- Eddig semmi, gyári visszahívás keretén belül a vészhelyzeti hívót újra kellett programozni, de ennyi
Ide hordtam szervizbe
Toyota Schiller Váci út - nehéz időpontot kapni, de kedvesek, a kötelezővel hamar végeznek.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 525 XD | Következő autója? | Mustang (álmomban). |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
