A Fekete gyöngy
Szöveges ítélet
Bevezető: Talán azzal kezdeném, nem akartam új autót venni.
Úgy indult a dolog, hogy a régi kis Ford-om megállt az út közepén, és trélerre kellett rakni.
Innentől már nem bíztam benne. Nézegettem a használtakat, de nem értek olyan szinten hozzá,
hogy bele merjek ugorni, és rengeteg átverésről hallottam.
Családi rábeszélésre, maradt az új vétel, és számos márkaszaküzlet bejárása.
Itt megjegyzem, egyedül a Volkswagen-szalon volt az, ahol a kiszolgálás udvarias, és korrekt volt.
A több helyen pl. a Honda, Dacia, még vissza sem köszöntek az üzletbe be-kilépéskor,
nemhogy foglalkoztak volna velem.
Végül a Toyota lett a kiválasztott, mert a megbízhatósági mutatói ennek voltak a leginkább elfogadhatóak,
és RAV4, mert mikor beléptünk a családdal a szalonba, szavak nélkül, egyszerre indultunk meg eme fekete
gyönyörűség felé. Bár nézegettük a többit is, de nem volt kétség, nyomába se érnek a márkatársak.
Megvett minket, mi meg "őt". :-)
A jó dolgok: Mondanom sem kell, ég és föld a régi Ford-om, és e-között a különbség.
A formaterve nekem nagyon bejön. Vezetni könnyű, élvezetes, bár először meg kell szokni az E-CVT váltót,
(ami úgy egy hét a kézi után) hogy ne akarj kuplongolni, meg a kanyar előtt kettesbe tenni.
De utána soha nem akarsz már többé kézi váltósat vezetni.
A belső kialakítása is tetszetős, bár nekem nem igazán jön be a pult tetőbe szúrt tablet dizájn
egyik márkánál sem, de a kilátásban nem zavaró, már megszoktam.
Nincs tele zongora-lakkozva.
A belső tere tágas, jó benne utazni. A csomagtere alapból 580l, bevásárláshoz, utazáshoz bőven elég.
Az elektronikus luxus dolgok némelyike hasznos, mint a lábbal nyitható motoros csomagtér, a lejtmenetvezérlés,
hold-funkció, tempomat, kilincsérintéses zárás-nyitás, stb.
A radarfunkciók nagyon jók, és hasznosak. Sajnálom hogy a keresztforgalom-figyelő funkció ebből a modellből kimaradt.
Az audió rész átlag felett szól, átlagon felüli pénzért.
Az esti megvilágítása a kezelőszerveknek, lábtérnek, nagyon vigyorgóra görbíti az ember száját.
A menettulajdonságai elég jók.
A majd 220ló húz, ha odalépsz neki sport módban, nem kell félni, hogy nem fejezed be az előzést.
Nekem még nem nyikorgott soha a kereke, stabilan tartja az íveket a kanyarokban. Mondjuk én nem is vezetek vadul.
A fékek betyárosan fognak, ha belelépsz.
És végül az egyik fő erénye, a fogyasztása. Ez az 1,7t-ás nagy jószág, tényleg elmegy 6l-benzinből,
hála a hibrid rendszerének!
Őszig 5,3-átlagfogyasztásom volt úgy, hogy ritkán járok autópályán vele. (alant a képen)
Mióta hidegebb van, és rövid utakat járok, a 6l-t beeszi, de hosszú távon 5,5 továbbra is.
Nagyon megtanít takarékosan vezetni, ha te is akarod. De ha rúgod neki előzéseknél, és nyomod a pályán,
mint a barátom mikor próbálgatta, akkor tud ám zabbantani 8l-felett is.
A rossz dolgok: Merthogy vannak. Kívülről indulva az első a tompított világítás,
ami nagyon közel világítja csak meg az úttestet. Befelé haladva az ajtónyílás beszállásnál
a magasabbaknak okozhat meglepetést. Ezt méretezhették volna magasabbra.
Az anyósülésnél a helyzet kritikus, mert ott nincs magasságállítási lehetőség.
Oda bebújni tud csak, aki 170-től magasabb. Hátul meg táncolhatsz. Hogy ezt hogy gondolták?
Az ajtón a behúzókar túlságosan elől van, ezért nehézkes a zárása.
Az ablakemelő szekció kezelőszerveire már nem jutott 1$-nyi LED. Sötétben tapogathatsz.
A belső megvilágítás lehetne erősebb a fekete kárpithoz méretezve.
Az Az audiólejátszó tudása, grafikája az a szánalom.hu.
2021-ben nem tudsz beletekerni folyamatosan egy zeneszámba csak várakozva, szakaszosan ugrálva? Na ne már!
Az hogy CD-játszó nincs, még hagyján, de egy AUX bemenetre se futotta?
Ha USB-ről zenét hallgatsz, nem tudod a telefont adatmódban csatlakoztatni.
Ez csak azért tuti, mert vagy Vaze, vagy zene.
Az automata tempomat sávtartása az igencsak esetleges.
Rendkívül jól láthatóaknak kell lennie a felfestéseknek,de még ekkor se bízd rá magad.
A guminyomás ellenőrző rendszer nem jelzi ki a nyomásértékeket. Ezen mennyit spórolhattak?
A lényeg mégis az, hogy amikor az Aldi parkolóban visszanézel rá, és magadban elmosolyodsz, a hibái ellenére is
örömmel konstatálod, hogy de qrva jó is ez a kocsi. ;-)
Hibalista
- Semmi. Egy központi visszahívás volt a segélyhívó automatikára, amit megoldottak.
Ide hordtam szervizbe
Toyota Kovács Monor.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2021 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 5 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Fusion 1,4TDCI | Következő autója? | RX |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
