Nem bántam meg... sőt!
Szöveges ítélet
Ami nem tetszik:
Fekete tetőkárpit és sötét dizájn, nekem nagyon tetszik. Viszont ha már minden fekete, akkor nem hiszem el, hogy a napellenzőket rögzítő kis csavarokat nem lehetett volna mondjuk a fém szín helyett feketére cserélni.
A különféle apró kapcsolók (pl.: tűkör állító gomb, csomagtérnyitó gomb, központizár ki-be kapcsoló, ablakemelő kapcsolók) igazán világíthatnának halványan este.
A fényérzékelős automata távolsági fényszóró esős időben, néha száraz időben is többször nem működik. Még csak nem is aktiválódik a funkció bekapcsoláskor. Néha pár másodperc után észhez tér...
Első utas űlés kár, hogy nem állítható magasságban.
Elég hangosan reagál már a közepes úthibákra is.
A fokozatmentes váltót meg kell szokni, főleg a nagyobb gyorsításkor jelentkező erős motozaj miatt. Egyébként a kocsi egész jól hangszigetelt.
Sajnos a könyöklő boxon hátul nincs levegőbefújás (az újon már van).
Varrattam rá üléshuzatot. Rettentő macerás rárakni. Ráment egy egész napom! Tuti nem veszem le egy jó ideig.
Amit tetszik:
Az automata váltót elég gyorsan megszoktuk, kb 0 másodperc alatt.
Nagyon laza, amikor csak tisztán elektromosan megy a kocsi. Ha még a klímát is lekapcsolom, akkor még annak ventilátora sem zúg. Volt, hogy kb 10 másodpercig kísértem egy az út közepén sétáló bácsit, mire meguntam és szolidan rádudáltam egy aprót. Meglepődött! :-)
Városban óvatosan lehet vele nulla fogyasztással is menni egy ideig.
Autópálya nélkül mentem már vele 160km-re kb 5,2 literes fogyasztással 95km/h lakott területen kívüli sebességgel. Télen a gyorsabb visszahűlés és gondolom a fűtés miatt is az átlag 6,5-es fogyasztás 1 literrel megnő. A nagyobb emelkedőkön kissé erőtlennek tűnik, vagy csak én sajnálom kitaposni a lelkét.
Nyaralásra menet már nem kell az utastérbe pakolnom, sok minden befér a csomagtérbe.
Tágas utastér, hátrafelé dönthető hátsó ülésekkel, ami hosszabb távon a gyerekeknek alvás miatt kedvező.
Erős motor, zéró turbó, zéró kettős tömegű, zéró kuplung, stb... Helyette van hybrid rendszer.
Rakattam rá oldalfellépőt a gyerekek miatt. Nagyot dob a látványon...szerintem.
Jó magas, ahol az előző autóm alja koppant, ott ez simán hasít. Cserébe a földön állva nem érem el a teteje közepét. Erre is jó az oldalfellépő.
A tolatókamera képe első osztályú, amíg nem lesz koszos. A segédvonalak is hasznosak.
Nagyon jók a lámpái is.
Eddig két olajcsere szervizen vagyunk túl. Az első 35eFt volt, a második 55eFt. Nem olcsó. Lökhárító meghúzás miatt festésre vár, némi apró elemcserével. 200-300eFt költséget jósolt a szerviz.
Összegezve:
Előtte egy 140LE 2.0TDI Seat Alteám volt, aminek már elég véres volt a torka, de ment mint a golyó. Ahhoz képest ez nem gyorsul úgy, de álló helyzetből azért a legtöbb autóra simán ráver. Ha kell, ez is tud gyorsulni. Ettől függetlenül nagyon bejött az autó, egyből megszerettük. Vigyázunk is rá, ahogy csak tudunk. Nem bántuk meg soha, hogy ezt vettük. Valójában nem akartunk sem dízelt, sem turbós benzinest, így ez volt talán a legideálisabb választás. Kényelmes, könnyű a ki és beszállás, jó a rálátás az útra, nagy tömege és termete miatt biztonságérzetet nyújt. Nem mellesleg elég pofás is a járgány...szerintem. Én csak ajánlani tudom!
Hibalista
- Elektromos motortér zár néha öntudatra ébred, azaz elkezd menet közben pittyegni. Ekkor a mágneskulcsra sem reagál. Általában egy autó leállítás után újra működik. Garanciába ki fogom cseréltetni.
Ide hordtam szervizbe
Toyota Mayer Székesfehérvár
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 37000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Altea 2.0 PDTDI 140LE | Következő autója? | Rav4 2019 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
