Kompromisszumokat igénylő autó
Szöveges ítélet
Flottás kivitelben felszereltségéhez képest versenyképes volt az ára, ezért választottam. Egyterűből ültem át SUV-ba, ami miatt picit lehet túlzóak voltak az elvárásaim. Frissíteni fogom majd az ítéletet, ahogy kerül még bele több kilométer.
Ami tetszik:
- a hajtáslánc egyszerre erőteljes és sima kb 100 km/h-ig. Erő utána is van benne, talán csak parton érzem gyengébbnek, de a kifinomultság eltűnik.
- tolatáskor a keresztforgalom-figyelő rendszere kiváló, mind a gyalogost, mind az autót szépen és időben jelzi, igazi segítség.
- vészfék asszisztens is jó
- jól át lehet vele evickélni rosszabb úton, fekvő rendőrökön
- városban, dugóban kényelmes és jól fogyaszt
- nagyobb tekintélye van, mint egy egyterűnek
- nagyon hamar bemelegszik a motor és hamar meleg van az autóban. A legjobb amiben eddig ültem.
Ami nem tetszik, de számítottam rá (az észrevételeimre korrekten előre megmondták az értékesítők, hogy valószínű, nem fog tetszeni, vagy észrevettem tesztvezetésen):
- alapvetően nem családi autónak van tervezve, csomagtér és hátsó üléssor erősen kompromisszumos. Az újabb generáció jobb.
- az elektromosan behajló tükör nem hajlik be a kulcsnélküli záráskor, csak gombbal lehet működő autónál behajtani (egy visszajelzés, hogy bezárt az autó, hiányzik)
- utasoldali elektromos ablak nem automata és ugyanazok a kapcsolók, mint a feleségem 10 éves Yarisában
- csomagtartó nagyon messze van a síktól.
Amiket nem tudtam előre, és nem tetszik:
- A radaros tempomat sokszor összezavarodik, lassan reagál. Két konkrét hiba: már elkanyarodó autó után is fékez indokolatlanul, aztán leold 40-nél, holott teljesen indokolatlan a beavatkozás, illetve közeli üzemmódban néha annyira el tudja magát számítani, hogy aztán vészfék figyelmeztetést kell, hogy a helyzet kivédéséhez adjon! Ez a második olyan tervezési hiba, ha nem flottás lenne, szavatossági kérdéseket is felvethet.
- a központi kijelzőt ha látta designer, adja vissza az oklevelét. A forrás választó képernyőn 4 elem van átlósan felrakva, céllövölde az egész. Kormányon van gomb, az körbemegy rajta, sokkal gyorsabb.
- kulcsnélküli nyitás hátsó ajtóknál nem nyit, csak az első kettőnél és a csomagtérnél. Ha elsőnek a gyereket akarom beültetni, akkor az első ajtóhoz kell menni, aztán a hátsóhoz.
- nagyon kevés a tárolóhely az autóban, ajtózsebek, kesztyűtartó kicsi, ülés alatt nincs semmi. Megint csak feleségem 10 éves Yarisa a példa, abban sokkal több tárolóhely van.
- autópályás fogyasztás kedvezőtlen, kicsi (50 liter) a tank, és kicsi a hatótáv, lásd lentebb.
- ülésfűtés kapcsolójától újra úgy érzem magam, mint amikor az Ikarusban megengedték, hogy kinyissam az ajtót
Összességében az autót azoknak ajánlom, akik
- flottatársaim tapasztalata alapján megbízható, értéktartó autót keresnek
- max 1 gyerekülést tesznek bele
- nem nagyon használják ki a csomagtartót
- nem idegesítenek az apró butaságok
- elsősorban városban vagy országúton járnak
- szeretnek magasan ülni
- keveset járnak a autópályán, és ha járnak, akkor is 110-120-al szeretnek menni, és különösen keveset járnak nem sík autópályákon. Aki legalább 50%-ban pályázik, semmiképpen ne vegyen ilyen hibridet.
- különösen ajánlanám azoknak, akik hosszabb távot járnak be dugóval terhelt utakon, 30-60 perces dugóval terhelt ingázásra ideális ez a hibrid, kevesebbet fog fogyasztani, mint egy dízel, hamarabb meleg van benne, és tartósabb lesz.
Fogyasztás és hatótáv példák:
- ősszel, 20 fok körüli időben, csak bejárásra használva elmegy 750 kilométert, 6 körüli fogyasztással
- télen, vegyes bejárás, vegyes autópálya 120-al: 7,2 körüli átlag, 600 kilométeres hatótáv
- télen, zömében M3 autópálya de max 120: 8,5-9 körül lesz 500 km alatti hatótávval.
Remélem, segít. Valakinek ez lesz az ideális autó, valakinek meg nagyon nem fog feküdni, át kell gondolni.
Hibalista
- Eddig semmi
Ide hordtam szervizbe
Flottás
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | S-Max | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |