A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » RAV 4 (2013)

RAV 4 RAV4 2.5 Hybrid 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kompromisszumokat igénylő autó

Szöveges ítélet

Flottás kivitelben felszereltségéhez képest versenyképes volt az ára, ezért választottam. Egyterűből ültem át SUV-ba, ami miatt picit lehet túlzóak voltak az elvárásaim. Frissíteni fogom majd az ítéletet, ahogy kerül még bele több kilométer.

Ami tetszik:
- a hajtáslánc egyszerre erőteljes és sima kb 100 km/h-ig. Erő utána is van benne, talán csak parton érzem gyengébbnek, de a kifinomultság eltűnik.
- tolatáskor a keresztforgalom-figyelő rendszere kiváló, mind a gyalogost, mind az autót szépen és időben jelzi, igazi segítség.
- vészfék asszisztens is jó
- jól át lehet vele evickélni rosszabb úton, fekvő rendőrökön
- városban, dugóban kényelmes és jól fogyaszt
- nagyobb tekintélye van, mint egy egyterűnek
- nagyon hamar bemelegszik a motor és hamar meleg van az autóban. A legjobb amiben eddig ültem.

Ami nem tetszik, de számítottam rá (az észrevételeimre korrekten előre megmondták az értékesítők, hogy valószínű, nem fog tetszeni, vagy észrevettem tesztvezetésen):
- alapvetően nem családi autónak van tervezve, csomagtér és hátsó üléssor erősen kompromisszumos. Az újabb generáció jobb.
- az elektromosan behajló tükör nem hajlik be a kulcsnélküli záráskor, csak gombbal lehet működő autónál behajtani (egy visszajelzés, hogy bezárt az autó, hiányzik)
- utasoldali elektromos ablak nem automata és ugyanazok a kapcsolók, mint a feleségem 10 éves Yarisában
- csomagtartó nagyon messze van a síktól.

Amiket nem tudtam előre, és nem tetszik:
- A radaros tempomat sokszor összezavarodik, lassan reagál. Két konkrét hiba: már elkanyarodó autó után is fékez indokolatlanul, aztán leold 40-nél, holott teljesen indokolatlan a beavatkozás, illetve közeli üzemmódban néha annyira el tudja magát számítani, hogy aztán vészfék figyelmeztetést kell, hogy a helyzet kivédéséhez adjon! Ez a második olyan tervezési hiba, ha nem flottás lenne, szavatossági kérdéseket is felvethet.
- a központi kijelzőt ha látta designer, adja vissza az oklevelét. A forrás választó képernyőn 4 elem van átlósan felrakva, céllövölde az egész. Kormányon van gomb, az körbemegy rajta, sokkal gyorsabb.
- kulcsnélküli nyitás hátsó ajtóknál nem nyit, csak az első kettőnél és a csomagtérnél. Ha elsőnek a gyereket akarom beültetni, akkor az első ajtóhoz kell menni, aztán a hátsóhoz.
- nagyon kevés a tárolóhely az autóban, ajtózsebek, kesztyűtartó kicsi, ülés alatt nincs semmi. Megint csak feleségem 10 éves Yarisa a példa, abban sokkal több tárolóhely van.
- autópályás fogyasztás kedvezőtlen, kicsi (50 liter) a tank, és kicsi a hatótáv, lásd lentebb.
- ülésfűtés kapcsolójától újra úgy érzem magam, mint amikor az Ikarusban megengedték, hogy kinyissam az ajtót

Összességében az autót azoknak ajánlom, akik
- flottatársaim tapasztalata alapján megbízható, értéktartó autót keresnek
- max 1 gyerekülést tesznek bele
- nem nagyon használják ki a csomagtartót
- nem idegesítenek az apró butaságok
- elsősorban városban vagy országúton járnak
- szeretnek magasan ülni
- keveset járnak a autópályán, és ha járnak, akkor is 110-120-al szeretnek menni, és különösen keveset járnak nem sík autópályákon. Aki legalább 50%-ban pályázik, semmiképpen ne vegyen ilyen hibridet.
- különösen ajánlanám azoknak, akik hosszabb távot járnak be dugóval terhelt utakon, 30-60 perces dugóval terhelt ingázásra ideális ez a hibrid, kevesebbet fog fogyasztani, mint egy dízel, hamarabb meleg van benne, és tartósabb lesz.

Fogyasztás és hatótáv példák:
- ősszel, 20 fok körüli időben, csak bejárásra használva elmegy 750 kilométert, 6 körüli fogyasztással
- télen, vegyes bejárás, vegyes autópálya 120-al: 7,2 körüli átlag, 600 kilométeres hatótáv
- télen, zömében M3 autópálya de max 120: 8,5-9 körül lesz 500 km alatti hatótávval.

Remélem, segít. Valakinek ez lesz az ideális autó, valakinek meg nagyon nem fog feküdni, át kell gondolni.

Hibalista

- Eddig semmi

Ide hordtam szervizbe

Flottás

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2018
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? S-Max Következő autója?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota RAV 4 2013 (2013)

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)