éhes, kitartó harcos, vigyázz, pont olyan mint az anyós
Szöveges ítélet
Leírásom folytatás.
Előzmények:
ez a második RAV4-em, pedig megfogadtam, nem lesz több, de közben eltelt 180.000. km és egy Passat. A Toyota viszont tökéletes. Az első két év szívás volt (l. mint a mama bejegyzés)viszont azóta hozzá sem kellett nyúlni. Megszoktam az olajfogyasztást (semmit sem változott 4 év alatt, és a gázolaj is annyi amennyi) A jelen cikk egy új(!) RAV4-ről szól. Az elpusztult VW Passatról nem beszélnék...
A jelen:
mivel végül is bevált a RAV4, a feleségem imádja, gondoltam veszek egy újat. A Toyota Hungary jelezte, hogy ha a 177 LE változat érdekel, azt külföldön vegyem meg, mivel kérésre sem hozzák be. És lőn. Németországban vettem meg. Miért is? Az autó tökéletes minőségben, újonnan került hozzám, kiterjesztett garanciával. Lehet, hogy a mi Kelet Európánk mégsem az igazit kapja? Semmit, de tényleg semmit nem kellett rajta javítani. Szinte hihetetlen. A második szerviz után még a fékbetét is eredeti. (az elsőnél 15000 után volt betétcsere, 30000km-nél tárcsa) Simán megy 210-et, én 190 körül járok vele. A fogyasztása kb. egy literrel kevesebb, mint a húgáé. (előző RAV4X) Nem tudom mi lehet az oka, ugyan úgy vezetem mindkettőt. Az újnak az olajfogyasztása nem mérhető. Ugyan az az autó, de mégis sokkal jobb. Kár volt itthon venni az előzőt? Szívesen tesztre bocsátom a két kocsit elfogulatlan újságírónak(pld:WR), próba képen, kíváncsi vagyok az eredményre! Én lennék tiszta hülye? Ugyan mint mérnök mindig a tények alapján ítélek.
Véleményem: lehet, hogy mi a Lajtán túl át vagyunk b..-va?
Nézzük a tényadatokat:
átlagfogyasztás: 10,5 l/100km; motorolaj+szűrők-ön kívül semmit nem cseréltek. (Reálszisztéma) a zaj érzetre fele annyi az utastérben mint a hugin, kb 10db-el kevesebb; egyenletesen húz, kiforogja a teljes fordulatszám tartományt, nem teljesen hulla 1800-as fordulat alatt; nem zörög a napfénytető és nem ázik be esőben sem; a kárpit tartós, az elektromos cuccok mind működnek, nincs hibajelzés. A hely elől elegendő, hátul alakítható. A futómű kellemesen kemény, de felüt, nem imbolyog, nem ráz feltűnően. Jól fordul, nem billeg, a fék gyenge. A kuplung tartós, a terephasználat a rövid tengelytáv és a nagy terepszögek miatt jó. A négykerék hajtás elfogadható, de mély sárba ne menjünk vele, ahhoz a HALDEX kevés, nem zár rendesen. A gyári gumik nem jók, de tartósak, jól bírja a gumi fala is a kiképzést. Nálam soha nem volt oldalfal sérülés (210.000km a két kocsin) Vontatni ne vonatassunk vele sokat, a váltó így is gyenge, nem bírja a nyomatékot.
A jövő:
Lehet, hogy lesz még egy ilyen kocsit, de már csak mint plugin hybrid, legalább 180 Le-s benzin motorral és min 50km hatótávolságú elektromos rendszerrel. Addig csak vasból való oldtimer érdekel, műanyag autót többet nem veszek!
Hibalista
- furcsa, de semmi, még a fékbetét is az eredeti
Ide hordtam szervizbe
Reálszisztéma
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | passat | Következő autója? | Toyota plugin hybrid 4 kerék hajtással |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
