Kezdeti sokk után jól szuperál reloaded
Szöveges ítélet
szerkeszteni a korábbit valahogy nem engedi... összefutottam egy Rav-ossal, aki olvasta a korábbit, így folytatom
Eleinte nagyon nem szerettem, a kettős tömegű lendkerék problémánál úgy volt, hogy eladom, ráadásul előtte volt a gázolaj dermedés... Elsőre sok probléma volt vele. Pedig leigazoltan 81 ekm-es szervizkönyvvel vettem
Hegyen lakom ezért a 4x4 elengedhetetlen, szinte mindig ki tudtam vele jönni elsőre a meredek, le nem tisztított jeges földúton(éves szinten 60-80 napig van hó), 4x4 jobb, mint az X5-é, példa van rá, hogy én kijöttem, az X5 benn ragadt
kinézetét nagyon szeretem, a motor lehetne nyomatékosabb, városban és autópályán ugyanannyit fogyaszt.
Fogyasztás nyáron 7-8 liter, télen 8-9,5, város és hegyvidék(Csillebérc), ami 1-1,5 literrel megdobja a fogyasztást
Jól meg lehet pakolni, csomagtartó+kivehető ülésekkel szinte bármi befér
Elég magas, ezért forgalomban sokkal könnyebben belátható minden
Több, mint 2 éve van meg és lehet, azt mondani, hogy 3-4 évig még biztos megtartom
Amit hiányolok: állófűtés !!! nagyon kellene bele! lejtmenetszabályzó sem ártana
Hibalista
- Típus hibái:
- - Kettős tömegű lendkerék
- SCV szelep Denso 096710-0120, 096710-0130 (injektor tisztító használatával, OMV-nél tankolással talán elkerülhető) -
- - 90 e km: Kettős tömegű lendkerék megvétel után nem sokkal felmondta a szolgálatot, sikerült gyárit találnom (aisin 165 eft), ezért nem adtam el. A Kettős tömegű lendkerék cseréje kuplung cserével is járt ez még 40 eft volt pluszban + munkadíj.
- Nagy hidegben(2012 Február) megdermedt a gázolaj(Shell v power diesel, ami molos gázolaj)→gázolajszűrő csere, két rossz adatokat nyújtó eltömődött injektort be lett küldve a denso ultrahangos tisztításra - 95 eft - a szerelők ajánlották, hogy omv diesel rakjak bele, télen meg alpesit -
- 105 ekm - ékszíj, feszítő görgő, vezérműszíj vízpumpa csere 105 ezer km-nél 170 eft -
- 112-114 ekm 2013 októberben elment a nyomaték injektor tisztító 2 hónapra elódázta a problémát, végül már gázadásra nagyon ritkán reagált(2013 karácsony, mikor máskor) és már nem csak 2000 felett hagyott ki, - SCV szelepet kellett megint cserélni(előző tulaj 60 ekmnél cserélte) 125 eft -
- 116 ekm kicsit lezúztam a jobb oldalát, csak a műanyag elemeket, jó drágák a patentek, meg a műanyag ívek -
- 117 ekm féktárcsa, fékek, olajcsere, difi olaj 140 eft, 120 ekm nagy szervíz -
- 2015 Január, centrálzár romlott el 15 eft -
- 2015 Április márkaszerviz olajcsere, olajszűrő 130 ekm, 45 eft -
- 2015 Június Jobb első stabilizációs kar 10 eft -
- 2016 Március márkaszerviz olajcsere, 141 ekm, 34 eft - Bal első stabilizációs kar+diagnosztika 15 eft
- Nyomaték 2500-3000 között kezd elmenni, Toyota szerviz diagnosztika nem hozott ki semmit, STP diesel injektor tisztító betöltése és imádkozás, hogy ne kelljen SCV szelepet cserélni….
2016 Április Szerencsére a probléma magától megszűnt
Ide hordtam szervizbe
általában Toyota Sakura, normál olajcserék
toyota reálszisztéma 105 ezres nagy szerviz(akció volt náluk), ékszíj, feszítő görgő, vezérműszíj vízpumpa
mindkét helyen korrektül végezték a kötelező éves szervizeket
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
nem kötelező szervizt a márkaszervizben dolgozó szakszervizesekkel(gázolaj dermedésnél jóba lettem velük), értettek hozzá gyorsan megcsinálták.
Kettős tömegű lendkerék
SCV szelep
korábbi szerelőm nem értett a Rav4hez 2-3 órán át cserélte a 2 db ékszíjat és drágábban, mint a szakszerviz, szóval olyan helyre kell vinni, ahol értenek hozzá...
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 81000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 61000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Polo | Következő autója? | Landcruiser 2006 előtti |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
