Igáslónak vidékre
Szöveges ítélet
Három éves korában vettem, kiváló, kívül-belül szinte karcmentes állapotban. Látszott rajta, hogy csak városban használták, 95.000 km-rel, női tulajtól. A körülmények persze egy csapásra megváltoztak, mivel jelenleg építőipari és mezőgazdasági terepmunkákra is ezzel járok. Így aztán sokat fut terepen, kavicsbányákban, szántásban, erdőben, tehát lényegében terepjáróként funkcionál. Emellett ez a szabadidős autóm is, így kapja azért az autópályás többszáz, ill. ezer kilóméteres túrákat, sokszor 150-160 km-es tempónál. Az eddigi bő másfél év alatt kb 70.000 km-t tettem meg vele, végig rendszeresen és időben szervizeltettem.
Összességében véve nekem tetszik, mert magasabban ül a vezető az átlagnál, így jó a kilátás, az ötsebességes váltó nagyon jól van elosztva, minden sebesség jól használható, és jól húz. Több helyütt panaszkodtak a motor gyengeségére, de az enyém simán felveszi a versenyt az 1.9-es vw passat-tal, gyorsulás terén legalábbis. Mert a végsebesség az már a méretből kifolyólag nincs meg, 160-nál többet nem megy. (Bár érdekes, hogy a műszerfalon el lehet fektetni a mutatót, a valós sebesség nem annyi, mivel kicsit csalósak a japán tesók --- tessék csak utánamérni :D --- pl. 143km/h-t mutat, de csak 130-cal megy, gyári méretű gumikkal...)
De hát ez nem gond, mert egyrészt úgyis büntetik, meg hát ha száguldozni akartam volna, akkor sportkocsit vettem volna.
A lényeg: terepen még sosem hagyott ott. Jól működik az összkerék, bár néha azért hiányzik a felező. Jártam vele kilincsig érő "pocsolyában", jártam olyan árokban, hogy az anyós felőli kilincset a partoldal karcolta össze, ütöttem le izomból az alját, de mindenhonnan kihozott még egyelőre.
Sok dolog azonban zavaró, legalábbis egy ilyen árú autónál:
- nagyon rosszak a műanyagok, tapintásra is igénytelenek, és mindig nyikorog valahol valami
- a kezelőszervek kinézete és ergonómiája katasztrófa. végülis minden jól látható, de csúnyák, és nehezen kezelhetők
- a biztonsági övre csipog, és nem is hagyja abba. a nyitott ajtóra csipog, persze csak a sofőrére (ennek mi értelme?), a bennfelejtett kézifékre bezzeg nem.
- az ajtóval nem kapcsol a sofőr feletti utastér-világítás, csak kézzel kapcsolható
És ami a hibalistát illeti:
- a fékpofák rendszeresen asszimetrikusan kopnak. Nem volt eddig olyan szervizem, amikor ne kellett volna a fékpofákat cserélni. Ennek oka, hogy terepen feltelik sárral, beszárad, és hiába próbálja az ember kimosatni, úgy el van dugva, hogy nem lehet. Innentől fogva a fékező erő kismértékben csökken (oda kell lépni), mivel csak a fék egyik fele dolgozik rendesen.
- az önindító villamos rendszerét kellett felújíttatni, ilyen hibát még nem látott a szervizes sem. összefüggésben lehet a masszív terep-használattal.
- a sebességmérő mellett a fogyasztásjelző is csal, nekem 6,9l/100km fölé még egyszer sem ment. A fogyasztásom meg 7,5liter alá...
- a legrosszabb: 100.000 km-nél elkezdett zörögni a váltó 5. sebességi fokozatban. Mutattam a szakszervíznek, azt mondták, hogy lendkerék-probléma, alaphangon 400.000Ft megjavíttatni, és nem egyedi eset, egyből tudták, miről van szó. 160.000-nél szét is ment, és valóban annyi is megcsináltatni... ez azért fájó ilyen kevés kilométernél.
Mindettől függetlenül az autó megy, és bár nem a legkényelmesebb, legnagyobb, legjobb, legszebb, mindenből kínál egy olyan szintet, ami egy ilyen öszvér használathoz végülis elegendő. Azt gondolom, hogy az, aki nem jár vele ilyen extrém körülmények között (bár lassan már a magyar közút is annak tekinthető), az egy elnyűhetetlen autót vásárol a rav4-essel. Oda kell rá figyelni, nem is kicsit, de az biztos, hogy az én kezeim között fel kell kötni a gatyát a konkurencia modelljeinek is, ha bírni akarják a kiképzést.
Ajánlom, vidékre ideális.
Hibalista
- Önindító, fékbetétek rendszeresen, lendkerék - váltó
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 95000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Passat | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |
