A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Rav4 (2000-2006)

Rav4 2.0 D4D 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Igáslónak vidékre

Szöveges ítélet

Három éves korában vettem, kiváló, kívül-belül szinte karcmentes állapotban. Látszott rajta, hogy csak városban használták, 95.000 km-rel, női tulajtól. A körülmények persze egy csapásra megváltoztak, mivel jelenleg építőipari és mezőgazdasági terepmunkákra is ezzel járok. Így aztán sokat fut terepen, kavicsbányákban, szántásban, erdőben, tehát lényegében terepjáróként funkcionál. Emellett ez a szabadidős autóm is, így kapja azért az autópályás többszáz, ill. ezer kilóméteres túrákat, sokszor 150-160 km-es tempónál. Az eddigi bő másfél év alatt kb 70.000 km-t tettem meg vele, végig rendszeresen és időben szervizeltettem.

Összességében véve nekem tetszik, mert magasabban ül a vezető az átlagnál, így jó a kilátás, az ötsebességes váltó nagyon jól van elosztva, minden sebesség jól használható, és jól húz. Több helyütt panaszkodtak a motor gyengeségére, de az enyém simán felveszi a versenyt az 1.9-es vw passat-tal, gyorsulás terén legalábbis. Mert a végsebesség az már a méretből kifolyólag nincs meg, 160-nál többet nem megy. (Bár érdekes, hogy a műszerfalon el lehet fektetni a mutatót, a valós sebesség nem annyi, mivel kicsit csalósak a japán tesók --- tessék csak utánamérni :D --- pl. 143km/h-t mutat, de csak 130-cal megy, gyári méretű gumikkal...)
De hát ez nem gond, mert egyrészt úgyis büntetik, meg hát ha száguldozni akartam volna, akkor sportkocsit vettem volna.

A lényeg: terepen még sosem hagyott ott. Jól működik az összkerék, bár néha azért hiányzik a felező. Jártam vele kilincsig érő "pocsolyában", jártam olyan árokban, hogy az anyós felőli kilincset a partoldal karcolta össze, ütöttem le izomból az alját, de mindenhonnan kihozott még egyelőre.

Sok dolog azonban zavaró, legalábbis egy ilyen árú autónál:
- nagyon rosszak a műanyagok, tapintásra is igénytelenek, és mindig nyikorog valahol valami
- a kezelőszervek kinézete és ergonómiája katasztrófa. végülis minden jól látható, de csúnyák, és nehezen kezelhetők
- a biztonsági övre csipog, és nem is hagyja abba. a nyitott ajtóra csipog, persze csak a sofőrére (ennek mi értelme?), a bennfelejtett kézifékre bezzeg nem.
- az ajtóval nem kapcsol a sofőr feletti utastér-világítás, csak kézzel kapcsolható

És ami a hibalistát illeti:
- a fékpofák rendszeresen asszimetrikusan kopnak. Nem volt eddig olyan szervizem, amikor ne kellett volna a fékpofákat cserélni. Ennek oka, hogy terepen feltelik sárral, beszárad, és hiába próbálja az ember kimosatni, úgy el van dugva, hogy nem lehet. Innentől fogva a fékező erő kismértékben csökken (oda kell lépni), mivel csak a fék egyik fele dolgozik rendesen.
- az önindító villamos rendszerét kellett felújíttatni, ilyen hibát még nem látott a szervizes sem. összefüggésben lehet a masszív terep-használattal.
- a sebességmérő mellett a fogyasztásjelző is csal, nekem 6,9l/100km fölé még egyszer sem ment. A fogyasztásom meg 7,5liter alá...
- a legrosszabb: 100.000 km-nél elkezdett zörögni a váltó 5. sebességi fokozatban. Mutattam a szakszervíznek, azt mondták, hogy lendkerék-probléma, alaphangon 400.000Ft megjavíttatni, és nem egyedi eset, egyből tudták, miről van szó. 160.000-nél szét is ment, és valóban annyi is megcsináltatni... ez azért fájó ilyen kevés kilométernél.

Mindettől függetlenül az autó megy, és bár nem a legkényelmesebb, legnagyobb, legjobb, legszebb, mindenből kínál egy olyan szintet, ami egy ilyen öszvér használathoz végülis elegendő. Azt gondolom, hogy az, aki nem jár vele ilyen extrém körülmények között (bár lassan már a magyar közút is annak tekinthető), az egy elnyűhetetlen autót vásárol a rav4-essel. Oda kell rá figyelni, nem is kicsit, de az biztos, hogy az én kezeim között fel kell kötni a gatyát a konkurencia modelljeinek is, ha bírni akarják a kiképzést.

Ajánlom, vidékre ideális.

Hibalista

- Önindító, fékbetétek rendszeresen, lendkerék - váltó

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2005
Kényelem (6) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 95000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Passat Következő autója?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Rav4 2000

További ítéletek (40 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)