Még csak szokjuk...
Szöveges ítélet
Lakásbővítésre kellett a pénz, hitelt meg inkább nee, így good bye X-Trail 2.2Dci 137Le, 2004.12. évj. Ami pénz bejött (3M), abból kettőt mindenképpen meg akartam tartani, két lehetőség volt:
1. Akkor már mindegy, jó lesz kombi Astra is ötszázért, diesel, valami takarékos
2. Vagy akkor már legyen valami régi olcsó, batár V6 terepjáró, ami mindegy mennyit eszik, de nem szenvedünk nagy lelki törést utastér és biztonság tekintetében
Feleségem folyamatosan rágta a fülemet, hogy valami occsó kicsivel eljárunk, maradjon minél több money a Nissanból, aztán majd később lesz jobb. Nissan eladása után kb 1 hónapig nem volt autónk, pontosan saját nem, de volt nálunk egy kölcsön F astra, ami szeret mozogni "tesi" 100Le. Nagyon jó poén volt egészen addig élvezte a feleségem, amíg ki nem mentünk autópályára, megelőztünk egy buszt, aztán Ő meg behúzta a lábát. Kicsit más a perspektíva, mint az Xtrailből, akkor mondta, hogy jó, akkor vegyünk régi dögöt, mindegy mennyire kocka...
Lázasan elkezdtem nézni Cherokee, Explorer, Pathfinder, Terrano... de valahogy idővel én is átértékeltem a dolgokat, pláne, hogy kiveséztem az összes ítéletet, és végül az alacsonyabb fogyasztásra fogva elkezdtem nézni a Rav4-eket, oké hogy benzines 2L, de nem egy bálna, biztos jó lesz....
Ma sem olcsók ezek a gépek, de sikerület kiválasztanom az egyik legolcsóbbat, irány Szeged. Kereskedésbe beszámított, állapotlap, szép belső, próba ok, tudtam hogy szélvédő repedt, kormánymű ko., de cserébe 2 légzsák 1.1M-ért (ekkoriban nem volt ez még divat), jó árank tűnt és tűnik most is, így elhoztam.
Még a gimukat kell lecserélnem, mert a Matador kirázta belőlem a leleket hazafelé az autópályán, remélem télleg ő a ludas....
Tetszik az autóban, hogy a kapcsolók mennyire egyszerűek, a fűtést és víszintesen csúszkáló kapcsolóval kell szabályozni, tiszta oldschool.
A másik a tetőablak, nem volt a kivánságlistán, de hát rajta van, amint délután megérkeztem a gyerkőcér az oviba, először is megörült, hogy van megint autónk, a tetőablak pedig teljes extazisba hozta, rögtön ki akart mászni rajta... Nem kell ide DVD, majd nézik a felhőket :)
Ja, egyébként két gyerkőc ül majd hátul, de még nem raktam be a székeket, mert még lesz egy kárpittisztítás, kíváncsi vagyok mennyi hely lesz közöttük.
Amit eddig csalódásként éltem meg, az a fogyasztás, autópályán 12-13-at megevett 130-nál, reméltem, hogy 10-zel elmegy, pláne hogy az Xtrail sosem evett többet 8L-nél, majd kipróbálok fogyasztáscsökkentő mágnest, amiről elméleti síkon el tudom képzelni, hogy működik, de aztán a valóság mi lesz, azt majd meglátom és beszámolok.
Ha a fogyasztás hosszútávon nem javul, csalódott leszek, hogy nem a Pathfinder 3.3 V6-ot vettem meg 890e-ért, ami családi szempontból biztos übereli a Rav-ot.
Ja még valami, a színe az nagyon kemény, én lilának látom, de rajtam kívül mindenki más kéknek, atom gáz, de már szokom, még az a szerencse, hogy amikor benne ülök, akkor megfeledkezem róla.
No, egyenlőre ennyi, majd még veszem a fáradtságot.
Hibalista
- Kormányműből folyt az olaj, így vettem meg, tisztában voltam vele. Szervo rendben volt, kormányművet nem kellet cserélni szerencsére, 1 nap alatt rendberakták 69.000.-ért, 1év garival. Elég korrekt! - - A szervíz profi, korrekt volt és szuper műhelyük van. Ismerőstől kaptam a tippet, megérdemlik, hogy megemlítsem a nevüket: Profil DC, Soroksár - - Csak ezzel fogalalkoznak és értik is a dolgukat. - - .................................................. - - Első szélvédő csere anyaggal (made in china) beszerelve 22.000.- a szél nem fúj át rajta, remélem nem fog az ölembehullani :)
Ide hordtam szervizbe
Profil DC, Soroksár - Kormányműspecialisták, ászok!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 197000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 200 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | X-Trail | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
