A járdaszigetjáró
Szöveges ítélet
Pozitívumok: kellemes terepjáró tulajdonságok (viszonylag nagy teljesítmény és nyomaték), hóban röhögés a többi autón, kis kasztni (kellemes városi autónak is), nincs fenntartási igény
Negatívumok: városban magas fogyasztás, kényelmetlen beltér, unalmas anyagok
A RAV4 hallattán mindenki hajlamos egy női autóra gondolni, pedig az általam birtokolt gép még pont abba a szériába esett, amin a folytatással ellentétben még a maszkulin jegyek tengtek túl. A RAV4 ideális választás azoknak, akik olyan helyen laknak, ahol az út rosszabb a magyar átlagnál is (gödrös földút, stb). Nem kifejezetten terepjáró, de sok olyan tulajdonsággal rendelkezik, amik alkalmassá teszik a rossz terepviszonyokon való kényelmes közlekedésre. Télen a legjobb társ - tényleg nagyon élveztem, hogy szinte úgy közlekedhetek, mint nyáron. Városban nagyon kellemes, mivel nagyon fordulékony és viszonylag kicsi a kasztni is. A járdaszigetek egy dugóban sose okoztak problémát. Cserébe sokat kér inni, a 13.5 literes átlag elég durva tud lenni egy nagyobb áremelésnél. Egy vadrács rádobásával a városi közlekedés egyik markáns alakja, nem sokszor fordult elő, hogy nem engedtek besorolni.
A hangszigetelése katasztrofális, a motorhangot csak nagyon nagy igyekezettel lehet túlüvölteni. Az ülések rövid úton kényelmesek, egy külföldi nyaralást már elég nagy bátorság bevállalni. A hangszigetelés és a kényelem hevenyészettsége miatt sem nagyon ajánlom autópályára.
A felszereltség a ´99-es színvonalhoz képest inkább a motorikára fektet nagyobb hangsúlyt, mint a babrálható kütyükre és a vizualitásra. A későbbi modellek ezeket tudtommal mind pótolták. Nyolc évig hajtottam, egy hete átültem egy Corollába. Talán ez is mutatja, hogy a márkában sem tudtam csalódni.
A szervízek jók, mindenhol korrekt a kiszolgálás. Először a Sakurához hordtam, de a budai szervízük bezárt, így a Mayernél folytattam a kötelező átbogarászásokat. Utolsó két évben ismerős cserélte az olajat és a fékeket, más igénye ugyanis nem volt a gépnek.
Hibalista
- A kötelezően cserélendő alkatrészeken kívül semmi.
Ide hordtam szervizbe
Toyota Sakura
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Toyota Mayer
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Toyota Corolla 1.6 Hatchback |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
