A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Proace City (2020)

Proace City 1,2 shuttle L1 110 LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A nagy kékség

Szöveges ítélet

Ez életem első saját új autója. Volt már a családban anno új autó, sőt, még emlékszem, amikor mentünk a Dacia TLX-ért Csepelre, ahol a szemle és az átadás közt kicserélték a pótkereket egy vacakra, de amit magam finanszíroztam, (na jó, egy kis állami segítséggel, mivel 7 személyes...) abból az első. Az elődjét, egy Corolla Versot kinőttük, nagyobbat kerestünk, de a kompakt méretosztályban. Toyotás család vagyunk, jelenleg is van mellette egy Yaris, újra nem lett volna pénz, a Prius+ még használtan is csak az első évjáratokhoz újonnan megfizethetetlen lett volna - így először a használt típusok közt nézelődtem, de nem volt a COV-nál igazán nagyobb. Aztán jött az állami támogatás híre, így került a képbe a PCV, csak a turbómotor zavart, de mivel ennek a típusnak minden más paramétere stimmelt, beadtam a derekam. Szó szerint az utolsó pillanatban, mert épp futott egy akció, aminek keretében még pár százezerrel olcsóbban megkaphatóvá vált a kocsi, és később kiderült, hogy az általunk választott kék szín egy héttel később már nem volt rendelhető, szóval szokásomtól eltérően 24 óra alatt kellett dönteni, hogy széna vagy szalma.
Ahogy azt előre jelezték, 5 hónap várakozás után jött meg a kocsi, és most, egy év távlatából azt kell mondjam, hogy minden negatívuma ellenére jó döntés volt a csere. Mert valóban sokkal nagyobb a csomagtere, mint a COV-é volt. A kalaptartója merev, félbehajtható és félmagasságba is tehető. Ez elsőre nem tűnik lényegesnek, de nagyon praktikus apróság. Az ablakfelülete is jóval nagyobb, jobb a karosszéria átláthatósága annak ellenére, hogy az A oszlop még a COV-énál is vastagabb. A csomagtartó pereme is, és a hátsó ablak alja is alacsonyabban van. A kis 1,2-es háromhengeres motor nagyon jól illik az autóhoz. Nagyon jól felpörög, remekül húz, és (közel) egyenletes sebességgel nagyon takarékos, nem csoda, hogy az év motorja volt anno. Ha az ember nem akar versenyezni, ami egy másfél tonnás dobozzal igencsak megfontolandó, akkor meghálálja: az eddigi 1 év alatt nem volt még 8 liter feletti fogyasztásom, viszont 6 alatti igen. Összehasonlításképpen az 1,8-as COV-hoz képest bő 1 literrel kevesebbet eszik nagy átlagban, a legkisebb a különbség autópályán, a legnagyobb városban. Pedig bő egy mázsával nehezebb annál. Az ülései magasan vannak, tehát nem belemászni kell, hanem beülni, hát-, derékfájósoknak ajánlott! A műszerfala, kezelőszervei egy pici megszokást igényeltek - tudni kell, hogy ez nem igazi Toyota, hanem a Citroen Berlingo átmaszkírozott változata hasonlatosan az Opel Combo life és Peugeot Rifterhez, de csak a karosszéria dizájnjában és a márkajelzésekben tér el attól, illetve a Toyota 250.000 km (vagy 5 év) garanciát ad a többi ikertárs 100.000-jével szemben. Elöl van egy csomó pakolóhely, sokféle méretű tárgyat el lehet rejteni az avatatlan tekintetek elöl. Tőlem azért kapott egy hátsó fóliázást, és egy csomagtértálcát, illetve egy biztonsági eszközt is lopás ellen. 61 literes a tankja, így nem elképzelhetetlen 1000 km megtétele egy tankolással, de ehhez országúti tempóban kell maradni. Nagy áldás az oldalsó tolóajtó, különösen a szűk mélygarázsokban, parkolóházakban jön jól, mert amúgy elég széles az autó, ha a visszapillantókat is belevesszük, akkor túl van a 2,1 méteren. Belmagassága is hatalmas, egy-két kosarast leszámítva senki nem veri be a fejét a tetejébe. Nagyon sok elektronikai kütyüje van, ezek közül a tolatókamerát használom ki a leginkább, de jól jön a tempomat, a sebességhatároló, és a start-stop rendszer is, no meg az egérmozi. Kezdetben voltak gondok az Android Autoval - hivatalosan még nincs magyar verzió, emiatt a waze pl. folyton lefagyott, de a legutóbbi frissítés óta már az is jól működik. A bc viszonylag pontos, a Yarisét ugyan nem éri el, de a COV átlagos 6 decis optimizmusánál feltétlenül jobban közelíti a valóságot.
Ami nem tetszik benne.
Szerintem a manuális klíma alulméretezett: minimum hőmérsékletre állítva is a ventilátornak legalább a 3-as fokozaton kell lennie, hogy érezhető legyen a hatása. Ugyanakkor a fűtése sem tökéletes: valahol 17 fok környékén - ez ténylegesen kb. 23 fok lehet - van két fokozat, ami között kell állandóan ugrálni, mert a magasabbikkal 4-5 perc után túl meleg lesz, az kisebbikkel meg túl hideg. A kézifékkar olyan, mint egy hajtány fékje: jó hosszú, viszont fokban kifejezve minimális emelkedése van, meghúzása nagy erőt igényel, nem feleségbarát. A váltókar kicsit előrébb van, mint kényelmes lenne, de maga a váltó jól kapcsolható. A könyöklő is lehetne jobb helyen, ezügyben még mindig a T25 Avensist sírom vissza. Mint írtam, a karosszéria jól belátható, de vastagok az oszlopok. A lámpák fényereje lehetne nagyobb, hátrafelé sötétben semmit nem látnék, ha nem lenne a tolatókamera, de van hálistennek. A második üléssor sajnos nem tologatható, mint volt a COV esetében, és ehhez a felszereltségi szinthez csak 2/3-1/3 arányban dönthető ülések járnak, ettől felfelé járna az egyenkénti dönthetőség. A harmadik üléssor ülései nem tüntethetők el a padló szintjében, mint a COV-nál, de nagyon könnyen kiszerelhetőek, viszont utazásnál dönteni kell: vagy 7 ülés, vagy rendes csomagtér. A csomagtérajtó nem mindig csukódik be jól, figyelni kell az oldalt lévő kis lámpát, hogy elaludt-e, igaz, ilyenkor a központi zár sem zár be, hanem két kattanással figyelmeztet a tévedésre. Van néhány minőségbeli probléma is. A fékek visítanak, remélem, ha cserés lesz, az új már nem fog. A váltókar elkezdett nyiszogni a hideg idő beálltával, de a szervizben kicsit megkenték, azóta jó. A műszerfal kemény műanyagból van, néha nyiszog itt-ott, és van egy rezonancia a kipufogó környékéről hátulról 2200-2300-as fordulat környékén, a szervizben megnéztek minden csavart, de nem tudták megszüntetni. Szóval komoly negatívum nincsen, néhány dologban kompromisszumra késztet, de ha az ember ment vele próbaútra, és elolvasta a teszteket, akkor nem éri kellemetlen meglepetés.

Hibalista

- az 1. évben nem romlott el semmi

Ide hordtam szervizbe

Toyota Mayer Budakeszi

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2020
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 21000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Corolla Verso Következő autója? majd meglátjuk, nem sürgős
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Proace City 2020 (2020)

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)