Egy szelet Japán
Szöveges ítélet
Az autó Hollandiából érkezett hazánkba. Egy család vette meg akik ki akarták próbálni a Toyota Hybrid rendszerét. Három évig használták, majd váltottak egy Hybrid Rav4-re. Így került eladó sorba, majd hozzánk.
Nekünk is ez lett az első Hybrid autónk. Rengeteget olvastam a témában, mi, hogy működik.
Az első úton éreztem, hogy különleges élmény vezetni. Nem, nem olyan mint egy V8, ez teljesen más, és pont azért jó. Hihetetlen fejlesztés áll mögötte, a Japán mérnökök mindenre gondoltak, rendkívül jó munkát végeztek. Minden beszállás alkalmával lenyűgöznek, milyen összetett ez a rendszer és megis megbízhatóan, óramű pontosan működik. Nem hiába, ezeket még a Japán Tsutsumi gyárában gyártották.
Mindenkinek mások a szempontjai az autókat illetően. Én alapjában véve nyugodtan, előre látóan vezetek és tényleg nekem találták ki a Hybrid rendszert. Városban, országúton meglepően jól megy, hiszen együtt mozgatja a villanymotor és a benzines. Az autópályán pedig úgy mozog, mint bármelyik másik 1,8 benzines egyterű. Bőg? Ha úgy vesszük igen, de melyik 1,8-as nem bőg, ha lepadlózom? Alapjában véve azonban lényegesen csendesebb benne az utazás. Városi használatnál kifejezetten jó érzés utazni vele, rendkívül csendes.
Belül tágas, Európát átutazva is úgy szállok ki belőle, mintha csak rövidebb utat tettem volna meg. A hátsó ülései is kényelmesek, viszont a két plusz ülés tényleg jelképes felnőtteknek, azonban a gyerekek nagyon kedvelik.
Mindig indul, minden kütyü-mütyü szépen működik rajta. A Priusok általában gazdagon felszerelt autók, tele minden hasznos és persze kevésbé hasznos extrával. Egy apróbb hiba volt, hogy a szélvédő spricni pumpája megadta magát. Szokták említeni a hengerfejességet, bár ez sem minden napos probléma. Ennek két oka lehet: vagy elkoszolódnak a hűtőbordái vagy a vízpumpa adja be az unalmast esetleg a kettő egyszerre. Ezek lassú folyamatok, ezekre érdemes figyelni. A bordákat tisztítani, a vízpumpa fordulatszámát arra alkalmas OBD műszerrel évente egyszer beméretni. Ha ezekre figyelünk, nem kéne gondnak lennie vele.
Fogyasztást befolyásolja a külső hőmérséklet és persze a vezetési stílus. Normál, forgalom tempóját követő lendülettel való közlekedéssel nekem a nyári 5-körülre jön ki, míg a téli ugyanígy maximum 6,2. Autópályán szintén 6,2 a fogyasztásom..
Elégedett vagyok vele, nagyon szereti az egész család. Újonnan nem adtam volna érte annyi pénzt, amibe került. De így, jó pár évesen rendkívül jó, megbízható vétel. Az árát olyan jól tartja, hogy szinte annyiért el tudnám adni, amennyiért vettem. Egyre keresettebb modellek, az emberek rájönnek milyen jó dolog is a Toyota Hybrid.
Hibalista
- Első ablakmosó pumpa ~3000Ft volt.
Ide hordtam szervizbe
Road Service Debrecen
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Toycar Pomáz
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 170000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Avensis | Következő autója? | Elektromos |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
