A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Prius (2015)

Prius 2.0l full 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megbizhato, konnyen szeretheto, konnyen megunhato.

Szöveges ítélet

elozmenyek
Egy kis hattertortenettel kell kezdenem, mert fontos a tapasztalataim megertesehez:
par eve kuvaitban elek. Amit autozas szempontjabol fontos tudni kuvaitrol: eleg kis orszag, kb fel magyarorszag meretu, de a kb. negymillios lakossag nagy resze a fovarosban kuvaitvarosban el, es mindenki autoval kozlekedik.
Az utak teljesen veletlenszeruen lehetnek tukorsima ketszer hatsavos autopalyak es kosarlabdanyi katyukkal tarkitott, remesen kopott nehol foltozott, nehol felmart rettenetek. A vezetesi moral olyasmi amit indiarol szoktak kepzelni, ami az 1-2 millio indiai bevandorlot tekintve nem is olyan meglepo. Bar a helyiek sem foglalkoznak a szabalyokkal. Beszelgettem egy helyivel, negyven eves, huszonpar eve vezet de nem is hallott meg a jobbkez szabalyrol.
Az idojaras extrem forro, nyaron rendszeresen 45-48 fok van arnyekban, az autok a napon iszonyuan atforrosodnak. Nyaron nem meglepo kiegett autot latni.
Az orszag sivatagban van, mindent ellep a homok.
A fizetesek jok, a benzin pedig amiota itt vagyok 100 forint korul van.
Szoval kaotikus kozlekedesi moral, iszonyu utak, fekvorendorok mindenutt, olcso benzin.
A leggyakoribb autok toyotak es lexusok. Megbizhatoak, es hat mivel mindenki azt vezeti, van is hozza alkatresz es sok olcso szerelo. Igy olcsobb is oket fenntartani. (Onbeteljesito joslat.) Ezzel egyutt az autokat rettenetesen megviseli a kuvaiti let. Erdemes rakeresni arra, hogy "gulf specification car".

Eleinte a csalad regi autoit vezettem, land cruisereket, honda crv-t, lexus rx350-t, felesegem cls500-asat, de ugy alalkult hogy sajat auto kellett. Hosszu es nem ide tartozo tortenet vegen talaltam a helyi toyota markakereskedo ajanlatat: ket eves 0km-es priusokat arultak hasznaltautokent, mert nem tudtak eladni oket. A helyieket nem erdekli a fogyasztas, nem biznak abban, hogy az akksik kibirjak az idojarast. Es hat miert vennenek egy kevesebbet fogyaszto, furan kinezo corollat ketszer annyiert? Tehat a kereskedo nyakan maradtak a berendelt darabok. En pedig megvettem egy 3 km-es, ket eves priust kozel felaron, gyari garanciaval.

kinezet
Kinez ahogy kinez. Legalabb nem olyan mint a tobbi. Minden haz elott all legalabb egy land cruiser vagy mas toyota, ez legalabb nem olyan. Nincs mit mentegetni rajta, aranytalan es bantoan csunya auto. Ejjel legalabb a hatso lampa fura formaja izgi, de hat azt sem en latom. A feher borbelsoset valasztottam, mert a fekete belsok veszelyesen felforrosodnak a napon. Naponta vezetem de masfel ev alatt semmi nyomot nem hagytak a ruhaim az ulesen. A belter feher muanyagjai es fenyes fekete muanyagjai remekul torolgethetoek es kell is, mert minden por es homok latszik rajta. Eleg jol felszerelt modell, van HUD, JBL hangrendszer, nagykijelzos navi, ketzonas klima, holtterfigyelo, kulcs nelkuli nyitas-zaras, tempomat meg minden ilyesmi. Ulesfutesen es napfenyteton kivul minden extra benne van. Ezek pont nem olyan fontosak itt.

vezetesi elmeny
Sokkal rosszabbra szamitottam. Az elmult ot-hat evben vezettem vagy harmincfele autot a lelakott mitsubishi mirage-tol kezdve porsche cayenne turboig, es hat oszinten nem rossz. Persze nem megy ugy mint egy cls500 vagy a5 sport, de varosi vagy autopalyas kozlekedeshez tokeletesen megfelelo. Nem lotyog, nem akar leesni az utrol. A legtobb nagy dog land cruisert meg GMC yukont siman otthagyom a lampanal ha akarom. Legalabbis 70-80-ig. Szoval ha nyomod neki, akkor megindul, de azert nem erdemes emberkedni vele, mert eleg csaloka a gazpedal. Ovatosan nyomva szepen finoman indul, ha jobban odalepsz megindul, de ha nagyon odalepsz akkor nem tortenik semmi tobb. A gazpedal kb. feletol semmi nem valtozik csak bug a motor es lassan gyorsul. A kormany teljesen korrekt, semmi lotyoges vagy bizonytalansag. A rugozasa teljesen semmilyen, de a ballonos gumik segitenek a rettenetes utakat tulelni. A gyari gumik borzalmasak, ezt mindenfele forumokon is mindig emlitik, es hat volt is mar legalabb ket olyan koccanasom ami egyertelmuen elkerulheto lett volna jobb tapadasu gumikkal. Egyszeruen nem realis, hogy egy husz eves lelakott, ot melossal megrakott impalanak jobb legyen a fektavja mint egy ket eves priusnak. A gumikat mindenkepp erdemes kitapasztalni, alkalomadtan cserelni, mert meglepoen rosszak. A fekek jok, a visszatermeles es fekezes kozotti valtast nem igazan venni eszre. A hibrid rendszerrol mar sokan megirtak, hogy siman, jol teszi a dolgat.
szinte kizarolag varosban hasznalom, napi munkabajarasra, 10-10 km, dugokkal, keves autopalyaval. Egyszer elvezettem kuvaitbol bahreinbe szaud arabian at es vissza, gond nelkul vette az 2*500km-es sivatagi palyazast.

ergonomia
Az ules nem a legjobb, de nem is borzalmas. En allandoan allitgatom, de lehet hogy masnak semmi baja nem lenne vele. A vezetoulesben elektromosan ki-be allithato derektamasz is van. A kezeloszervek, kormany, pedalok, valto rendben vannak, kenyelmesek.

Az infotainment rendszer vallalhatatlanul rossz. Lassu, kezelhetetlen, logikatlan elrendezesu. A kozepso kijelzo arra tokeletes, hogy odaragaszd a telefontartodat, de masra nem. A JBL hangcucc nem a legrosszabb, de nem is igazan jo. Rendes kozepet es melyeket keptelenseg beallitani, es a gordulesi zaj miatt eleg fajdalmas zenet hallgatni. Bar az alaparas gondolom meg rosszabb lehet. Amugy eleg csendes auto, nem is mindig hallhato mikor kapcsol be a benzinmotor. Persze ha odalepek neki, akkor felbog es porgeti a CVT-t. De a legnagyobb baj az, hogy borzalmasan erzekeny az utminosegre. Sima aszfalton meglepoen csendes, de ha kicsit kopott az utfelulet, akkor jon A Zugas.
Hatul nincsenek legbeomlok, ez itt gond, mert ha valaki hatul ul, akkor elol kell meg jobban megkuldeni a legkondit, es buveszkedni a kozepso beomlokkel, hogy hatra is jusson hideg levego. Elvileg az elso ulesek alatt vannak beomlok, de azok csak futeni tudnak, fogalmam sincs, hogy mukodnek-e. Hely van benne elol-hatul. Nem egy orias, de el lehet benne ferni negyen. A csomagtarto trukkos, mert van ahol teljes meretu potkereket adnak, van ahol mankokereket es gondolom van defektjavitos kiadas is. Nekem teljes erteku potkerek foglalja a helyet hatul, es korulotte meg legalabb ugyanannyi helyet a habositott muanyag tavtartok, hogy sima lehessen a rakter. Ket nagy borond azert igy is elfer hatul, de teljes erteku potkerek nelkul nagyobb is lehetne. A hatso uleseket le lehet hajtani, ha valami nagyobbat kell szallitani.
A csomagterajto furcsa kialakitasa miatt a hatso kilatas eleg idegesito. A hatso ablak alatt meg egy kis fuggoleges uvegfelulet is van, ahol kilatni. Ha a hatso szelvedore allitom a visszapillantot, akkor nagyon magasra nez. Lejjebb kell allitani, es hozzaszokni, hogy a hatso kilatast vizszintesen kettevagja a hatso ajto. Mind a negy ablak automata le is fel is. Ez(illetve a hianya) nem tudom miert szokott akkora gond lenni, de ha valakinek ez a fontos, akkor a ajanlom a priust.

fogyasztas
Nyilvan vezetesi stilustol fugg, nekem 11ezer kilometer alatt 6 literes atlagot ir, ami itteni autok kozott nem hogy nem rossz, hanem egyenesen varazslatos. 9-10 liter alatt itt semmilyen autot nem tudtam tartani. A land cruisernel egyszer levittem a fogyasztast 20 liter ala, arra azota is buszke vagyok. A felesegemnel ovatosabb sofort nem ismerek, a cls500-asat 13 liter korul vezette, az uj audi a5-e (2l TFSI) 10-11 korul mutat most. A priusban telen, amikor nem kell allandoan legkondizni, 5-5,5 korul van az atlagom, de a nyari honapokban nagyon felmegy az allando legkondizas miatt. A nagy uvegfeluletek miatt erdemes lehet foliaztatni.

hibak
Semmi olyasmi ami az auto hibaja lett volna. Par parkolohazi karc es egy-ket koccanas amit poliroztattam. Egy lathatatlan helyen levo kofelverodesbol indulva ketterepedt a szelvedom egy 40 fokos nap utani ejszakai felhoszakadas alatt, azt kicsereltettem, illetve a koronavirus jarvany miatti kijarasi tilalom alatt lemerult 12voltos akksi benne, vettem egy toltot es feltoltottem.

szerviztapasztalatok
1000, 5000 es 10,000km-es kotelezo szervizek voltak, 20-60ezer forintnyi dinar kozott volt alkalmankent, de a hivatalos toyota gyors-markaszerviz mukodese remek neznivalo, aki tanult a toyota modszerrol, kaizenrol, az elvezi hogy milyen hatekonyan es gyorsan dolgoznak. Legalabbis itt kuvaitban. A szelvedocsere kb. 40ezer volt egy fuggetlen ceggel dolgoztatva, ugy, hogy hazhoz jottek, es helyben kicsereltek. Mondjuk az utangyartott szelvedon homalyos-szellemkepes volt a HUD, ugyhogy azt azota nem hasznalom. A gyari szelvedo negyszer ennyibe kerult volna, es a HUD-on kivul semmi mas gond nincs vele.

Hibalista

- javitatlan felverodes utan ketterepedt a szelvedo

Ide hordtam szervizbe

Helyi toyota markaszerviz

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Maszek szelvedos, reggel felhivtam oket, harom oran belul hazhoz jottek es kicsereltek a szelvedot.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2017
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? lexus, mercedes, honda, nissan Következő autója? talan egy hasznalt LS460L
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Prius 2015 (2016)

További ítéletek (0 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)