A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Prius+ (2012)

Prius+ 1,8 Premium 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szeretem is meg nem is

Szöveges ítélet

Előző autóm egy új dízel Renault Fluence volt, amelyet 5 éven keresztül használtam (220 ezer km-en keresztül). A Fluence mérete, fogyasztása (5,8 l/100 vegyes), megjelenése. üzemanyagtartályának nagysága (60 l), 30 ezer km-es szervizperiódusa felszereltsége optimális volt nekem, de 175 ezernél kuplungot kellett cserélni.

Egy még jobban felszerelt, nem dízel, nagyobb belső mérettel rendelkező, de viszonylag alacsony fogyasztású és fiatalabb használt autóra szerettem volna lecserélni a Fluence-t, amely 100 ezer kilométer alatti, valós óraállással rendelkezik.

Végül egy 179 ezret futott Prius+-ra esett a választásom. Sajnos meglátni és megszeretni egy pillanat műve volt ezt a 2012-es évjáratú, 4 éves Prius+ Premium hibridet. Hét darab alcantara bőrülés, űrhajós életérzés, kerékpárszállító a vonóhorog helyén, magyar feliratokkal installált monitor, magyarul (akcentussal) megszólaló navigáció, szükség-pótkerék, USB, mélynyomó, napfénytető stb. Mindez megszédített, de a 4.700 Ft-ért megvásárolható hibrid garancia, az elektronikus fék, a fokozatmentes automata váltó, a kuplung és a vezérlés hiánya (no meg a kettős tömegű lendkerék nélküliség) miatt próbáltam ésszerű döntést hozni. A Toyota és a Prius formavilágát nem kedveltem, de ez a Prius+ egyterű kimondottan megtetszett. A motortér makulátlan, tiszta volt, és azóta is tartja ezt szintet, minden gondozás nélkül. Az autó papírjai rendben voltak, és a vásárlással egyidejűleg történt meg a műszaki vizsgáztatása.

Egy 12 milliós autót vehettem meg megközelítőleg negyedáron, ezért feladtam több prioritást. Eltekintettem attól, hogy magyarországi legyen az első forgalomba helyezés. Ezt az egyterűt Hollandiában helyezték forgalomba és használták, onnan importálta a magyar kereskedő. Eltekintettem attól is, hogy 100 ezer km-él kevesebbet mutasson a kilométeróra, és kicsit korosabb is volt, mint az elvárásom. Azonban azzal nyugtattam magam, hogy egy Toyota nem romlik el.

Az első utam a lopás- és rablás gátló rendszer kiépítésével kezdődött, mert a Prius köztudottan a lopási statisztikák egyik sztárja.

Ismerkedésemet az autóval azonnal egy 180 ezres szervizzel kezdtem a Toyota M5-nél, és 118 ezer forintomba került az első tanulópénz. A számomra tetemes szervizszámla oka az volt, hogy minden 90 ezer km után carbon gyertyákat kell cserélni.

A 180 ezres szerviz alkalmával hibrid garanciát is szerettem volna vásárolni, de a Toyota M5 ezt nem köthette meg, mert hibakódot dobott ki a hibrid akku átvizsgálása, amiről egy kézzel írt munkalapszerűséget kaptam.
Futottam a kereskedőhöz, aki azt javasolta, hogy menjek Halásztelekre a Toyota M0 szervizbe. Ott aztán, egy héttel később már nem találtak hibakódot. Megkaphattam a hibrid garanciát, azonban nem 4.700 Ft-ba került, hanem 9.700 Ft-ba, mert nem a kötelező 15 ezrenkénti szervizzel egyidejűleg kötöttem meg a garanciaszerződést.
A hibrid garanciáról annyit, hogy egy évre, de maximum 15 ezer kilométerre adják. A napi 120-150 km-es használat mellett ez évi kétszeri 4.700 Ft kiadást jelent.

A szervizkönyvet is majd 3/4 év alatt sikerült csak lehívni, mivel a holland kereskedő nem nyitotta meg azt. Végül a Toyota M0 töltötte fel az elektronikus szervizfüzetet, de az M5-nél végzett szervizt csak a Budaörsi úti központ tudta felvezetni, miként a külföldi előzményeket is, amelyeket a Toyota-Europe küldött meg nekem közvetlenül, e-mailben.

Aztán kilenc hónapos használat után jött a feketeleves. Hengerfejes lett az autó, de az is lehet, hogy már így vásároltam meg, csak a tünetek nem jelentkeztek. Végül a tömítés javításával megoldható volt a probléma, de kellett hozzá 300 ezer Ft.
Mitől lehet egy Toyota hengerfejes? Annyit sikerült kideríteni, hogy amennyiben a hűtő(rács) elkoszolódik, akkor a Prius hajlamos a hengerfej hibára. Ezt taxisok és kereskedők is megerősítették. A szerviz szerint nem ez lehetett a gond, és hengerfejes Prius-szal még nem találkoztak.

Összefoglalva, eddig pénzügyi szempontból nézve nekem nem jött be a Renault dízelről Toyota hibridre váltás.
A heti egyszeri tankolás helyett - a 20 literrel kisebb benzintank, és a kissé nagyobb fogyasztás miatt - négy naponkénti üzemanyag vásárlásra kellett áttérnem.
A szervizköltségek a feleakkora szervizperiódus, és a nagyobb anyagköltések miatt jelentősen növekedtek. Meg kell említeni azonban a Toyota 4+ szervizprogramot, amelynek keretében nyártól kezdődően már kedvezőbb lett a szerviz- és alkatrész költség számomra.
Az utastér variálhatósága sokkal jobb a Prius+ esetében. Az ülések kényelmesebbek és a komfortérzet is kellemesebb. A középső üléssort (egyesével) előre és hátrafelé is lehet csúsztatni.
A gumiabroncsok természetesen drágábbak, mivel méretük is nagyobb.
Az inverter "sérülékenysége" miatt inkább nem használom a Power fokozatot, így a 136 LE nem érvényesül. 130 km/h alatt kellemes az utazósebesség autópályán, de nem szereti az autó (a fokozatmentes váltó miatt) az emelkedőket, a hegyi utakat és az intenzív gyorsítást. Egyéb forgalmi helyzetekben sokkal csendesebb más autóknál. A városi dugókban nagyon hatékony az automata váltó és a "lopakodó" üzemmód.
Nyáron 6,8 liter a vegyes fogyasztás, amely 7,2 is lehet télen. Természetesen 90 km/h mellett akár 5,5 literes fogyasztás is elérhető.
A téli mínuszokban nehezen indul be a fűtés, mert különösen városi forgalomban a hibrid (akkus) üzemmód miatt csak lassan melegszik a (kikapcsolt) motor.

Hibalista

- Hengerfejes 206.000 km-nél

Ide hordtam szervizbe

Reálszisztéma Toyota M0 Halásztelek

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Toyota M5 Budapest IX. Gyáli út

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2012
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 179000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 42000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Fluence 1.6 dCi Következő autója?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Prius+ 2012

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)