zen-autó
Szöveges ítélet
Bejegyzés 9000 km-nél:
Két hónapja van meg (külföldön vettük), több mint 9000 km-t tettünk bele ez idő alatt. A fogyasztása meglepő módon városban és normál úton jóval alacsonyabb, mint autópályán. Finoman vezetve simán lehet vele hozni 3,5 - 3,6 literes átlagfogyasztást, de autópályán inkább 5 feletti az életszerű. A 9000 km-ből legalább 6000-et pályán tettünk meg vele, mégis 4,6-nál áll az eddigi teljes átlagunk. Nem a német autópályákra találták ki, ahol mindenki tolja mint a ..., viszont városban kellemes nyugalmat áraszt. Szóval olyan zen-autó. Meglepő, hogy indításkor semmit sem lehet hallani, ezt könnyű megszokni.
A tolatáskor a sípolás tényleg idegesítő, de szervizkönyv 559. oldala szerint át lehet állítatni egy pittyenésre. Mi is ezt fogjuk tenni.
Vezetési mód igazából nem 3 van, hanem 4, a 4. az, amikor is se nem eco, se nem ev, se nem pwr. Autópályán talán ez a legpraktikusabb, eco módban a gyorsulás megsínyli. Emelkedőn is érdemes kikapcsolni az eco-t. A pwr mód jól megtolja, de 1-2 másodperc kell neki, mire reagál.
120 felett nagy gázadásnál a motor elég hangos, de ha már nem kell gyorsulni, akkor ismét baráti.
Amúgy nagyon beleszerettünk, igazi élmény vezetni, főleg városban és országúton. A villanymotor simán bírja a 60 km/h-t is, és egész hosszan lehet hang nélkül menni vele városban.
Eltelt egy év, most 24000 km van benne.
Gond nélkül kiszedték belőle a tolatáskori sípolást a 15000-es szervizen.
A szoftverfrissítést megcsináltattuk, de előtte is minden rendben volt vele. A tapasztalataink alapján a legjobb fogyasztást alföldön, nyáron, alacsony forgalmú utakon lehet belőle kihozni, akár 3,1-et is, de persze ezek speciális körülmények, viszont most már tudom, hogy a hollandok miért szeretik. Ezzel szemben télen, sok emelkedővel 4,9-5,2. Városban szuper vezetni, dugóban csak a féket kell nyomkodni, mert felengedéskor az autó 3-5km/h-ra "gyorsul" D fokozatban, ha megáll a sor,akkor viszont nagyon jó a P gomb, nem kell kivenni sebességből, és nem kell bicepszre gyúrni a kézifékkel, továbbá néma csönd van (ha akkumulátorról megy).
A gyorsulása a power gombbal nagyon jó (anélkül kevésbé), főleg amikor tele van az akksi (sokat számít), akkor pl. álló helyzetből nagyon szépen meghúzza.
Nekem a 180km/h végsebesség sajnos alacsony itt a németeknél az autópályán, de a világ többi részén teljesen rendben van.
A dupla csomagtartó megoldás eléggé bejött, mert megszünteti a rumlit, az állandó felszereléseket (szatyrok, tisztító cuccok stb.)el lehet süllyeszteni.A hátsó ülést előrehajtva vízszintes felületet kapunk, ami pakoláshoz és alváshoz is előnyös.
A 15000km-es kötelező szerviz (olajcsere, szűrők, pittyegések leszedése) 200 euró volt a németeknél.
Nekünk továbbra is nagyon bejön az autó, most, egy év tapasztalattal is ezt választanánk.
Hibalista
- Eddig semmi nem romlott el, csak a 15000-es kötelező és a szoftverfrissítés.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Carina E GLi | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
