Unalmas tökéletesség
Szöveges ítélet
Elegem lett a pár év után lerobbanó dízel/benzines autókból, továbbá tempomatot, beépített navit, automataváltót és valami high-tech autót akartam, így lett harmadik generációs Priusom.
Csak jót hallottam róla és a legendás megbízhatóságáról a totalcaron, népítéleten és a taxisoktól szóval nem tűnt túl kockázatos döntésnek. Egy ismerőssel hozattam be Hollandiából 5 évesen és 157000 kilométerrel, ami Prius esetében még újnak számít.
Álomszerű az autó, számomra az autók iPhoneja/MacBookja. Főleg olyan értelemben hogy használtan viszonylag elérhető áron csúcstechnikát és finomságot és egyszerűséget ad ( nem újonnan, újonnan mindegyik említett eszköz kurva drága a Priussal egyetemben ). Szóval belülről űrhajó, szélvédőre vetített HUD navigációval, Full navi, minden telefon tud rá csatlakozni mindenhogy, gyári hifi nagyon jól szól, tempomat, automata parkolás ( korlátozottan használható ) de a legjobb az elektronikus nyomatékszabályozású fokozatmentes bolygóműves automata váltó. Meg kellett hozzá néznem két youtube videót mire megértettem hogyan működik. A benzinmotor faék egyszerűségű, nincs ékszíj, vezérműlánc, kuplung, váltó - hagyományos hibaforrások kb fele pipa. A fogyasztás minimális, városban 4-4.5, autópályán 5.5. Letoltam vele egy nyáron egy Olasz-Francia-Spanyol-Pireneusok körütat, 3500 kilométer után stabilan 5 liter volt az átlagfogyasztás. Egy felhőszakadás során mentem vele 15-20 centi magas vízben, ahol meg is padkáztam kicsit az elejét, semmi baja nem lett. Egyszerűen nem tud elromlani, még egy izzó sem égett ki benne a két év alatt.
Két dolog lepett meg benne nagyon, az egyik hogy rohadt nagy, épphogy befér a garázsba, sokkal kisebbre számítottam, a hátsó lábtér skoda superb szintű, a másik az hogy kurvára nem lomha. Saját mérésem szerint a 0 - 100 gázpedál lenyomástól számítva 9,2-3 másodperc, az autó megindulásától számítva pedig 8.5 körül van, nagyon nagyot tud lépni 60 km/h alatt.
Egyetlen hátránya van, hogy egy idő után túl unalmas ez a gondtalanság és tökéletesség, ahogy a totalcaron már sokszor megírták. Amikor néha normál autót kell vezetnem manuális váltóval akkor néha visszavágyom abba a világba. De nem akarom megszopatni magam még1x. Az adrenalin vágyaimat ki tudom élni motoron.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Toyota Kovács Szeged
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 157000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 500 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
