A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Prius (2009)

Prius 1,8 HSD 

Az ítélet értékelése
4,1(8 db)

Tökéletes közlekedési eszköz

Szöveges ítélet

Németországból érkezett az autó, akkor az EUR árfolyam miatt még megérte, kb. 2 mFt jött be rajta. Persze kellett hozzá egy olyan hazai autókereskedő, akiben megbíztunk.
Az átvétel után elkeseredtem, mert az előző út átlagfogyasztása 6.5 L volt (izmos talppal hozták). A család hangulata jelentősen megjavult, amikor frissen tankolva 100 km után már 4,2 L-t jelzett a fogyasztásmérő. Azóta a hangulat tankoláskor kifejezetten jó, télen téli gumival 4,8 L vegyes üzemmódban, autópályán 5,8 L a fogyasztás, nyáron nyári gumival 3,9 L vegyes üzemmódban, autópályán 5,1 L (a közlekedési szabályok betartásával, ahol lehet tempomattal haladva)az átlagfogyasztás. Egyszer 850 km megtétele után 3.8 L volt, de akkor elsősorban az Alföldön használtuk autópályát elkerülve.
A kocsit kifejezetten megnyugtató érzés vezetni, feleségem szerint magától megy, és marad az úton télen és nyáron. A CVT váltóját én szeretem, nekem a Qashqai-ban is nagyon jó volt. Na jó, télen biztosabbnak éreztem a Qashqai négykerék-meghajtását (azonban cserében a felét fizetjük a benzinkútnál).
A gyorsulásuk kb. megegyezik, de ha van "kraft" az akkumulátorokban, akkor a Prius gyorsulása dízeles.
A Qashqai-jal összehasonlítva kicsit sűrű a szerviz-intervallum - 15.000 km - de itt a két szervizdíj kb. megegyezik az előző gép 30.000 km-es szervizeken kifizetett díjával (márkaszerviz árak, mert garanciás az autó). A garanciáját majd ki lehet terjeszteni 5 évre hároméves korában.
A kocsi elegáns (szubjektív véleményem szerint). A színe fehér gyöngymetál, ha rásüt a nap (és nem retkes) egészen elképesztően szép.
A kétszínű műszerfal a jing és jang szerint tájcsitu-t alkot. Na nem fekete-fehér hanem szürke-bézs. A bőrülései nagyon kényelmesek, és jól esik az ülésfűtés télen indulás után. A család szerint a hátsó ülések kifogástalanok hosszú úton is.
A négyküllős kormánykerék nekem nem jött be, a háromküllőset kényelmesebbnek találom. A "head up" display nagyon jól használható a sebességet és a fogyasztást jelzi alapban, az útvonal navigációval meg egészen kitűnő csacsivezető minden úton. Az érintőképernyő bizony maszatolódik - zsírosak az ujjaink hiába, de minden infót le lehet szedni róla. A hangvezérlés angolul(amerikaiul) tud csak, de azt általában jól meg érti. Persze minden lépésénél lehet ujjal is vezérelni, ha kapkodni akarjuk a fejünket.
A Bluetooth remek, a telefon címjegyzékét simán átkapta egy perc alatt.
A DVD lejátszó jól működik, így nem kell CD tár, mert hat CD simán ráfér egy DVD-re. A hangja nekem megfelelő, a csendes autóban élmény komolyzenét is hallgatni.
A csomagtartó nagyon jól kihasználható a felnyitható ötödik ajtó miatt, és nagyon tetszik a kemény, mosható műanyaggal bélelt csomagtérfiók, ahová a koszos cuccokat be lehet állítani.
A könyöklőbe sok hely van, a kétrekeszű kesztyűtartó lehetne méretesebb és esetleg hűtött is.
Az orr és a hátsó rész beláthatatlan, ezen a tolatókamera sokat segít, de nekem előre is be kellett építtetni két kamerát, mert nem éreztem a kocsi orrát, és elég macerás a garázsunkba a beállás. Így a karosszériások hoppon maradtak azóta, mert az utólag beépített két kamera az eredeti visszapillantó tükörre rápattintott teljes értékű visszapillantó tükör egyik felén vetíti ki a kocsi orrának az elhelyezkedését, váltani lehet a tükrön a kocsi orrának egyik és másik oldalára néző kamera képére - nagyon ügyesen megoldották a JVJ-nél Perdéli Úrék.
Az automata parkolási rendszert egyszer próbáltam a TESCO parkolóban, de a vörös térkővel jelzett beállóhelyet nem érzékelte.
A klíma nagyon hatékony, ezért nyáron nem célszerű a hőfokot túl alacsonyra állítani - az USA a fő piac ugyebár...
Összefoglalva, megérte a több mint fél éves vadászat és a több Excel tábla kitöltése, mert az autó azt adja, amit vártam tőle - nekem és a családnak is ideális közlekedési eszköz.

Hibalista

- Természetesen eddig semmi, "hiszen ez egy Toyota" mondták a szervizben.

Ide hordtam szervizbe

Toyota Mayer Székesfehérvár. Még a kocsi megérkezése előtt felvettük a kapcsolatot, és a nemzetközi adatbázisban validálták az autót. Azóta is korrekt a kapcsolat (eddig csak az előírt szervizműveleteket kellett elvégezni az autón, de azokat valóban el is végezték).

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2010
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 19000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Qashqai 2.0 CVT 4x4 Következő autója? Prius 1,8 PHEV
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Prius 2009 (2009)

További ítéletek (28 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)