Tökéletes közlekedési eszköz
Szöveges ítélet
Németországból érkezett az autó, akkor az EUR árfolyam miatt még megérte, kb. 2 mFt jött be rajta. Persze kellett hozzá egy olyan hazai autókereskedő, akiben megbíztunk.
Az átvétel után elkeseredtem, mert az előző út átlagfogyasztása 6.5 L volt (izmos talppal hozták). A család hangulata jelentősen megjavult, amikor frissen tankolva 100 km után már 4,2 L-t jelzett a fogyasztásmérő. Azóta a hangulat tankoláskor kifejezetten jó, télen téli gumival 4,8 L vegyes üzemmódban, autópályán 5,8 L a fogyasztás, nyáron nyári gumival 3,9 L vegyes üzemmódban, autópályán 5,1 L (a közlekedési szabályok betartásával, ahol lehet tempomattal haladva)az átlagfogyasztás. Egyszer 850 km megtétele után 3.8 L volt, de akkor elsősorban az Alföldön használtuk autópályát elkerülve.
A kocsit kifejezetten megnyugtató érzés vezetni, feleségem szerint magától megy, és marad az úton télen és nyáron. A CVT váltóját én szeretem, nekem a Qashqai-ban is nagyon jó volt. Na jó, télen biztosabbnak éreztem a Qashqai négykerék-meghajtását (azonban cserében a felét fizetjük a benzinkútnál).
A gyorsulásuk kb. megegyezik, de ha van "kraft" az akkumulátorokban, akkor a Prius gyorsulása dízeles.
A Qashqai-jal összehasonlítva kicsit sűrű a szerviz-intervallum - 15.000 km - de itt a két szervizdíj kb. megegyezik az előző gép 30.000 km-es szervizeken kifizetett díjával (márkaszerviz árak, mert garanciás az autó). A garanciáját majd ki lehet terjeszteni 5 évre hároméves korában.
A kocsi elegáns (szubjektív véleményem szerint). A színe fehér gyöngymetál, ha rásüt a nap (és nem retkes) egészen elképesztően szép.
A kétszínű műszerfal a jing és jang szerint tájcsitu-t alkot. Na nem fekete-fehér hanem szürke-bézs. A bőrülései nagyon kényelmesek, és jól esik az ülésfűtés télen indulás után. A család szerint a hátsó ülések kifogástalanok hosszú úton is.
A négyküllős kormánykerék nekem nem jött be, a háromküllőset kényelmesebbnek találom. A "head up" display nagyon jól használható a sebességet és a fogyasztást jelzi alapban, az útvonal navigációval meg egészen kitűnő csacsivezető minden úton. Az érintőképernyő bizony maszatolódik - zsírosak az ujjaink hiába, de minden infót le lehet szedni róla. A hangvezérlés angolul(amerikaiul) tud csak, de azt általában jól meg érti. Persze minden lépésénél lehet ujjal is vezérelni, ha kapkodni akarjuk a fejünket.
A Bluetooth remek, a telefon címjegyzékét simán átkapta egy perc alatt.
A DVD lejátszó jól működik, így nem kell CD tár, mert hat CD simán ráfér egy DVD-re. A hangja nekem megfelelő, a csendes autóban élmény komolyzenét is hallgatni.
A csomagtartó nagyon jól kihasználható a felnyitható ötödik ajtó miatt, és nagyon tetszik a kemény, mosható műanyaggal bélelt csomagtérfiók, ahová a koszos cuccokat be lehet állítani.
A könyöklőbe sok hely van, a kétrekeszű kesztyűtartó lehetne méretesebb és esetleg hűtött is.
Az orr és a hátsó rész beláthatatlan, ezen a tolatókamera sokat segít, de nekem előre is be kellett építtetni két kamerát, mert nem éreztem a kocsi orrát, és elég macerás a garázsunkba a beállás. Így a karosszériások hoppon maradtak azóta, mert az utólag beépített két kamera az eredeti visszapillantó tükörre rápattintott teljes értékű visszapillantó tükör egyik felén vetíti ki a kocsi orrának az elhelyezkedését, váltani lehet a tükrön a kocsi orrának egyik és másik oldalára néző kamera képére - nagyon ügyesen megoldották a JVJ-nél Perdéli Úrék.
Az automata parkolási rendszert egyszer próbáltam a TESCO parkolóban, de a vörös térkővel jelzett beállóhelyet nem érzékelte.
A klíma nagyon hatékony, ezért nyáron nem célszerű a hőfokot túl alacsonyra állítani - az USA a fő piac ugyebár...
Összefoglalva, megérte a több mint fél éves vadászat és a több Excel tábla kitöltése, mert az autó azt adja, amit vártam tőle - nekem és a családnak is ideális közlekedési eszköz.
Hibalista
- Természetesen eddig semmi, "hiszen ez egy Toyota" mondták a szervizben.
Ide hordtam szervizbe
Toyota Mayer Székesfehérvár. Még a kocsi megérkezése előtt felvettük a kapcsolatot, és a nemzetközi adatbázisban validálták az autót. Azóta is korrekt a kapcsolat (eddig csak az előírt szervizműveleteket kellett elvégezni az autón, de azokat valóban el is végezték).
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 19000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Qashqai 2.0 CVT 4x4 | Következő autója? | Prius 1,8 PHEV |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
