Ökopresztízs
Szöveges ítélet
Tulajdonképpen egy véletlennek köszönhető, hogy Priusos lettem, de nem bántam meg, alapvetően nagyon bevált. Az autót 2017 végén, első tulajdonosától vásároltam, 155.000 km-rel. Egy rövid ideig birtokolt 2-es Priusból ültem át, a különbség szignifikáns. A 3-as sokkal modernebb, kívül-belül masszívabb szerkezetnek hat (annak ellenére, hogy azt elnyűhetetlenebbnek tartják).
Pozitívumok:
- rengeteg hely: 190 centis utas mögött is bőven marad lábtér, a csomagtartó szintén hatalmas, az egész utastér szellős, bár ezt az érzetet a világosszürke kárpitok is segítik. Lépten-nyomon tároló: dupla kesztyűtartó, palacktartó az első ajtókban, pakoló üreg a váltó alatt, hatalmas üreg a könyöklő alatt (itt lakik az AUX és egy 12V csatlakozó is), palacktartó a két hátsó ülés között a lehatjható könyöklőben, duplafenekű csomagtartó (pótkerék nélkül, alatta is nevetségesen sok hely)
- kategóriájában kiemelkedően magas felszereltség: Bluetooth zene/telefon kihangosító, élvezhető gyári hangrendszer (jobb, mint a 2-es Priusban a JBL volt), multikormány (hangerő szabályozó, zeneszám léptető, klíma szabályozó), tolatókamera, meglepően jól használható parkolóautomata (csak nappal), tempomat, HUD, navi (ezt soha nem használtam) kulcsnélküli nyitás/zárás/indítás, automata ablaktörlő és hibrid lévén automata váltó.
- kedvező fogyasztás: nehéz lábbal közlekedem, de városban nyáron, klímával kihívás 5 liter fölé vinni, de pályán 160-170 (ezt simán lehet vele tartani) sem megy 6 liter fölé. Télen +1 liter nálam városban és pályán is, de okosabb használattal jóval ezen értékek alatt lehet maradni.
- “költségmentes” fenntartás: a kötelezőket leszámítva persze. Egyetlen váratlan kiadásom volt, a kipufogó furcsa hangot adott ki (mint kiderült, ez egy meglehetősen ritka típushiba), Prius Dodo 15 ezer forintért orvosolta.
- időtálló forma: az én járgányom 10 éves, de még mindig előfordul, hogy újnak hiszik (mivel külföldről jött, új a rendszám, tehát a szép állapoton túl ez is hozzátesz a dologhoz)
- esetemben az autó színe: gyöngyházfehér, szerintem a legszebb Prius szín
- apróság, de nekem tetszik: ha az autó mellé érsz és érzékeli a kulcsot, felkapcsolódik a beltéri világítás
Negatívumok:
- az automata ablaktörlővel nincs meg az összhang, állandóan után kell állítani az érzékenységét, vagy alig töröl, vagy bosszantóan sokat, ennyi erővel manuális is lehetne…
- csak tolatókamera van, radar nincs, az első érzékelők csak a parkolóautomata dolgát segítik, a sofőr felé nincs visszajelzés
- ennek ellenére tolatáskor idegesítően visít (így teljesen értelmetlen, én tudom, hogy tolatok, kívül, ahol a hangtalan tolatás miatt indokolt lenne, meg nem hallják - végül Dodoval kikapcsoltattam)
- teljesen kétségbe esik, ha járó motornál (de parkoló állásban), kulccsal a zsebedben kiszállsz, kívül sípol, belül villog és sípol
- a sok extra ellenére ülésfűtés gyakorlatilag egyik autóba se jutott, feltételezem túlárazva, csomagon kívül lehetett megrendelni, utólagos beszerelésre nálam még nem került sor
További tapasztalatok:
PWR mód: pirostól induláskor, egy gyors sávváltás meg se kottyan, bár nem is számít rá a béjemvés, hogy a Prius ilyet is tud (aztán persze sértődötten felzárkózik az éndzsöláj).
EV (teljesen elektromos) mód: bekapcsolva 35 km/h-ig működik, felette, illetve természetesen alacsony akkutöltöttség esetén (feltöltve 3-4 km után) kikapcsol. Ennek ellenére ha a rendszer úgy gondolja, 70 km/h-ig simán lehet tartani a sebességet anélkül, hogy a benzinmotor járna.
Hibalista
- kipufogó, fentebb bővebben kifejtve
Ide hordtam szervizbe
Prius Dodo
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 155000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Prius II | Következő autója? | elektronyos |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
