A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Prius (2009)

Prius 1.8 Hybrid 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ökopresztízs

Szöveges ítélet

Tulajdonképpen egy véletlennek köszönhető, hogy Priusos lettem, de nem bántam meg, alapvetően nagyon bevált. Az autót 2017 végén, első tulajdonosától vásároltam, 155.000 km-rel. Egy rövid ideig birtokolt 2-es Priusból ültem át, a különbség szignifikáns. A 3-as sokkal modernebb, kívül-belül masszívabb szerkezetnek hat (annak ellenére, hogy azt elnyűhetetlenebbnek tartják).

Pozitívumok:

- rengeteg hely: 190 centis utas mögött is bőven marad lábtér, a csomagtartó szintén hatalmas, az egész utastér szellős, bár ezt az érzetet a világosszürke kárpitok is segítik. Lépten-nyomon tároló: dupla kesztyűtartó, palacktartó az első ajtókban, pakoló üreg a váltó alatt, hatalmas üreg a könyöklő alatt (itt lakik az AUX és egy 12V csatlakozó is), palacktartó a két hátsó ülés között a lehatjható könyöklőben, duplafenekű csomagtartó (pótkerék nélkül, alatta is nevetségesen sok hely)
- kategóriájában kiemelkedően magas felszereltség: Bluetooth zene/telefon kihangosító, élvezhető gyári hangrendszer (jobb, mint a 2-es Priusban a JBL volt), multikormány (hangerő szabályozó, zeneszám léptető, klíma szabályozó), tolatókamera, meglepően jól használható parkolóautomata (csak nappal), tempomat, HUD, navi (ezt soha nem használtam) kulcsnélküli nyitás/zárás/indítás, automata ablaktörlő és hibrid lévén automata váltó.
- kedvező fogyasztás: nehéz lábbal közlekedem, de városban nyáron, klímával kihívás 5 liter fölé vinni, de pályán 160-170 (ezt simán lehet vele tartani) sem megy 6 liter fölé. Télen +1 liter nálam városban és pályán is, de okosabb használattal jóval ezen értékek alatt lehet maradni.
- “költségmentes” fenntartás: a kötelezőket leszámítva persze. Egyetlen váratlan kiadásom volt, a kipufogó furcsa hangot adott ki (mint kiderült, ez egy meglehetősen ritka típushiba), Prius Dodo 15 ezer forintért orvosolta.
- időtálló forma: az én járgányom 10 éves, de még mindig előfordul, hogy újnak hiszik (mivel külföldről jött, új a rendszám, tehát a szép állapoton túl ez is hozzátesz a dologhoz)
- esetemben az autó színe: gyöngyházfehér, szerintem a legszebb Prius szín
- apróság, de nekem tetszik: ha az autó mellé érsz és érzékeli a kulcsot, felkapcsolódik a beltéri világítás

Negatívumok:

- az automata ablaktörlővel nincs meg az összhang, állandóan után kell állítani az érzékenységét, vagy alig töröl, vagy bosszantóan sokat, ennyi erővel manuális is lehetne…
- csak tolatókamera van, radar nincs, az első érzékelők csak a parkolóautomata dolgát segítik, a sofőr felé nincs visszajelzés
- ennek ellenére tolatáskor idegesítően visít (így teljesen értelmetlen, én tudom, hogy tolatok, kívül, ahol a hangtalan tolatás miatt indokolt lenne, meg nem hallják - végül Dodoval kikapcsoltattam)
- teljesen kétségbe esik, ha járó motornál (de parkoló állásban), kulccsal a zsebedben kiszállsz, kívül sípol, belül villog és sípol
- a sok extra ellenére ülésfűtés gyakorlatilag egyik autóba se jutott, feltételezem túlárazva, csomagon kívül lehetett megrendelni, utólagos beszerelésre nálam még nem került sor

További tapasztalatok:
PWR mód: pirostól induláskor, egy gyors sávváltás meg se kottyan, bár nem is számít rá a béjemvés, hogy a Prius ilyet is tud (aztán persze sértődötten felzárkózik az éndzsöláj).
EV (teljesen elektromos) mód: bekapcsolva 35 km/h-ig működik, felette, illetve természetesen alacsony akkutöltöttség esetén (feltöltve 3-4 km után) kikapcsol. Ennek ellenére ha a rendszer úgy gondolja, 70 km/h-ig simán lehet tartani a sebességet anélkül, hogy a benzinmotor járna.

Hibalista

- kipufogó, fentebb bővebben kifejtve

Ide hordtam szervizbe

Prius Dodo

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2009
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 155000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Prius II Következő autója? elektronyos
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Prius 2009 (2009)

További ítéletek (28 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)