nyugalom, megbízhatóság hangja
Szöveges ítélet
Egy 2003. évjáratú BMW 318 M pakett 4 ajtós álom autóból ültem át a Priusba. Miért volt a váltás? Biztosan fiatalon nagyon jó és megbízható a BMW azonban ennyi idősen már kileheli a belét is szegény, ki tudja, hogy hány tulajdonosa volt előttem Németországban... Szóval bő egy év alatt 700.000 ft.-ot költöttem rá, amikor láttam, hgy soha nem lesz vége és a fogyasztása sem kevés, ellenben szép autó volt.
Elején mint minden Prius tulajdonos nagyon féltem a félig elektromos félig benzin hajtástól, no nem a megbízhatóság, hanem a menetdinamika miatt. Fogyasztása meg... huhhh... csúcs!! Nem értem miként tudták megszerkeszteni így az autót, de Veresegyház-Budapest A-B között összesen 3.6l/100 km!! Kevesebbet fogyasztott mint a 400 ccm-es Suzuki Burgmanom.
Féltem a téli időjárás beköszöntétől, mivel a fűtést azt bizony benzinmotor adja. Most februárt írunk, mostanra jöttem rá, miként lehet csökkenteni ilyenkor a tankolási számlát. A képlet végtelen egyszerű, mégpedig induláskor ki kell kapcsolni a fűtést és amikor már észleljük, hogy az elektromos motor bekapcsol és csak az hajtja az autónkat akkor kell bekapcsolni a fűtést. Ez kb 3 km után következik egyébként be, mivel a mérnökök úgy találták ki a szerkezetet, hogy iszonyat gyorsan bemelegszik a motor.
Tény és való, hogy egészen máshogy kell vezetni ezt a járművet, mint más automata váltósat.A leggazdaságosabb módón úgy érhetünk el csodás fogyasztást és menetdinamikát, ha egyszerűen a gázpedált lenyomva tartjuk egy pozícióban olyan módon, hogy figyelünk a kijelzőre és végig eco tartományban tartjuk, ugyanakkor a mögöttünk haladókat már szinte az első 100 méteren a tükörben látjuk, majd amikor a kívánt sebességet elérjük, akkor a gázpedálról szépen lassan levesszük a lábunkat és tartjuk a sebességet. A számítógép ekkor ki-be kapcsolja az elektro-benzin motort.
Általában ha nincs álló dugó, Budapesten 4.6-5,1 liter/100km között lehet megtenni az utat/100 km.
Szerintem ez csodálatos, persze minden viszonyítás kérdése.Nekem a BMW után (télen:9.5-10.5 l/100 km) ez hatalmas előrelépés. A power gomb megnyomásával pedig szinte kilő az autó, azonban figyelni kell arra, hogy hosszú távon ezt a módot ne használjuk, mivcel a 3-as prius-okban állítólagosan az inverter alul molett méretezve és könnyen megsül, ami jó pár 100.000 forintba kerül. Megvallom őszintén, hogy sok tönkrement alkatrésszel a prius használók körében nem találkoztam, ha 10.000 kilométerenként cseréljük benne az olajat, akkor örök élet meg egy pici. nem csoda, hogy a taxisok előszeretettel használják melyekben 700-800.000 km van. Bécsben már átlépték az egy millió kilométert is ezek a taxi gépjárművek és csodás. Az akkumulátor megbízható, szinte kivétel nélkül és cellánként is adott esetben lehet őket cserélni, de ez is nagyon nagyon ritka!! Belül a tér hatalmas, bőven van hely a hátúl ülőknek, autópályán a fogyasztás 5.1 l/100km 130-as tempónál és abszolút nincs hatalmas hang benne. Maga az autó csendes. Nincs abszolút kettős tömegű lendkerék, nincsenek szíjak és nyáron sem nő a fogyasztásunk ha klímát használunk, tekintettel arra, hogy elektromos a kompresszor azaz az is az akkumulátorról megy amit a mozgási energiával töltünk lassításkor. Abszolút remek családi autó és iszonyat megbízható! Imádom vezetni, az úttartása pompás, az ülésfűtést hiányolom belőle és a tolatóradart, valamint nagyobb, élesebb kanyarokban azért nem úgy tapad az úthoz mint az előző autóm. Viszont aki ilyen autót vesz az teljesen lenyugszik, teljes csend elvarázsolja az embert és nem akar már gyorsulgatni, előzgetni mindazok ellenére, hogy azért 136 lóerő ott van benne.
Hibalista
- jobb első fényszóróizzó
Ide hordtam szervizbe
Prius club sevice XVII. kerület "Dodo"
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 61000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | 318i M pakett | Következő autója? | prius, lexus |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |
