Nekem már van priuszom és örülök neki
Szöveges ítélet
Csak egy hónapja van meg. Régóta szemeztem vele. Sokak szerint csúnya a külseje, szerintem meg szép. Nekem kifejezetten bejön, hogy viszonylag ritka, nem kell arra számítani, hogy 200 méterenként egy ugyanilyen jön szembe.
Rendszeresen olvasom a népítélet rovatait és minden, az utóbbi 10 évben nálam lévő autóról írtam is értékelést. Igaz nem ilyen hamar a vásárlás után. Feltett szándékom azonban, hogy a mostani értékelésemet rendszeres időközönként frissíteni fogom.
Az autó Hollandiából érkezett, végig vezetett szervizkönyvvel. Az elektronikus szervizkönyvben csupán egy bejegyzést talált a magyar márkaszerviz (2014-ből), az viszont egybevág az írott szk-vel. Toyotáéknál azt mondják ez egyáltalán nem meglepő, mivel a nyugati országok többségében leszarják az e. szervizkönyvet, egyszerűen nem vezetik becsülettel. Fontos azonban, hogy a papír alapú szk.-e meglegyen.
Nem kell attól megijedni, hogy mozgó akadályt képez az utakon. Jól lehet vele haladni. Tele aksival meg kifejezetten élvezetesen gyorsít, rugalmassága dízelszerű.
Én egy fullos Superbből ültem át a priusba, korábban meg VW autóim voltak (golf7, golf5). Ez egy japcsi autó, megszokást igényel.
Első benyomások:
Negatív:
anyagok minősége - nem gusztustalan, de kopogósan kemény szinte minden műanyag. Hajlamos a zörgésre.
Hatalmas fordulókör. Na ez meglepett. Vagy 30 cm-rel rövidebb a korábbi superbbemnél, de a megforduláshoz több hely kell neki. Volt, hogy a merőleges parkolóba csak másodikra tudtam beállni. Megszokható, persze.
Indexkar nem igazán érzékeny. Pontosabban (kis túlzással) csak akkor viszi alapállásba vissza a kormány, ha vagy 180 fokban elfordítottam. Komfortindex (3 villanás) nincs benne.
A külső tükrök önmagukban nem fűthetőek, csak a hátsó ablakfűtéssel együtt.
A kmóra túl sokat csal. Mindegyik autónak többet mutat az órája a tényleges tempónál, csak ez még többel.
Hát ennyi!
Minden másban csak csillagos ötös. Nem írom le, mert annyi időm nincs.
Imádom. Csak címszavakban: Kényelmes, tágas, jól használható csomagtérrel, csendes utazás, hétköznapi autózáshoz tökéletes futómű és stabilitás, kedvező fogyasztás, alacsony fenntartási költségek.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Toyota márkaszerviz Sopron. Korrekt, jó csapat. A korábbi autóimmal ellentétben (a +4-es kedvezménnyel)kifejezetten jutányos áron dolgoznak.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Superb Ex.DSG, 2.0 CRTDI 170LE | Következő autója? | Prius 5 (majd ha kijön), addig ez marad |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.9/10) |
