Megbízható közlekedési edény
Szöveges ítélet
Az autót második autónak vettük és eleinte leginkább feleségem használta a kisfiammal.
Azért döntöttünk mellette, mert fontos volt a megbízhatóság, a biztonság (9 légzsák), az automata váltó, a nem diesel hajtáslánc (rövid utak miatt), az ésszerű fenntarthatóság és a megfelelő helykínálat.
Amit első körben tapasztaltuk, hogy szinte minden kívánságunk teljesült és kevés zavaró dolog volt tapasztalható.
Kezdjük a zavaró dolgokkal:
- Az eCVT váltó miatt, a gyorsításkori visító motorhang
- A pályatempónál hangos menetzaj
- A lomha gyorsulás
- Ósdi navi
- A vonóhorog csak bringatartóra használható (nekem ez általában elég is)
- A lámpák hamar mattúlnak
- Könnyű lemeríteni a kicsi 12V-os akksit. Hogy ezt miért nem lehet a nagyról tölteni??? Cserébe jól bírja a strapát, mert 10 évesen is a gyári van benne.
Viszont egy csomó olyan pozitív meglepetés volt, ami miatt Prius Fun-ok lettünk:
+ Nagyon csendes városi tempónál
+ A külső méreteihez képest, hihetetlenül tágas
+ Igaz, hogy nem egy gyorsulási bajnok, de legalább azonnal húz az elekromotor és nem gondolkodik a Start-Stop
+ Keveset fogyaszt (5,5L) sok rövid úttal.
+ nagyon olcsón fentartható. Pl. a 15"-os gumikból egy szett olcsóbb mint az Audira 1db. Olajcsere + szűrők 25.000 + borravaló.
+ A JBL hangrendszer nagyon jól szól
+ A hátsó üléstámla vízszintesen eldönthető úgy, hogy lesz egy 175x100-as ~sík raktér. Még aludni is lehetne benne :)
+ A solar tető, a napsütéses nyári napokon biztosít némi levegőkeringetést az utastérben. Ez annyira pont jó, hogy a strand parkolójában hagyva, nem 60°C lesz benne, hanem csak 45-50°C.
+ A csomagtartó alatti "tárolódoboz" nagy, diszkrét és hűvös
+ Soha nem volt tervezetlen szervizünk
+ Még most is futurisztikus (HUD, műszerfal)
Az biztos, hogy már értem miért szeretik ilyen sokan. Nem szép autó, de számomra idővel megszépült. Rájöttem, hogy mennyire fontos az a megbízhatóság, amit ez tud és már nem érdekel, hogy gyors legyen. Ennyi év után a gyorsuláskori motorbőgést is megszoktam, vagyis megértettem a mérnökök célját és tisztelem. Amit nem tudtam megszokni, az a pályátempónál keletkező menetzaj.
Hibalista
- 6 évesen a csomagtartó gázrugó 20.000Ft. - 8 évesen a kormánymű felújítás 60.000 Ft. - 9 évesen első lámpák polírozása 15.000 Ft.
Ide hordtam szervizbe
Rákoscsaba, Dodó
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Q7 | Következő autója? | ioniq 5 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
