Korrekt termek
Szöveges ítélet
Annyiszor beszeltem az autorol erdeklödö baratoknak, ismerösöknek , idegeneknek es mindenkinek, hogy most mar csak szalagcimekkel probalnek meg informativ kepet adni az autorol:
*a kinalat tetejeröl valasztott, igazolt elöeletü auto
*A rendelhetö összes extraval: ledfenyszoro, tolatokamera, solar es tolotetö, bezs börbelsö, Premim navi, headup display, adaptiv tempomat, keyless go, automata parkolas (soha sem hasznalom).
*60 Ezer km atlagfogyasztasa 5,512 L. Tankolas szerint. 35% autopalya (~145kmh). 35% orszagut (~110kmh), 40% varos.
*A szervizeltetese szinte anyagarban törtenik. +HybridCheck evente elvegeztetve = garancias hybrid rendszer (inkl. akkumlatorcsomag!) az auto 10 eves koraig.
*Tagas hatso pad.Tagas csomagtarto. Kisse kenyelmetlen, vallban szük elsö ülesek. Zavaroan nem elegge kihuzhato kormanykerek.
2 db ISOFIX bekötesi lehetöseg hatul. A csomagtarto egy heti cuccot 3 ember szamara gond nelkül elnyel. Plusz egy összecsukott babakocsit, mobil gyerekagyat, stb..
*MINDEN (szabalyos) forgalmi szituacioban elegendö rugalmassag.
*Kanyarban közepesen, ill. egyenesben kifejezetten feszes futömü. Nem tudja es nem is akarja letagadni a sulyat.
*Fura, hatso ablak. Erdekes perspektiva arra, hogyan ne lassunk ki hatra. A beslö tükör ez miatt nem is tud elsötetedni estenkent, ha jön mögöttem valaki. A szenzor pont abba a szük savba esik, ahol a spoiler kitakarja a fenycsovat, igy mintha nem is jönne mögöttem semmi, nem sötetedik el. Persze a tükörre jut a fenyböl.
*Esöben az auto teljes hatulja vizes. Nehezen lehet kilatni. Mivel nagyon jo az auto legellenallasa, a hatuljarol nem is szarad le a viz, nem tünik el a kosz.
*Erdekes belsö anyagvalasztas. Bar engem nem zavar amig nem zörög. De zörögött. Megneztem a zajok forrasat es egyszerüen el tudtam öket tüntetni.
*A hatso ajtokban a terkepzseb, ill. a hatul ülöknek a szellözönyilas elegge hianyzik.
*Nekem a legracionalisabb valasztas volt. Meg is fogalmazodott bennem a kerdes; ha racionalisan vettem autot miert nem vettem kicsit olcsobban, kevesebb extraval? Nem tudom. A szivem döntött akkor.
*Es igen! Ujra megvennem! Fapadosan! Plüsskarpittal, müanyag kormannyal es sima, navimentes radioval!
*De marad. Mert nem romlik el. Mert a benzinen es a tervezett szervizeken kivül mast nem ker. Beülsz. Elvisz. Barhova. Csak aszfaltozott ut legyen es benzinkut ugy kb 550-600 km-kent mert kicsi a tankja.
*nem rozsdasodik. a 4 ajto es a csomagterajto is aluminiumbol van.
*A felesegemimadja vezetni.
Tudja amit kell. Megbizhato es sokoldalu. A sajat megitelesem es igenyeim szerint a mindennapokra ezt az autot kellett valasztanom.
Csak ajanlani tudom.
**************
Update 2019.03
Meg mindig teszi a dolgat. A mult heten, 145 ezer km-rel, 6 evesen vittem el müszakira. Hiba nelkül atengedtek. A forgalmiban rögzitett kibocsatasi ertekeket ezredre pontosan teljesitette!
Januarban voltam vele szervizben. Termeszetesen elvegeztettem a Hybrid Check-et. Elsö fekbetet, elsö fektarcsa, hatso fekbetet, valamint motorolaj es szürök voltak cserelve. Mindezert fizettem 135 ezer forintot. Markakereskedesben.
A fogyasztasom 5.451 literre modosult (Ez kb. 50 ezer km atlaga). Ahogy mar fent emlitettem, nem sporolni szoktam az autoval, hanem rugalmasan közlekedni. A vezetesi stilusomat es a teli gumim rossz fogyasztasi besorolasat (F-Klasse) figyelembe veve, több mint elegedett vagyok ezzel az ertekkel. Föleg ugy, hogy varatlan kiadast csakis az ablakmoso folyadek kifogyasa general.
**************
Update 2019.08
Az autora volt 2 honapja egy visszahivasi garancia. Itt a HSD rendszer kapott egy firmware frissitest. Ez azt hivatott megakadalyozni, hogy idö elött tönkremenjen az inverter. Igy minimalisan, de többet eszik az auto. (kb 2 deci)
Ezen felül volt egy garancialis csomagterajto cserem. Az ajto also pereme, a belsö oldalrol a festes holyagosodni kezdett. 3 hettel a hiba bejelentese utan az elemet lakkgaranciaban egy ujra csereltek.
**************
Update 2019.11
A soron következö 15 ezres szervizen tulvagyunk. Motorolaj, fekolaj, üzemanyag es pollenszüröcsere, eves Hybrid- Check es klimatisztitas all a szamlan. ~60 ezer forintot fizettem. Az autoval termeszetesen azota sincs semmi problema. Teszi a dolgat.
**************
Update 2022.02
Az autoban jelenleg 188000 km van. Es nem nagyon tudok ujdonsaggal szolgalni. Maximum az azota valtozott fogyasztasi ertekeket, valamint a szervizköltsegek alakulasat tudom veletek megosztani:
Fogyasztas: 87000km fogyasztasi atlaga fedelzeti szamitogep szerint 5,46, ami a valosagban 5,83 L/100 km'nek felel meg a következö felhasznalasi feltetelek mellett: 75% autopalya (~145kmh), 15% orszagut (~105kmh), es 10% lakott terület.
Szervizköltsegek:
2021.02: Pandemia miatt egy osztrak, helyi Toyota kereskedest kerestem fel az igenyeimmel. €400-t fizettem. Az elvegzett munkaba nem tudok belekötni, de biztosan nem ide fogom hordani az autot..
2021.11: Az elsö nagyszerviz, amit en csinaltattam az autot. Megvasarlaskor pont nagyszerviz utan volt a kocsi. Szoval: gyertyacsere, valtoolaj csere, Hybrid Check, fekfolyadek csereje, plusz a kis szervizhez tartozo olaj es szürö cserek. Ezert fizettem 170000 Forintot.
Ez azt jelenti, hogy a tankolason, a gumivasarlason (3 szezonra tervezek kb egy abroncsgarnituraval) es a biztositason kivül az auto üzemeltetese 15 ezer km'ent (vagy 1 ev) ~70000 Forintba kerül. Valamint minden soron következö 90000 km'es (vagy 6 ev) nagyszerviz is böven megall 200000 Forint alatt. Ennel kedvezöbb üzemeltetesi költsegeket alig tudok elkepzelni. Talan tömegközlekedes, car sharing, vagy a bicikli. De erted. Markaszervizben elvegzett karbantartasrol van szo garancialiaval. Engem meggyöznek ezek a szamok.
Es meg mindig kenyelmes es csendes. Meg mindig szeretem a napfenytetöt. Szeretem a solar szellöztetest nyaron. Barki barmit mond, sokkal elhetöbb igy nyaron az auto. Meg mindig f@szan szol a JBL HiFi. Es ahogyan a hasznalt auto arak (föleg a Toyota Hibryd'ek) minel inkabb elszallnak, annal jobban erzem magam. Mert penzemnel vagyok. Az autot 6 ev es ~90000 km utan minimalis ertekvesztessel tudnam eladni.
Egy ismerösöm keresett a mult honapokban hasznalt Toyota Hibrydet maganak. Auristol, Priuson at egeszen a CT200'as Lexusig. Szoval az architektura, nem pedig a tipus volt a lenyeg. Elöször is alig volt elerhetö hasznalt auto. Masodszor azoknak az arai akar csupan egy het leforgasa alatt €1000'val növekedtek. Persze, ha meg egyaltalan megvolt a hirdetes. Ezt azert irtam le, hogy lassatok, tisztaban vagyok vele, hogy az auto EuroTax ara egyaltalan nem kepviseli az auto realis piaci arat. A legroszabb esetben ~€3000-t vesztettem az auto ertekeböl. De mivel egy szep allapotu, ritka (!) felszereltseggel biro autorol van szo, szamlakkal igazoltan karbantartott es meg ervenyes hibryd garanciaval is rendelkezik... Ki tudja, talan meg kevesebbet veszitett az ertekeböl. Ez evesen kevesebb mint €500's ertekvesztest jelent. De, hogy pontosan mennyit veszitett az auto az ertekeböl, nem fogjuk megtudni. A következö evekben biztosan nem.
Marad. Szeretem.
**************
Hibalista
- Csomagterajto also pereme a karosszeria felöli oldalon rozsdasodni, ill. holyagosodni kezdett. Az auto 6 eves koraban lakk- garanciaban cserelve lett az elem. - - Amugy semmi.
Ide hordtam szervizbe
Toyota Koto - Kaposvar Elözekenyek es segitökeszek. Van is forgalom a szervizben. Az eddig elvegzett munkajukkal elegedett vagyok.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 95000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 92000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Corolla 1.4 D4D | Következő autója? | Camry Hybrid |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
