A béke szigete
Szöveges ítélet
Családunk növekedése miatt kellett nagyobb autót venni. Minél többet gondolkodtunk alternatívákon, annál inkább körvonalazódott a választásunk: Prius+ vagy Prius3, végül egy ránc-felvarrott Prius 3 mellett döntöttünk. Elvittem a családot, beleültettem mindenkit és kényelmesen elfértünk. Egy hosszabb nyaralás esetén pedig jöhet a tetőbox, vagy a repülőgép.
Prius+ modellekből épp nem találtunk a piacon olyan példányt a vásárlásnál, ami állapotban és árban is megfelelő alternatíva lett volna. Szempontjaink a következők voltak: méret, megbízhatóság, pakolhatóság, forma, bőr belső a gyerekek miatt. Az autó belülről nagyobb mint amilyennek kinéz. A hátsó lábtér kifejezetten nagy. Néhány napja a parkolóban egy Alfa Romeo 166 állt mellettem, a tulajdonosa kérdezgetett is, a két autó tengelytávja egyforma volt és a Prius belső tere nagyobb volt.
A hátsó ajtó nyílásának köszönhetően jól pakolható a csomagtartó is. A hibrid akku hely foglalása eddig nem volt zavaró. Nem mondom, hogy nem lehetne nagyobb a csomagtartó, de ezzel együtt teljesen vállalható a hétköznapokban.
Az autó hétköznapi használata minden várakozásomat felülmúlta. A más rendszerű autót vezetőknek elsőre szokatlan lesz, hogy a gázpedál, a motor fordulatszáma és a sebesség között más jellegű a kapcsolat, mint amihez szokva vannak. Azonban a jó nagyon hamar megszokható és nem akarunk majd másfajta autót vezetni.
Az autó teljesítménye hétköznapi használatra elegendő. A gyorsulási adat azonban nem hazudik, 10,3 másodperc nem versenyautó, de nem is lassú. A teljesítmény leadása nagyon lineáris.
Ha vadulni szeretnék, akkor inkább motorra ülök vagy elmegyek repülni, autóval egyiket sem lehet felülmúlni.
A Prius-al autózás maga a nyugalom szigete. Elsőre feltűnik, hogy jóval nagyobb a csend. Nincs rángatás alacsony fordulatszámon, csak megy mint egy trolibusz. Közben beszélgethetsz, zenét hallgathatsz, és kisimulnak a ráncaid. Ha bármire is mérges voltál, biztosan elmúlik. Ez pedig azt gondolom mindennél többet ér.
Fogyasztás: nagyon baráti. Ha nagyon tojás lábbal járok, akkor simán beszorítható 4 liter alá, ha pedig nagyon gyorsan kell valahova menni, akkor elérheti a 6 liter környékét (persze ez már jóval a szabályok felett van). Nálam átlagban 5-5,5 között alakul.
Hiba eddig nem fordult elő. A kötelező dolgok cseréje pedig nem vészes. Remélem továbbra is jó barátok leszünk.
Ami számomra kifogásolható: alacsony ülés pozíció és nem elég magas háttámla (185cm). Ezen kívül lehetne az ajtók szigetelése kicsit jobb és akkor még csendesebb lehetne. Ha csak ennyi problémája van az embernek, azt gondlom az nem is igazi probléma.
Az új Prius-okon már ezeken is javítottak.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Szilas Autó Kistarcsa
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | SX4 | Következő autója? | RAV4 hibrid |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
