Technocar
Szöveges ítélet
Csak nemrég került hozzánk ez a furcsaság, mert nekem először az volt. Elötte még sose vezettem automata kocsit meg hibridet sem.
Kicsit paráztam tőle, de nem bonyolult. Berakom elöremenetbe, hátramenetbe vagy lejtmenetbe és megy. Egyszerűbb vezetni mint az ezres Yarisunkat.
A tolatás kicsit nehézkes lenne, mert a hátsó ablak nem túl magas, de ebben segit a kamera. Persze a parkoló rendszert is lehet használni, főleg ha a nézelődőket akarja valaki elámítani, de az kissé lassú és lehet dudálást kapunk. Amire beprogramozom, az legalább 30 sec aztán 1 km/h sebességgel az autó betolat, de ha kis küszöb is van, akkor megszakad a művelet. Elméletileg jó és technikás rendszer de nem elég gyors. Föleg itt Budapesten nem. Aki nem tud vezetni, az szerintem ezt sem tudja programozni, aki meg tud vezetni, annak elég a tolatókamera is.
A hajtásláncot szokni kell, mivel nem minden szituációban gyorsít egyből. Ez annak a hátránya, hogy lehet éppen nem jár a benzinmotor és akkor a gázadás után először az autónak ezt be kell indítania, majd felpörgeti és csak akkor kezd el igazán gyorsítani. Ez pedig túl sok időt vesz igénybe, közben már lehet nem is lehet előzni vagy veszélyhelyzet lesz. Viszont ha minden motor jár, akkor szépen gyorsul a fogyasztása pedig városi-elővárosi használatban kicsit jobb, mint a 2.0 diesel Avensisnek. Főleg ha dugóban is araszolunk és várakozni is kell sokat.
A futómű nem túl kemény, nem túl lágy, a fékezés jól adagolható.
A belső tér elég nagy. Én 180 centimmel simán elférek magam mögött is. a comagtér kicsit kisebb, nem túl mély az akku miatt. A 400 literrel azért nem kicsi de persze a kombi Avensisben ez nagyobb. A használt árak kb egy szintem vannak a kettő között. A Priusban több a technika, az Avensisben meg a hely.
Azt mondják, Japánban készül, és ezért nem is fog elromlani. Ezt nagyon remélem is, mert csak akkor látom meg, hogy a Toyota szerviz ténylegesen tudja-e kezelni a problémát, és mennyiért???? Benzines Toyotánk javitási tapasztalataiból következtetve, ez kétségekkel tölt el.
A lényeg, én kedvelem ezt a kocsit, csak attól tartok, ha mindig csak ezt vezetném, egy Ladával utánna el sem bírnék indulni.
Hibalista
- Még semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 28000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
