A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Prius (2003-2008)

Prius 1,5 SOL 

Az ítélet értékelése
4,5(4 db)

Szerethető igásló

Szöveges ítélet

Hol is kezdjem a történetet.
Troli (ahogy asszony hívja) 2011 januárjában került hozzánk. Előtte egy zseb KA-volt és kellett valami nagyobb, akár családi autó funkciót is ellátó, fenttartható autó. Feleségem elzárkózott attól hogy japán autót vegyünk így nem volt könnyű átvinni a projectet. Némi kutatás után döntöttem a prius mellett. Volt előtte pár autóm, de több-kevesebb szívással felduzzadt emlékek maradtak utánuk.
Mikor az első prius nézésre elvittem magammal, megtört a jég. Onnantól a jóváhagyás megvolt, csak a megfelelő darab megtalálása volt hátra. Futottunk bele európaiként árult amerikaiba nyüszítő vízpumpával, lemerült akkusba (amit itt nem nagyon tudnak tölteni és ha egy hibrid akksi lemerül, azért ott már nagy gáz van) de láttunk tipp-topp állapotban, minden földi jóval fekete bőrrel benne. Ebbe csak be kellett ülni decemberben és el is ment az ember kedve a bőrtől. Így futottam bele egy igéretes példányba Jászberényben. Épp volt arra dolgom, gondoltam megnézem. A kereskedőnél volt több prius is, többnyire fiatalabb darabok, de az állapot alapján ez a 2004-es fogott meg. Asszonyt egyszer elvittem megnézni, kipróbáltuk és elintéztük a papírokat amik alapján januárban már mehettünk is érte. A hazakerülés után első héten kapott új olajat, szűrőket, gyertyákat, egyetlen benne lévő szíjat és kicseréltettem a váltó olajat biztos ami biztos alapon. Azóta kap évente 20-30.000 kilométert és a kopó, cserés dolgokon (fékbetét, gumi, olaj, szűrők) máshoz nem is kellett nyúlni. Kimegy a világból ha épp arra van szükség. A fogyasztás 4 és 5 liter környékén van. Télen, mivel fűteni kell, és ahhoz kell a benzin, olyan 5,5-re is fel szokott menni városban ami szerintem egy ekkora automata autótól még mindig nem sok. Autópályán 130-as tempóval 4 fővel megpakolva 5,4 a fogyasztása mivel itt nem annyira releváns a hibrid hajtás. Gyakorlatilag minimális műszaki érzékkel itthon minden kötelező karbantartás megcsinálható rajta. Kellemes meglepetés volt hogy még 8 évesen is vissza hívták hibrid vízpumpa cserére, és később 9 évesen még egy visszahívása volt kormány összekötő cserére. Mondjátok meg, melyik gyár hívja vissza a 9 éves kocsikat? Igaz a 8 év vagy 160.000 kilométer garancia sem tipikus. Sérülés annyi volt rajta hogy pár éve parkolóban belegurultam egy betomkockába ami adott a jobb sárvédőnek. Egy évvel később egy okos sofőr elkapta a baloldali sárvédőt pont szimmetrikusan az előző sérüléssel. Így mivel az egyik oldalra jól fizetett a biztosító, a szerviz a másik oldalt is megcsinálta jutányos áron. Viszont a fényezéskor kiderült hogy azért 9 év alatt változik a színe a kocsinak, így beleegyezésemmel színre hozták az első ajtókat is. Lesz majd szörnyülkődés ha valaki körbeméri rétegvastagság mérővel és a szakember kihozza hogy körbe volt törve az összes eleme (két sárvédő horpadás miatt).
Az értékvesztése kicsit meglepett. 3 éve 2,5 milla volt az átlag ára, most 1,5. De ennyiért eladni sem érdemes mert a használati értéke nagyobb. A csomagtartó elnyeli a világ, szinte összes kacatát. Az első fejtámlák kiszedése után gy vízszintes ágyra nyitható a beltér. (ezt hiányolom a hármas priusból)
Odalépve neki, kicsit zajos, és hidegen enyhén diesel kereplésre hajaz az Atkinson ciklusú motor, de melegen ezzel együtt lehet élni. Pár karbantartási munkához (ha nem akarjuk mindenért a szervizbe vinni) azért nem árt egy szerviz manual. Például fékbetétcserekor izgalmas tud lenni a leszedett féknyergeknél mikor az önteszt elkezdi pumpálni bele az olajat és nincs ott a tárcsa ami megfogja 
Alapvetően egy kellemes de mégis igénytelen jószág. Sima láncos motor, nem egy agyon technikázott darab. Alacsony fordulaton dolgozik, nincs semmi kettős tömegű lendkerék, semmi nagynyomású üzemanyag rendszer vagy egyéb nagy költséget rejtő alkatrész. Ha valami csoda folytán megmakkanna egy cella a hibrid akksiban, gombokért rendelhető az ebayről. A kis 12 voltos akksi most lett cserélve, szintén 9 évesen még a gyári volt benne. Mióta megvettem, minden tankolás, és ráköltés vezetve van, így lehet tudni mi lesz legközelebb időszerű.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/444072.html

Hibalista

- Elromlani? Semmi. - Cserélve? Olaj, olajszűrő, légszűrő, pollein szűrő, fékbetétek elöl, hátul, váltó olaj csere, ablaktörlő, ablakmosó folyadék, izzók. Ennyi.

Ide hordtam szervizbe

A karbantartási munkákat itthon magam csináltam meg.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Visszahívásokat és műszaki vizsgát a Toyota Sakuránál csinálták és csinálni fogják ha ne adj Isten valamihez kell szerviz a jövőben. Maximálisan korrekt, gyors csapat, nem elszállt árakkal. A karosszériás munkákat az Auto Divus csinálta Budapesten a Hajdúcsárda utcában. Ők is gyorsan intéztek mindent, csereautót adtak, színre hozták a nem sérült elemeket is, pedig nem lett volna a dolguk. Mindkét szervizzel 100% elégedett vagyok.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 110000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 56000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? KA Következő autója? Prius III
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Prius 2003 (2008)

További ítéletek (45 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)