Racionalis valasztas egy irracionalis vilagban
Szöveges ítélet
Elso auton gondolkozva, szamolgatva a megtakaritott penzt, hitel nelkul mert anelkul sem voltam biztos benne, hogy lesz penzem fentartani bujtatam a hirdeteseket.
Abban az arkategoriaban nem volt minden autoban kulcsnelkuli nyitas, tempomat, automata valto, nem kellett felni a dizeltol es egy pofon egyszeru rendszer van az egesz mogott egy alul huzott benzin motorral es 10 eves koraig evi 5 ezer forintos hibrid garanciaval (es meg nem talalkoztam olyannal akinek javitottak volna a hibrid rendszert). Minden jel arra utalt, hogy olcso lesz fenntartani (igy is volt). Elvittem egy probakorre, eloztem is vele, csak le kellett padlozni es azer 60-rol 90re, 110-re megoldhato vele egy lenduletes elozes, nyilvan utana nem kell csodat varni. Ugyhogy megvettem.
Eleg sokat hasznaltam autopalyan utana, emiatt a fogyasztas inkabb volt a 6hoz kozel mint az 5 alatt. Olaj fogyasztas relativ magas volt (nem mertem, de 2ezer km-enkent toltam ra), ugy hallottam ez tipus hiba. Viszonylag hangos volt a motor 130-140es temponal, es a kasztni is csavarodott savvaltasnal - hat nem egy sportauto. Cserebe nem hagyott ott sehol, es a kotelezo szervizeken kivul csak ez-az volt, egyik sem verte padlora a csaladi kasszat.
Van hozza tolatoradar is, de igy is sikerult egy ket foltot tenni ra egyikunknek (nem irok nemet mert megszolnak hogy antifeminista vagyok - upsz :) ). Edesapam is nekitolatott egy L200as Mistubishivel (hatul nem bumper van hanem az alvaz, szoval szep eles horpadast rakott a kocsi elejere). Legalabb nem lopjak el - gondoltam. Szoval nagyon nem foglalkoztunk a kocsi kulsejevel (= nem javitottuk ki), de ez nem jelenti azt hogy hanyag mod vezettuk es nem torodtunk vele. Szerettuk.
Elvitt minket nyaralni, rovid hosszu utakra, nem volt se akadaly se megbizhatatlansag. Pakolni ket-harom fore siman lehet bele. Amikor egyszer 5en ultunk benne full megpakolva uszocuccokkal akkor azert le volt ulve, azt mar nem szerette annyira. Viszont 4 fonek tokeletes - hatul is kenyelmes.
Kivinne a vilagbol, es ugy is vettuk, hogy hasznaljuk amig elunk. Viszont elkoltoztunk az orszagbol, igy meg akartunk valni tole, es meglepodve konstataltuk, hogy nem kellett senkinek, pedig levittuk az arat rendesen. Toyota kereskedesbol arultuk, ahol nyilvan atneztek, felirtak a hibakat es oszinten mutattak meg a vevoknek, akik ezek szerint inkabb vesznek titkoltan hibas autot mint oszinten hibasat.
Egy ponton tul (3 honap) ugy lattuk, nagyobbat bukunk ha eladjuk, mintha megtartjuk "majd ha hazemegyunk lesz mivel jarni" autonak, ugyhogy otthon pihen es var minket.
A-bol B-be elvisz, olcson, biztosan, kenyelmesen, akar rohanosan (de akkor hangosan). Es pont emiatt egyedi.
Kovetkezo autom egy MX5 lett, es amelle vettunk egy Auris kombit.
Hibalista
- Kopo alkatreszek: fek tarcsak elol hatul (60e HUF egy szett, egy elore egy hatra), 7 ev utan uj akksi kellett (a kis 12voltosrol van szo), ablaktorlo lapat (probaltam boscht, valeo-t, egyik sem torolt jol, amit a szervizben feldobtak ra par ezerert tokeletes), jobb elso csapagy (90e HUF), egok
Ide hordtam szervizbe
Toyota szerviz Sopron
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Toyota Mayer Pilisvorosvar - naluk arultuk, nem ereztuk, hogy megdolgoznak a penzukert de aztan az is lehet a vevokkel nem volt szerencsejuk. Mindenesetre mindig mi hivtuk oket, hogy mi van mar a kocsival.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Auris Touring Sport Hybrid |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
