A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Prius (2003-2008)

Prius FL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Parádés

Szöveges ítélet

Volt Carinám vagy 8 évig, aztán becsábultam egy Vitarára el is adtam 2 évesen: jó fogyasztás, persze, kamu. A Prius, az jól fogyaszt! :)
Csepel határában lőttem nyáron egy kereskedésben, felemelték, hoztak rétegmérőt, korrektek. Megnéztem, német előző tulaj, visszahívásokra bevitték a Toyotához, porszáraz motorblokk*, nulla hibakód, bírta a klíma 8 percig csak az akkuról (nagyakku) motorindítás nélkül, megrángattam, nem búg, nem zörög, nem kopog kátyúban sem, alja nem rohad, néhány apró serülés a kasztnin (ettől még olcsóbb is volt, hogy őszinte legyek leszarom a kasztnit, itthon valamelyik úgyis odab...a a kocsija ajtaját), jó mondom ez rendben lesz. (* = később kiderült, hogy az olajat sem eszi...)
Mentem vele pár hetet, semmi gond. Felhívták a figyelmem, hogy szereti a jó benzint (OMV 95 Premium), különben lehet, hogy dobja a sárga 3szöget. A Vitarába is már a jobb benzint tankoltam, ezen a pár Ft-on nem múlik.
Aztán egyszer nem indult, megmerült a 12V kisakku, bikázni egy akkus fúró akkujáról is lehet, az elektronika indításához kell "csak" a 12V táp, a többi (hajtás, stb.) már megy a nagyakkuról (innen tölti a kicsit is). Vettem egy Exide-ot, ez állítólag jó ebbe. Persze AGM kellene bele, ami bírja 6 évig, de árban ugyanott vagyok, mintha vennék 3 sima Exide-ot, szóval ha 2 évig bírja már jó vagyok.
"Béget mint, a birka/tehén/stb." - Ez igaz, de nem érdekel, városban nem nyomom neki, és így meg némán suhan. Am meglepőet tud gyorsulni ez az 1.5 benzin + elektromos kombó. Persze jól működő nagyakkuval. Ha ilyet vesztek vigyétek el Bélához, ő cellánként is cserél, nem csak az egész nagyakkut ámblokk. És nála olyat cellát kapsz, hogy szimbiózisban lesz a többivel. A Toycart is tudom javasolni, korrekt banda, ők cseréltek váltó/hajtómű (bolygómű, kinem mi tetszik) olajat, meg gyertyát a gépezetben. A többi otthon elvégezhető (már az olaj, meg szűrő cserék). Típushiba nem sok, lengőkar nyekereg mostmár kicsit (jó kis pesti utak), ismerősömében kiment a kerékagycsapágy (nem gyári felnit nem szereti állítólag), meg mostanában lopkodják ki alóla a katalizátort, van rá valami védőlemez, 2 deákigazolványért felrakják, ahogy tudom.
Kényelem: nem egy hajó (mint a Carina volt), de nem is fapad (régi) Suzuki Swift. Simán lehet vele autózni több 100 km-t. Hely, na az van bőőőven. Magam mögött elférek (190 cm, 120kg). Csomagtartó: sokan azt hiszik, hogy az akku foglalja a helyet. Hát ez nem így van. Normál esetben ledöntött üléssel, sík a sztori, viszont van egy méretes "rejtett rész" a csomagtartóban, továbbá ezalatt a pótkerék.
A kisakku is hátul van, szóval kihoztak előre egy bikapontot (ha lemerül a kisaksi, akkor ugyebár a csomagtartó nem nyílik). Az enyémben 15 évesen még jó a nagyakku, de hosszútávra tervezek, úh megy bele hamarosan egy P4-ből a nagyakku. Egyrészt pont belemegy, másrészt 30%-al nagyobb a kapacitása, harmadrészt könyebb a súlya.
"Váltó" fokozatmentes = igazából egy bolygómű az egész. A gyár által javasolttal (élettartam olaj) ellentétben én cserélem 90 000 km-ként inkább. Fékolaj elvileg 30 000 km-ként cserés. Hááááát nem tudom, nekem ez sűrűnek tűnik, tekintve, hogy alig van használatban a fék (visszatermelés). Mondjuk az ABS kocka nem szereti a ritka fékolajcserét, ahogy tudom.
Ja felejtsd el az alábbiakat: egr problémák, kettőstömegű, kokszosodás, váltó, kuplung problémák (cserék), fékbetét és tárcsacsere (kb 100eKm-t kibír). Gyakorlatilag teljesen hülyebiztos a rendszer. Ha nem volt rommátörve és jó benne a nagyaksi, nem fogsz mellényúlni.
P3-on is agyaltam, de ott már spórolt a Toyota (néhol az inverter problémás, továbbá érzékeny az olajra -> hengerfej), ha mondjuk 2M a keret akkor inkább a P2 FaceLift. Jut eszembe FaceLift, mindenképp érdemes ilyet keresni. Egyrészt a beltér strapabíróbb, másrészt a FL előtti modeleken megáll a km óra 299 999 -nél. Ki tudja mennyi van benne?! Ha esetleg lekérdezel egy ilyen autót ne lepődj meg, hogy a futásteljesítmény 300 eKm után 0 megint. (Kérésre kinullázák a szervizben.) Visszatérve: a FL utáni óratekert példányokon a beltérben látszik, hogy mókáztak a műszerfal borítással. Kivételt képez ha van benne valami indításgátló, mert akkor ezt is itt szerelik.
Fogyasztás: város nyáron 5 alatt vmivel, télen 5.7 körül (tankolásos mérés, az autó decire pontosan méri a fogyasztást), pálya 130 gps szerint 6-6.5 (döbbenet). Felszereltségre ez a full, mínusz bőr, tehát tolatókamera, navi, blúcuccos kihangosító, villany ablak mindenhol, villany + fűtött tükör, ködlámpa elöl is, nem csak hátul. Ja a hifi hangja meglepően jó, annak ellenére, hogy ez nem a JBL kivitel. Röhej, de 15 év után még működik a gyári MP3-at is játszó CD plájá. Akinek ez nem elég Alin talál Androidos 2DIN-es cuccot, van beépítőkeret is. Még a kormányról vezérelhetőséget is be lehet kötni.
Ja, az én példányomat hátulról megtalálta egy telefonnyomkodós, persze kék-sárga (online), és igaz a hír: tényleg jól fizet a biztosító a hibridekre. Hátsó lököst vettem bontottan, átszereltem a sallangokat és még a tolatóradar is benne volt az "újban", szóval upgradeltem a felszereltséget. :) Kb 3-4 óra meló egy ilyen művelet.
Ez az autót megtartom az idők végezetéig. :) Csak veszek mellé majd egy Teslát. Valamikor... (És bérlek néha egy Mustangot. :D)

Hibalista

- 12V-os akku ("kisakku", nem ez hajtja az autót)

Ide hordtam szervizbe

Időszakos szervizt (olajcsere, szűrők, stb.) én csinálom.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Toycar - korrekt banda, mindenképp ajánlott!("Váltó" olajcsere, gyertyacsere (gyertyák sz*r helyen vannak - jó lusta vagyok:D -, ők meg már álmukból felkeltve is cserélik 10 p alatt))

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 220000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Suzuki Vitara 1.6 GL+ (AT) Következő autója? Valami villanyos...
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Prius 2003 (2008)

További ítéletek (45 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)