Parádés
Szöveges ítélet
Volt Carinám vagy 8 évig, aztán becsábultam egy Vitarára el is adtam 2 évesen: jó fogyasztás, persze, kamu. A Prius, az jól fogyaszt! :)
Csepel határában lőttem nyáron egy kereskedésben, felemelték, hoztak rétegmérőt, korrektek. Megnéztem, német előző tulaj, visszahívásokra bevitték a Toyotához, porszáraz motorblokk*, nulla hibakód, bírta a klíma 8 percig csak az akkuról (nagyakku) motorindítás nélkül, megrángattam, nem búg, nem zörög, nem kopog kátyúban sem, alja nem rohad, néhány apró serülés a kasztnin (ettől még olcsóbb is volt, hogy őszinte legyek leszarom a kasztnit, itthon valamelyik úgyis odab...a a kocsija ajtaját), jó mondom ez rendben lesz. (* = később kiderült, hogy az olajat sem eszi...)
Mentem vele pár hetet, semmi gond. Felhívták a figyelmem, hogy szereti a jó benzint (OMV 95 Premium), különben lehet, hogy dobja a sárga 3szöget. A Vitarába is már a jobb benzint tankoltam, ezen a pár Ft-on nem múlik.
Aztán egyszer nem indult, megmerült a 12V kisakku, bikázni egy akkus fúró akkujáról is lehet, az elektronika indításához kell "csak" a 12V táp, a többi (hajtás, stb.) már megy a nagyakkuról (innen tölti a kicsit is). Vettem egy Exide-ot, ez állítólag jó ebbe. Persze AGM kellene bele, ami bírja 6 évig, de árban ugyanott vagyok, mintha vennék 3 sima Exide-ot, szóval ha 2 évig bírja már jó vagyok.
"Béget mint, a birka/tehén/stb." - Ez igaz, de nem érdekel, városban nem nyomom neki, és így meg némán suhan. Am meglepőet tud gyorsulni ez az 1.5 benzin + elektromos kombó. Persze jól működő nagyakkuval. Ha ilyet vesztek vigyétek el Bélához, ő cellánként is cserél, nem csak az egész nagyakkut ámblokk. És nála olyat cellát kapsz, hogy szimbiózisban lesz a többivel. A Toycart is tudom javasolni, korrekt banda, ők cseréltek váltó/hajtómű (bolygómű, kinem mi tetszik) olajat, meg gyertyát a gépezetben. A többi otthon elvégezhető (már az olaj, meg szűrő cserék). Típushiba nem sok, lengőkar nyekereg mostmár kicsit (jó kis pesti utak), ismerősömében kiment a kerékagycsapágy (nem gyári felnit nem szereti állítólag), meg mostanában lopkodják ki alóla a katalizátort, van rá valami védőlemez, 2 deákigazolványért felrakják, ahogy tudom.
Kényelem: nem egy hajó (mint a Carina volt), de nem is fapad (régi) Suzuki Swift. Simán lehet vele autózni több 100 km-t. Hely, na az van bőőőven. Magam mögött elférek (190 cm, 120kg). Csomagtartó: sokan azt hiszik, hogy az akku foglalja a helyet. Hát ez nem így van. Normál esetben ledöntött üléssel, sík a sztori, viszont van egy méretes "rejtett rész" a csomagtartóban, továbbá ezalatt a pótkerék.
A kisakku is hátul van, szóval kihoztak előre egy bikapontot (ha lemerül a kisaksi, akkor ugyebár a csomagtartó nem nyílik). Az enyémben 15 évesen még jó a nagyakku, de hosszútávra tervezek, úh megy bele hamarosan egy P4-ből a nagyakku. Egyrészt pont belemegy, másrészt 30%-al nagyobb a kapacitása, harmadrészt könyebb a súlya.
"Váltó" fokozatmentes = igazából egy bolygómű az egész. A gyár által javasolttal (élettartam olaj) ellentétben én cserélem 90 000 km-ként inkább. Fékolaj elvileg 30 000 km-ként cserés. Hááááát nem tudom, nekem ez sűrűnek tűnik, tekintve, hogy alig van használatban a fék (visszatermelés). Mondjuk az ABS kocka nem szereti a ritka fékolajcserét, ahogy tudom.
Ja felejtsd el az alábbiakat: egr problémák, kettőstömegű, kokszosodás, váltó, kuplung problémák (cserék), fékbetét és tárcsacsere (kb 100eKm-t kibír). Gyakorlatilag teljesen hülyebiztos a rendszer. Ha nem volt rommátörve és jó benne a nagyaksi, nem fogsz mellényúlni.
P3-on is agyaltam, de ott már spórolt a Toyota (néhol az inverter problémás, továbbá érzékeny az olajra -> hengerfej), ha mondjuk 2M a keret akkor inkább a P2 FaceLift. Jut eszembe FaceLift, mindenképp érdemes ilyet keresni. Egyrészt a beltér strapabíróbb, másrészt a FL előtti modeleken megáll a km óra 299 999 -nél. Ki tudja mennyi van benne?! Ha esetleg lekérdezel egy ilyen autót ne lepődj meg, hogy a futásteljesítmény 300 eKm után 0 megint. (Kérésre kinullázák a szervizben.) Visszatérve: a FL utáni óratekert példányokon a beltérben látszik, hogy mókáztak a műszerfal borítással. Kivételt képez ha van benne valami indításgátló, mert akkor ezt is itt szerelik.
Fogyasztás: város nyáron 5 alatt vmivel, télen 5.7 körül (tankolásos mérés, az autó decire pontosan méri a fogyasztást), pálya 130 gps szerint 6-6.5 (döbbenet). Felszereltségre ez a full, mínusz bőr, tehát tolatókamera, navi, blúcuccos kihangosító, villany ablak mindenhol, villany + fűtött tükör, ködlámpa elöl is, nem csak hátul. Ja a hifi hangja meglepően jó, annak ellenére, hogy ez nem a JBL kivitel. Röhej, de 15 év után még működik a gyári MP3-at is játszó CD plájá. Akinek ez nem elég Alin talál Androidos 2DIN-es cuccot, van beépítőkeret is. Még a kormányról vezérelhetőséget is be lehet kötni.
Ja, az én példányomat hátulról megtalálta egy telefonnyomkodós, persze kék-sárga (online), és igaz a hír: tényleg jól fizet a biztosító a hibridekre. Hátsó lököst vettem bontottan, átszereltem a sallangokat és még a tolatóradar is benne volt az "újban", szóval upgradeltem a felszereltséget. :) Kb 3-4 óra meló egy ilyen művelet.
Ez az autót megtartom az idők végezetéig. :) Csak veszek mellé majd egy Teslát. Valamikor... (És bérlek néha egy Mustangot. :D)
Hibalista
- 12V-os akku ("kisakku", nem ez hajtja az autót)
Ide hordtam szervizbe
Időszakos szervizt (olajcsere, szűrők, stb.) én csinálom.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Toycar - korrekt banda, mindenképp ajánlott!("Váltó" olajcsere, gyertyacsere (gyertyák sz*r helyen vannak - jó lusta vagyok:D -, ők meg már álmukból felkeltve is cserélik 10 p alatt))
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 220000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Suzuki Vitara 1.6 GL+ (AT) | Következő autója? | Valami villanyos... |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
