Más kategória. Made in Japan
Szöveges ítélet
Amikor megvásároltam, bennem is volt egy félelem ezzel az új technikával kapcsolatban. Még hogy új... Szinte már régi technológia, csak mi Magyarok vagyunk mindenben lemaradva.
Azért nem mindegy melyiket választja, aki megveszi. Miért nem venném amerikai modellt:
1, Nincs rá garancia.
2, Szerintem a visszahívásokat sem lehet érvényesíteni.
3, Nincs összeköttetés a szervizbejegyzésekkel kapcsolatban. Nem láthatók a valós km állások!
4, Ott egy árvízkárosult autót kifizet azonnal a biztosító és veszi a tulaj az újat. A bontóból pedig hazavándorol Magyarországra a kétes eredetű újszerű kevés kilométeres autó.
5, Teljesen másképpen számolják a fogyasztást, így itthon értelmezhetetlen a kijelzett adat. (Ha jól tudom a rádióállomások megtalálásával kapcsolatban is gond van -csak a páratlan frekvenciákat veszi figyelembe, vagy valami hasonló.)
Így én vagy 7 Prius-t vizsgáltam és informáltam le, mire megtaláltam az enyémet. Nem is csalódtam.
Olvastam korábban, hogy hangos, amikor gyorsítunk. Ahhoz képest, hogy egyáltalán nincs normál használat esetén hangja -még azt is a műszerfalról olvasom le, hogy jár a motor- persze, hogy felhangosodik. Mégis mit kellene tennie egy motornak, amit utasítanak a gyorsításra? Ilyen felületesen megfogalmazni kritikát... ?
Figyelem! Ez nem kis autó! Az Avensis padlólemezére építették. 4 fő csomagokkal nyugodtan nekivághat egy európai körútnak!
A fogyasztás mindenkit érdekel. Nem értem a tesztelők 6,5 literét.
Én szoktam előzni elég gyakran. Hétköznapi használat nálam: Székesfehérvár idiótán hangolt lápával feleslegesen zsúfolt város; 7-es út Budapestre folyamatos előzgetés; majd szokásos budapesti forgalom. Ezzel nyáron 4,3 l/100 km.
Disney Land-be 150 km/h-val 5,6 l/100km. Na ez a csúcs fogyasztása az autónak, hiszen a sztrádán kevésbé használja ki az elektromos hajtás előnyeit.
Az akkumulátorról annyit, hogy cellánként cserélhető, de nem kell. 8 év a garancia a teljes elektronikára. Miért írnak egyesek olyan hülyeségeket, hogy 1-1,5 M Ft az akku bele? Ha minden cella tönkremenne és már nem lenne garanciális, akkor is 460 ezer Ft lenne az egész. 1-1,5 év alatt megtermelné az árát nálam.
A töltöttség szinte mindig a kék vonalak tetején (70%). Nem kell megijedni, mert ez a normális. Zöldben csak akkor van, ha hosszabb lejtőn megyünk, vagy nagy sebességről fékezünk, esetleg télen, amikor többet jár a benzinmotor a fűtés miatt. Ha eléri a zöld tartományt, akkor már 3 km-t is elmehetünk vele tisztán elektromos hajtással. És mindezt úgy kell értékelni, hogy gyárilag 2-2,5 km-t mondanak és a gépkocsiban 185.000 km körül van már!
Itt jutott eszembe, hogy miért vesznek olyan emberek Hybridet, akik évente 5-8 ezret mennek vele -csak a hirdetéseket nézve fogalmazódott meg bennem.
Most ennyi jutott az eszembe. Remélem segítettem azoknak, akik még azt hiszik új a hybrid technológia és olyan gondolatok gyötrik, hogy "Mi van, ha elromlik?". Ugyan az, mint más autókkal. Vásároljanak nyugodtan Priusokat!
Hibalista
- Semmi. - Ja, de. Még az első télen a levegő befújás mechanikája félreugrott a műszerfalban. Ettől nem tudta változtatni a levegő irányát. Kétszer javították a szervizben, de egy-két nap alatt megint leugrott az a tárcsa, vagy mi. Megelégeltem és egy csavarral rögzítettem a tengelyén. Beletelt vagy 10 percembe. Azóta jó. Hogy ezt a szervizben miért nem tudták elsőre elintézni?
Ide hordtam szervizbe
Toyota Mayer Székesfehérvár
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 134000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 52000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Tucson crdi | Következő autója? | Még nem tudom. Nagyon elkényeztet a Japán minőség. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
