Kizárólag városi használatra
Szöveges ítélet
Az autót az USA-ban próbáltuk ki, igaz hogy nem én vezettem, de több, mint ezer mérföldet mentünk vele.
Egyébként az USA-ban meglepően sok ilyen autó közlekedik, a Chevrolet Malibu mellett áll egy ilyen is majdnem minden udvarban.
Megjegyzem, a fenti Malibut is volt szerencsénk kipróbálni, de az a Priushoz képest csendesen suhanó hajó érzetét keltette.
A mi kis Prius bérautónk 1500 köbcentis motorral és automata váltóval volt felszerelve.
A társítás nagyon rossz választás, ezzel a váltóval az autó menettulajdonságain sokat rontottak.
Induláskor a gyújtáskapcsoló helyén kiképezett nyílásba behelyezzük a kulcsot, majd egy gombbal elindul az autó.
Illetve jelzi, hogy indulhatunk. Az elektromotorral jó 40km/h sebességig csendben, észrevételnül utazunk.
Örömünk azonban csak eddig tartott.
Gázadásra elindul a motor, ami már alapjáraton is hangos, a motorzaj zavaró mértékben beszűrődik az utastérbe.
Az egész autó a súly-és fogyasztáscsökkentés jegyében készült, nélkülözve a zajszigetelést és a karosszéria merevítését is.
Városból kiérve autópályán tettük meg utunk jelentős részét.
Hamar kiderült, hogy az autó nem oda termett. Gázadásra a motor felbőg, a vezérlő elektronika pedig kétségbeesve próbálja az
akkumulátorban tárolt energiát a gyorsításhoz felhasználni.
Tartós emelkedőn körülbelül 400m szintkülönbség után az akkumulátor lemerült, innentől kezdve
pótsúlyként cipeltük az emelkedő végéig.
Lejtőn haladva további 4-500 m szintkülönbség után az akkumulátort teljesen feltölti a generátorként működő villamos motor,
ezután az egyetlen fékhatást az első tárcsa-és hátsó dobfék (!) biztosítja.
Motorfék gyakorlatilag nincs, az automata váltó nagy mértékben csúszik, mind gyorsításkor, mind fékezéskor.
A lejtő aljára érve, tapasztalt kollégám a füstszagból és a gyengülő fékhatásból gyanút fogott és szerencsénkre megállt.
A fékek izzottak és füstölt a ráégett fékbetét-por.
Közben kigyulladt a MAINT RQD jelzőlámpa (karbantartás szükséges).
Épp a Halál-völgyben voltunk, márciusban +30C fok...
Next sevice 55 miles...
Innentől kezdve izgulhattunk, vajon hazavisz-e bennünket a Prius.
Az út izgalmas volt, a szép sivatagi tájon haladtunk, minden emelkedőn felpörgő motorral.
Sík vidékre érve megnyugodva, élményekkel gazdagodva hazaértünk.
A kölcsönzőnek jeleztük a problémát. Meg sem lepődött.
Utólag értettük, miért csak városban láttunk Priust. Mert ez egy városi autó.
Az átlag amerikai, ha távolabbra utazik, előveszi a másik, 5000 köbcentis terepjáróját
és azzal indul a hegyekbe.
Hibalista
- -Motorhiba (csak jelzés és teljesítményvesztés)
- -fékhiba
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 1530 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 1500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Avensis | Következő autója? | Toyota Avensis-marad |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.3/10) |