A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Prius (2003-2008)

Prius navi 

Az ítélet értékelése
2,3(3 db)

Fürge városi elektromosított nyúl

Szöveges ítélet

Messze a legjobb autó, amit eddig vezettem. Igazából meglepő, hogy mennyire jól össze van rakva, ahhoz képest, hogy űrhajóhoz méltó technika van benne.

Nekem mostanában picivel 5 alatti átlagot hoz a (javarészt város, kevesebb országút), de ez csak azért ilyen "sok", mert alapvetően csak munkába járásra használom, nem munkaautó. Pont mire minden átmelegszik benne és csökkenhetne az átlagfogyasztás, más meg is érkezem a munkahelyemre. Taxinak nagyon megérhetné használni, ott szerintem folyamatosan lehetne hozni vele a 4,3-as gyári átlagot. A rekordom egyébként 4,2 l/100km volt egy majdnem teljes tankon, kicsivel több mint 1000 km-t mentem vele (45 literes a tank). 150-el az M7-esen hegyen-völgyön ~6,8-ra jött ki (nyáron).

Az 5 literes kombinált persze nagyon-nagyon barátságos fogyasztás ha azt nézzük, hogy egy korrekt családi járgánynak használható. Van rendesen raktér és hatalmas lábhelyek vannak elöl-hátul. A hibrid aksi valójában nagyon kevés helyet foglal benne a hátsó ülés alatt (szerintem ha nem mondják senki nem veszi észre, csak a csomagtér felöl látható ha minden fedelet, rekeszt kirámolsz).

Mint minden más tulajnak, nekem is nagyon tetszik az EV mode, amivel egy időre teljesen elektromos módba lehet tenni az autót. Ilyenkor teljesen hangtalanná válik. Majd minden héten kapok valahol egy álmélkodó hangnemű "Vazze, ennek meg miér nincs hangja" felkiáltást. Ezzel néha vigyázni is kell mert jó akkutöltöttség esetén, lassú haladáskor az autó automatikusan is elektromos módba vált és egyszer már majdnem belépett elém így egy gyalogos (a gumizajról végül azért meghallotta, de így is volt egy majdnem-satufékem).

Zöldebb, fás-bokros környéken ezt is fenyegeti az urbán természet autóölő fenegyereke, a nyest. Az enyémbe a második héten akart volna beköltözni egy és mivel új lakáshoz ünnepi vacsora is jár, elrágta az egyik kontrol kábelt. A dolog érdekessége, hogy az autó működőképes maradt (csak később vettem észre a vészfényeket), de a VSC-t és az ABS-t letiltotta induláskor a rendszer. Azóta néhány havonta befújom nyestűző spay-vel a motorteret. Egyenlőre sikeres a védekezés.

A hajtáslánc szerintem nagyon jól eltalált. Elég nyomatékos ha odalép az ember (ez nem meglepő 400nm csak az elektromos motor és akkor még a benzin 167-jéről még nem is beszéltünk) de nagyon jól visszafogható a fogyasztás ha figyel az ember egy kicsit. A motor csak akkor hangosabb, ha erősen gyorsulunk, egyébként nagyon csöndes. A motorzaj abszolúte gyorsítás/lejtő függő, sík terepen 150-el egyenletesen haladva sem hangos. 150-el egy meredekebb lejtőn felfelé viszont már elég hangos.

A nyomatékot nem annyira érzi rajta az ember mert teljesen egyenletesen adja le, de a zöldnél sok-sok lemaradó autón látszik hogy azért ott van a ménes. Különösen jó a gyorsulás az alacsonyabb sebességtartományokban, de az autópályán 130 körül még nagyon szépen lehet még vele előzgetni.

Csak odafigyeléssel venni észre, amikor a számítógép automatikusan váltogat a benzin és az elektromos motor között. Igazából csak a benzinmotor kikapcsolása érezhető egy nagyon finom, szinte észrevehetetlen rándulás formájában.

Idén már meglesz a telljes közép-európa térkép a NAVI-hoz (a NAVTEQ már kiadta, csak a www.toyota-mapupdates.eu-n nincs még fent), úgyhogy ezz a része is használhatóvá válik az autónak. Eddig csak az iránytűjét tudtam használni, de az is jól jött néha, amikor Szlovéniában tekeregtünk vele az utakon).

A hibrid aksicserétől az amerikai fórumozók szerint nem kell félni (mindenkinek javaslom a www.priuschat.com-ot). Már jónéhányan 250 ezer km fölött járnak és semmi gond. Ráadásul az aksira 8 év a Toyotás gari. Ráadásul ha mégis cserélni kellene gari után az aksit, akkor most már nagyon könnyű amcsiból beszerezni karambolos autókból kiszereltet (ott már ~500ezer darab van az utakon a Priusból).

Egyébként az aksi későbbi nagyobb kapacitásúra való cseréjével a fogyasztás állítólag még a mostaninak is a felére cserélhető majd (pl.: EnergyCS, Hymotion akkurendszerek a Priushoz). Ha lejár a gari és elég olcsóvá+elérhetővé válnak majd ezek a nagyformátumú hibirdaksik itthon is, lehet, hogy én is bevállalok majd egy cserét. Ilyen lehetőség semmilyen más autónál nincs csak a Prius rendszerű hibrideknél (HSD).

Nekem nagyon tetszik a műszerfal kialakítása (közvetlenül a szélvédő alatt, nem a kormány mögött). Nem is értem miért csak néhány típusban csinálják így. A Corollában amint beállítottam magamnak a kényelmes kormánymagasságot, pont nem láttam a sebességmérőt. Okos volt a Toyota mérnökeitől, hogy a műszerfalra tettek egy fényerő szabályzót is. Ezzel erős napfényben és sötétben is kényelmesre lehet a műszerfalat állítani. A központi nagy LCD képernyőt egyébként teljesen le is lehet kapcsolni, ez éjszakkai vezetésnél előnyös, ha nem kell a navigációs rendszer.

Szívfájdalmam, hogy az elektromos ablakemelők közül csak a vezetőoldali automata és nem túl prémiumos hangokkal mozog az ablak. Persze túl lehet élni, de az autó többi részeinek kidolgozottságához képest ez kevés.

A JBL-es audiórendszer viszont nagyon szépen integrálva van az autóval. Minden vezérelhető a központi LCD-ről és majdnem minden a kormányról is. Elég jól szól, bár én nem vagyok egy vájtfülű, hogy megmondjam mennyire.

Alapvetően jól működik a beépített bluetooth-os telefonkihangosító is (a Treo 650-esemmel), bár kicsit gyorsabban is átvehetné a telefontól a hívást. Ha az ember pl telefonálás közben kapcsolja be az autót, akkor 4-5 másodperc, mire átkerül a hang a telefonról az autó kihangosítójára. Ha már korábban átvette és közben jön be egy új hívás, akkor elég gyorsan átveszi.

Az autó stabilitása sokkal jobb mint a Corollámé volt, de azért persze nem versenyautó. Beépített ESP(VSC) van benne és ez javarészt jól is látja ell a feladatát. A kerék kipörgésekor a VSC szerintem egy kicsit agresszív, nagyon erősen visszaveszi a teljesítményt, emiatt érdemes tudni, hogy mennyire szabad megtaposni egy-egy szituban a gázt.

A belső tér nagyon nagy ahhoz képest, hogy az ember mit feltételezne az autóról kívülről nézve. Szerintem majdnem Avensis méretű (bár mostanában nem ültem ilyenben, de a régi típus belterét tuti veri nagyságban). Nagyon praktikus az első-hátsó könyöktartók és pohártartók.

Még ha az ember nem is bolondul a csúcstechnikáért, akkor is megéri, mert ez egy nagyon jó autó, negatív tulajdonsága szinte nincs is.

Hibalista

- eddig semmi
- egy nyest elrágott benne egy kontrol kábellt, cserélve

Ide hordtam szervizbe

Toyota Super

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2004
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 54000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Corolla Következő autója? Prius
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Prius 2003 (2008)

További ítéletek (45 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)