A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Prius (2003-2008)

Prius Executive (Sol+JBL+Keyless) 

Az ítélet értékelése
4,0(2 db)

És lőn világosság!

Szöveges ítélet

Egy Carina E-ből ültem át, amit bő 7 évig megelégedettséggel használtam. Mindenképpen Priusra akartam váltani, nem volt más alternatíva. Az 5 ajtó számomra elvárás, 4 ajtós autókat sose néztem. Méretében ugyan az Avensis II csábítóbb lett volna, de a közelemben van egy ilyen gép amit elég sokat használok és nem akartam ugyanolyat. Úgy érzem szorult belém "zöld" lelkület, úgyhogy a Prius épp kapóra jött. Formára 2004 körül, amikor megjelent ez a modell nem tetszett igazán, de a belbecs számomra megszépíti a külsőt is, úgyhogy most már nincs bennem tüske ezzel kapcsolatban.
A hazai nepperhelyzettel nem akarok untatni senkit, de ennek köszönhetem hogy végső elkeseredettségemben elkezdtem nézni az osztrák/német használt autós oldalakat és pár héten belül rátaláltam a Világosságra (LUX a rendszámom eleje). Magánszemélyes hirdetés, majd' 200.000 km, vezetett szervizkönyv, leinformálható stb. Bő 1 hónapos levelezés után megvettem az autót, itthon gyakorlatilag 2 munkanap alatt minden papírt el lehet intézni, ha van a delikvensnek időpontja az okmányirodában. A kocsi egyébként olyan 80.000 km-es lenne, ha nepperszemmel nézném...nagyon egyben van ennyi km után is.
Szóval a németeknél Executive néven fut ez a felszereltség, ami itthon a JBL+Smart-nak felelt meg. Akkor néhány benyomás az első 500 km után:
Carina után kényelmes, bár némileg elmarad az Avensis II-höz képest. A 6 cd-s JBL hifije szintén gyengébb, mint az Avensisé. Valahogy nincs tere. Vannak magasak, meg mélyek, de a kifinomultság hiányzik belőle. Külső méretével (főleg hosszával) ellentétben a belső térben abszolút nem kisebb, sőt talán még nagyobb, mint az Ave/Carina, ez igen szimpatikus számomra. A multikormány nagyon jó, több mindent lehet innen állítani, mint az Ave esetén. A belső elrendezése, formavilága elfogadható, de az Ave itt komolyabb autónak érződik. A könyöklő baromi tágas és vezetés közben ténylegesen tudom a könyökömet pihentetni rajta.
Belülről hiányolom az automata ablaktörlőt, a sötétedős belső tükröt és kívülről a behajtató tükröket. Ellenben jó dolog az automata váltó, a tempomat és a fűthető külső tükrök. Apropó fűtés: befagyott szélvédő kapirgálás után, indítást követően gyakorlatilag ~2 perc múlva gyönyörűen leszedi a párát a szélvédő belső feléről, ilyet se a Carina, se az Avensis nem tud. A lábbal működtethető kézifék fura, de meg lehet szokni.
A CVT váltó miatt randa, erőlködős hangja van erősebb gyorsítás során, ezt el kell fogadni. Az esetek nagy részében viszont viszonylag csendesen működik, főleg nálam, mivel egy kocsinak se akarom kinyomni a szemét. Ami viszont kimondottan tetszik a motorban, hogy 50-es tempót tartva országútra kiérve és lepadlózva meglepően meg tud lendülni, akárcsak egy kisebb turbódízel. A sebességmérő éjszaka zavaróan tud tükröződni, erre azért figyelhettek volna a tervezéskor. Mindemellett a kijelző fényerejét napsütésben feljebb, éjszaka meg lejjebb szoktam venni, ez is működhetne automatán akárcsak az újabb Lexusokban. Az ISOFIX csatokba nehezebben találok bele a gyereküléssel, mint az Avéba. A hátsó ajtó lecsukásához csak a jobb kéznek van kialakítva üreg, a bal oldalról hiányzik. Avensisnél mindkét oldalon van ilyen.
A csomagtartó elmarad egy számmal a Carina/Ave méretéhez képest, de hát valamit valamiért. Ellenben az alsó rekesznek hála, nagyon jól pakolható.
A vezetési élmény nálam kimerül a 100-110 közötti krúzolásban és ebben tökéletes társ a Prius. Ilyen tempó mellett télen is hozható az 5.1-es fogyasztás. Nem vagyok idegbeteg ember, de a kocsiba beülve még inkább lenyugszom és már egyáltalán nem zavarnak a piros lámpák. Inkább élvezem ahogy ülök a motorhang nélküli csendben.

Szerk. 2011. november: 8000 km-en túl vagyok, 1 kisszervizen, minden szép minden jó továbbra is. Időközben az autó kapott tőlem egy tolatóradar szettet. Nyáron a legjobb átlagfogyasztásom 3,7 L volt 282 km-en keresztül. Mondjuk az ilyen játékhoz 70-80 km/h körüli tempóval forgalommentes helyeket kell választani, de átlagos 90-100-as tempóval is hozható a 4.2-es fogyasztás. 4 személyes nyaralásos fullig pakolt autópályás menettel 5.5 körüli fogyasztást produkál. Teljes skótot csinál ez az autó az emberből.Szinte sírok,ha 5 fölötti fogyasztást látok :)
Közbe eszembe jutott még egy apróság, ami tetszik az autóban: ablakmosáskor a folyadék nem 2 helyen éri az ablakot, hanem 4 helyen és ezáltal könnyebben és gyorsabban eltávolítja a szennyeződéseket.

Hibalista

- Szerencsére semmi. Tudomásom szerint korábban sem volt semmi baja.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 196000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 8500
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Carina E Következő autója? Prius III
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Prius 2003 (2008)

További ítéletek (45 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)