És lőn világosság!
Szöveges ítélet
Egy Carina E-ből ültem át, amit bő 7 évig megelégedettséggel használtam. Mindenképpen Priusra akartam váltani, nem volt más alternatíva. Az 5 ajtó számomra elvárás, 4 ajtós autókat sose néztem. Méretében ugyan az Avensis II csábítóbb lett volna, de a közelemben van egy ilyen gép amit elég sokat használok és nem akartam ugyanolyat. Úgy érzem szorult belém "zöld" lelkület, úgyhogy a Prius épp kapóra jött. Formára 2004 körül, amikor megjelent ez a modell nem tetszett igazán, de a belbecs számomra megszépíti a külsőt is, úgyhogy most már nincs bennem tüske ezzel kapcsolatban.
A hazai nepperhelyzettel nem akarok untatni senkit, de ennek köszönhetem hogy végső elkeseredettségemben elkezdtem nézni az osztrák/német használt autós oldalakat és pár héten belül rátaláltam a Világosságra (LUX a rendszámom eleje). Magánszemélyes hirdetés, majd' 200.000 km, vezetett szervizkönyv, leinformálható stb. Bő 1 hónapos levelezés után megvettem az autót, itthon gyakorlatilag 2 munkanap alatt minden papírt el lehet intézni, ha van a delikvensnek időpontja az okmányirodában. A kocsi egyébként olyan 80.000 km-es lenne, ha nepperszemmel nézném...nagyon egyben van ennyi km után is.
Szóval a németeknél Executive néven fut ez a felszereltség, ami itthon a JBL+Smart-nak felelt meg. Akkor néhány benyomás az első 500 km után:
Carina után kényelmes, bár némileg elmarad az Avensis II-höz képest. A 6 cd-s JBL hifije szintén gyengébb, mint az Avensisé. Valahogy nincs tere. Vannak magasak, meg mélyek, de a kifinomultság hiányzik belőle. Külső méretével (főleg hosszával) ellentétben a belső térben abszolút nem kisebb, sőt talán még nagyobb, mint az Ave/Carina, ez igen szimpatikus számomra. A multikormány nagyon jó, több mindent lehet innen állítani, mint az Ave esetén. A belső elrendezése, formavilága elfogadható, de az Ave itt komolyabb autónak érződik. A könyöklő baromi tágas és vezetés közben ténylegesen tudom a könyökömet pihentetni rajta.
Belülről hiányolom az automata ablaktörlőt, a sötétedős belső tükröt és kívülről a behajtató tükröket. Ellenben jó dolog az automata váltó, a tempomat és a fűthető külső tükrök. Apropó fűtés: befagyott szélvédő kapirgálás után, indítást követően gyakorlatilag ~2 perc múlva gyönyörűen leszedi a párát a szélvédő belső feléről, ilyet se a Carina, se az Avensis nem tud. A lábbal működtethető kézifék fura, de meg lehet szokni.
A CVT váltó miatt randa, erőlködős hangja van erősebb gyorsítás során, ezt el kell fogadni. Az esetek nagy részében viszont viszonylag csendesen működik, főleg nálam, mivel egy kocsinak se akarom kinyomni a szemét. Ami viszont kimondottan tetszik a motorban, hogy 50-es tempót tartva országútra kiérve és lepadlózva meglepően meg tud lendülni, akárcsak egy kisebb turbódízel. A sebességmérő éjszaka zavaróan tud tükröződni, erre azért figyelhettek volna a tervezéskor. Mindemellett a kijelző fényerejét napsütésben feljebb, éjszaka meg lejjebb szoktam venni, ez is működhetne automatán akárcsak az újabb Lexusokban. Az ISOFIX csatokba nehezebben találok bele a gyereküléssel, mint az Avéba. A hátsó ajtó lecsukásához csak a jobb kéznek van kialakítva üreg, a bal oldalról hiányzik. Avensisnél mindkét oldalon van ilyen.
A csomagtartó elmarad egy számmal a Carina/Ave méretéhez képest, de hát valamit valamiért. Ellenben az alsó rekesznek hála, nagyon jól pakolható.
A vezetési élmény nálam kimerül a 100-110 közötti krúzolásban és ebben tökéletes társ a Prius. Ilyen tempó mellett télen is hozható az 5.1-es fogyasztás. Nem vagyok idegbeteg ember, de a kocsiba beülve még inkább lenyugszom és már egyáltalán nem zavarnak a piros lámpák. Inkább élvezem ahogy ülök a motorhang nélküli csendben.
Szerk. 2011. november: 8000 km-en túl vagyok, 1 kisszervizen, minden szép minden jó továbbra is. Időközben az autó kapott tőlem egy tolatóradar szettet. Nyáron a legjobb átlagfogyasztásom 3,7 L volt 282 km-en keresztül. Mondjuk az ilyen játékhoz 70-80 km/h körüli tempóval forgalommentes helyeket kell választani, de átlagos 90-100-as tempóval is hozható a 4.2-es fogyasztás. 4 személyes nyaralásos fullig pakolt autópályás menettel 5.5 körüli fogyasztást produkál. Teljes skótot csinál ez az autó az emberből.Szinte sírok,ha 5 fölötti fogyasztást látok :)
Közbe eszembe jutott még egy apróság, ami tetszik az autóban: ablakmosáskor a folyadék nem 2 helyen éri az ablakot, hanem 4 helyen és ezáltal könnyebben és gyorsabban eltávolítja a szennyeződéseket.
Hibalista
- Szerencsére semmi. Tudomásom szerint korábban sem volt semmi baja.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 196000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Carina E | Következő autója? | Prius III |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
