Amikor már eladáskor tudod, hogy megfogod bánni
Szöveges ítélet
Harmadik Prius volt a családban. Belgiumi autó volt, én már a 2. magyar tulajdonosától vettem 1.8 millió forintért. Akkor volt benne 294 ezer kilométer. Azonnali szerelem volt, mélyvörös szin (Priusok 90% szürke), vaj szinű bőr ülések.
Belvárosban élek, de sokat járkálunk kirándulni ide-oda, giy a 30 ezer kilométerben ami nálam volt annak a fele autópályára jött ki, főleg miután volt 3 nagyobb túrája is (Szlovénia, Svájc, Dél-Horvátország).
Az üléspozició és maga az ülés nem a legkényelmesebb, de ültem már sokkal rosszabban is. De azért egy hosszabb pályázás után jól esik kiszállni.
A gyári fejegységet még a vételkor kidobtam, és aliról rendelt androidos fejegységre cseréltem. Alapból európait, eonont akartam de náluk nem tudtam fizetni sehogyse, szóval maradt a kinai. Ami végül is jól sült el, mert a jutyub nem ment rajta, ezt megreklamáltam és visszafizették az összeg vmi 85%-át. Alapból csak azért cseréltem le hogy bluetoothosan tudjon csatlakozni a telefonomhoz és hallgathassak zenét, a rádiót rühellem soha be se kapcsoltam. Jack se lett volna rossz de ez FL előtti, nincs benne jack kivezetve.
A kocsi JBL-s felszereltség volt, elég jól szólt, de az új fejegység kicsit több kakaót tudott ráküldeni a hangszórókra mint a régi, azok meg ezt nem igazán komálták igy 15 évesen, szóval kb mindegyik bekrepált, úgyhogy a basszust vagy a hangos zenehallgatást elfelejtheted.
Az autó meglepően tud kilőni 0-ról az eCVT "váltó" miatt, ez forgalomban tudott némi meglepetést okozni. De a móka és kacagás hamar a torkodon akad amikor meghallgatod a 4 hengeres atkinson ciklusú 1.5ös benzinmotor büszke bömbölését. ROOOAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.
Szerintem direkt csinálták ilyen borzasztóra a hangját, ne akard nyomni neki, nem arra való. És ez igaz is.
Ami igazán nagy hátrány volt számomra az a pályán mutatott teljesítménye, illetve annak hiánya. Ne értsetek félre, tökjól lehet vele pályán közlekedni, elvisz A-ból B-be. De 100-110 felett ha meg akarsz előzni valakit akkor szükséged lesz egy ferihegynyi kifutóra különben neki se fogj! Rengetegszer volt, hogy meg akartam előzni már egész rámásztam a seggére mikor rájöttem a belső sávban haladó sebességéből és az enyémből h nem fog menni, lassulhatok újra le és fussak neki mégegyszer.
Mindazonáltal szerettem. Elfogadtam, hogy csúnyácska, hogy nekem annyira nem is fogyaszt jól (persze minden máshoz képest tökjól fogyasztott, de csoportokban folyamat osztották meg az ilyen 4.0 meg 4.5 fogyasztásokat 800 kilométerre, én meg nem láttam 5.5 alatt EVER), hangos ha nyomom neki, a könyöklő nyöszörög ha rajta támaszkodva vezetsz. De egyébként nagyon szép volt a maga módján, belülről is. Törődtem vele, mindent megcsináltam rajta és ő meghálálta, sosem hagyott ott és mindenhova elvitt és mindenhonnan hazahozott, pedig tavaszi hóesés is meglepett minket a svájci alpokban 4 évszakos gumival (Michelin Crossclimate+ amúgy, legjobb!) laza 80 centivel, de lejött a hegyekből szépen. Nagy a hely a hátul ülőknek is, a csomagtartó is nagy és tágas. 2006-os autó volt de belülről bárkit megtévesztene, a featureokről nem is beszélve, hogy keyless meg tolatókamera etc.
Most is csak azért adtam el mert első autó volt, megtanultam rajta vezetni, de mostmár kell valami erősebb, szexisebb, mozgékonyabb. Szóval megfogom bánni, hogy eladtam, ez tuti.
Hibalista
- -Jobb és baloldali felfüggesztés porvédői - -Jobb első kerékcsapágy 2x, balelső 1x - -Elől féktárcsa és betét - -hátul komplett fékek+két fékmunkahenger - -Radar elromlott, nem csináltattam meg soha mert van kamera. - -Csomagtartó teleszkópok cserések voltak, mikor eladtam - -Féklámpakapcsoló
Ide hordtam szervizbe
ToyCarCsoport ajánlás után vittem oda az autót, pedig anno amikor kocsit kerestem jártam náluk és nem voltam megelégedve. Lefixált időpontra mikor megérkeztem csodálkoztak, mit keresek ott. Igy 1 napi meló helyett 4-et pihent ott a Prius. Szép váróterem, modern környezet, de kártyával nem tudtam fizetni, utalásra húzták a szájukat(..oké, de még ma!). Bocsi, nem gyakran járok 300e készpénzzel a zsebemben. Egyébként okés volt.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
ToyoTeam GarageAbszolút profik, közvetlenek, kedvesek. Váróterem nincs, kicsit sufnis a környezet, de látszik, hogy értik a dolgukat. Egy másik szerelőnél vártam épp h ki olvassák a hibakódot, amit a kocsi afféle "elakarsz adni te szemét na tessék PFUJ" módon hozzám vágott. Ott álltam fél órát az esőben, mikor megérkeztem mondtam miért vagyok itt, tudomásul vették majd soha többet senki nem szólt hozzám. Na felhivtam ToyoTeamet hogy nyitva vannak e még, mondták elv nem de gyak vihetem az autót. Két utcára voltam, úgyh vittem is. Kiolvasták a hibát, féklámpakapcsoló, másnap felhivtak ajánlattal harmadnap reggel 8ra vihettem az autót megcsinálták egy 10-esért.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 294 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | V60 PHEV |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.7/10) |
