Megdolgozni az igaz szerelemért!
Szöveges ítélet
Az elmúlt nyolc évben sok dolog változott. Az autó is, én is és az eddig itt éktelenkedő ítéletem is. A szerelem viszont nem változott, sőt ha lehetséges még jobban elmélyült.
A szememben továbbra is egy megbízható autó. Mondom ezt egy elég részletes felújítás után is. Akit mélyebben érdekelne ez a téma, az itt belemerülhet: https://www.youtube.com/channel/UC7fuYFMWCw169AzbFrbsgbA/null
Ennek ellenére nem ajánlom olyannak, aki nem szeret kulcsolni. Jól szerelhető, de alap jellegéből kifolyólag sokkal összetettebb, mint egy hétköznapi autó. Többnyire a szerelők sem ismerik a típust, leszámítva az 1zz motort, mert az több másik típusban is helyet kapott.
Korából és ritkaságából kifolyólag inkább az oldtimer és nem a youngtimer alkatrészellátottsága jellemzi. Az időszakos szerviz nem okoz problémát, de egy első kerékcsapágy csere, már nagy gondot okozhat, vagy egy csonkállvány szilent beszerzésem sem egyszerű.
Alapjaiban célgép. A kényelem és a sportosság fordított arányban foglalható egyenletben. Amikor a Lotus Eliest, vagy az Opel Speedstert egy csipetnyivel élhetőbbé teszed, akkor születik meg az MR2. Talán, ha egy kicsit meglöknek, miközben ütögeted és egy gondolatnyival több komfort hullik a tálba, akkor MX-5 lesz belőle. Amikor jól sütsz és a Honda S2000-t akarod elkészíteni, de azért nem lesz olyan, mint a bolti, viszont nagyon finom, akkor azt lehet MR2-nek csúfolni. Minden esetre nagyon finnyás sportkocsi rajongónak kell lenned, hogy kóstolásra ne akarj még szedni.
A csomagteret érdemes teljesen átértelmezni. Képzeld el, hogy egy közepesen nagy bevásárláshoz elfelejted bevinni a bevásárló szatyrot, de öko vagy és úgy érzed, hogy kreatívan meg tudod oldani. A bermuda nadrág oldalzsebeiben a 4 dobozos üdítő. A pólód betűröd és bendőt csinálsz a kenyérből, a papírtörlőből és minden puhából. Maradt még a farzsebed, a hónad alja és a két kezed, talán az állad alatt is tartasz valamit. Az MR2-nél van ugye a pótkerék mellet egy pici hely, ha felcsukod a tetőt, akkor a kalaptartó, a kesztyűtartó és az ülések mögött. Ez kb. 200 liter barátok között, jól szétosztva és kicsit összegyűrve. Úrként csak akkor lehet vele nyaralni, ha mindent ott veszel, ahová mész...talán a bankkártya és a fürdőruha kényelmesen befér.
Cserébe könnyű, dinamikus és 7-8 liternél többet nem kér el. Ha ettől jobban nyomod, akkor az anyósülésen garantáltan nagyobb lesz a pulzus, mint amit a magyar orvosi iparkamara jó szívvel ajánl. Az autópályán azért nem nagy dráma, viszont a hegyekben biztosan a forgalom 95%-a az utadban lesz...roadster...na :)
Ennek ellenére a többségnek jobb választás az MX-5. Meghasonulni nem fogok, határozottan jobb hobbiautónak tartom az MR2-t, ameddig gyorsabban akarod fűzni a szerpentint, mint az ördög. Keresztben menni jobb a Mazda. Meg a csomagtartója is...meg ismerik a szerelők...meg még sok sok érvet tudnék ellene hozni és biztosan vitatkozni is lehetne velük.
Nyolc év alatt azért voltak a kapcsolatunkban zökkenők, de nem ingtam meg. Ha volt már olyan csajod, párod, oldalbordád,-vagy hívd ahogy akarod- aki mellett megnéztél mást is, de meg nem kívántál, akkor tudod, hogy mit érzek. Magasan van a léc, azt meg próbálni átugrani, aztán leverni felesleges.
Hogy kinek való? Akinek minden busz és munkagép, aminek 2-nél több az ülése, a motorja nem középen van, a teteje nem nyitható és nehezebb, mint 1 tonna. Aki MR2-t akar talán így egyszerűbb leírni. Annyira egyedi csomag ez az autó, hogy nincs nagyon amit párba lehetne vele állítani a saját árában. A jövőben ez még inkább így lesz. Ahogy öregszik ez kétféleképp változhat. Vagy még kevésbé lesz vetélytársa, vagy felugrik az ára oda, ahonnan már nem lehet kipróbálni, hogy mennyire zseniális. 4-5 év és kiderül.
Hibalista
- Egy teljes motorgenerált végeztem el az utón...nem úsztam meg a típus olajfogyasztási problémáit. - - Légtömegmérő miatt ingadozó alapjárat és rossz keverékképzés. Az új ugyan olyan rossz volt, majd egy bontottal oldódott meg végleg a probléma. - - Eltört vízcső, amit szilikonra cseréltem.
Ide hordtam szervizbe
Toyota márkaszervíz.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Magam szerelem.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 112000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | B Corsa GSI | Következő autója? | Nissan Patrolra vágyok jelenleg. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
