A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Mr2 (2000)

Mr2 1.8 vvti 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megdolgozni az igaz szerelemért!

Szöveges ítélet

Az elmúlt nyolc évben sok dolog változott. Az autó is, én is és az eddig itt éktelenkedő ítéletem is. A szerelem viszont nem változott, sőt ha lehetséges még jobban elmélyült.
A szememben továbbra is egy megbízható autó. Mondom ezt egy elég részletes felújítás után is. Akit mélyebben érdekelne ez a téma, az itt belemerülhet: https://www.youtube.com/channel/UC7fuYFMWCw169AzbFrbsgbA/null
Ennek ellenére nem ajánlom olyannak, aki nem szeret kulcsolni. Jól szerelhető, de alap jellegéből kifolyólag sokkal összetettebb, mint egy hétköznapi autó. Többnyire a szerelők sem ismerik a típust, leszámítva az 1zz motort, mert az több másik típusban is helyet kapott.
Korából és ritkaságából kifolyólag inkább az oldtimer és nem a youngtimer alkatrészellátottsága jellemzi. Az időszakos szerviz nem okoz problémát, de egy első kerékcsapágy csere, már nagy gondot okozhat, vagy egy csonkállvány szilent beszerzésem sem egyszerű.
Alapjaiban célgép. A kényelem és a sportosság fordított arányban foglalható egyenletben. Amikor a Lotus Eliest, vagy az Opel Speedstert egy csipetnyivel élhetőbbé teszed, akkor születik meg az MR2. Talán, ha egy kicsit meglöknek, miközben ütögeted és egy gondolatnyival több komfort hullik a tálba, akkor MX-5 lesz belőle. Amikor jól sütsz és a Honda S2000-t akarod elkészíteni, de azért nem lesz olyan, mint a bolti, viszont nagyon finom, akkor azt lehet MR2-nek csúfolni. Minden esetre nagyon finnyás sportkocsi rajongónak kell lenned, hogy kóstolásra ne akarj még szedni.
A csomagteret érdemes teljesen átértelmezni. Képzeld el, hogy egy közepesen nagy bevásárláshoz elfelejted bevinni a bevásárló szatyrot, de öko vagy és úgy érzed, hogy kreatívan meg tudod oldani. A bermuda nadrág oldalzsebeiben a 4 dobozos üdítő. A pólód betűröd és bendőt csinálsz a kenyérből, a papírtörlőből és minden puhából. Maradt még a farzsebed, a hónad alja és a két kezed, talán az állad alatt is tartasz valamit. Az MR2-nél van ugye a pótkerék mellet egy pici hely, ha felcsukod a tetőt, akkor a kalaptartó, a kesztyűtartó és az ülések mögött. Ez kb. 200 liter barátok között, jól szétosztva és kicsit összegyűrve. Úrként csak akkor lehet vele nyaralni, ha mindent ott veszel, ahová mész...talán a bankkártya és a fürdőruha kényelmesen befér.
Cserébe könnyű, dinamikus és 7-8 liternél többet nem kér el. Ha ettől jobban nyomod, akkor az anyósülésen garantáltan nagyobb lesz a pulzus, mint amit a magyar orvosi iparkamara jó szívvel ajánl. Az autópályán azért nem nagy dráma, viszont a hegyekben biztosan a forgalom 95%-a az utadban lesz...roadster...na :)
Ennek ellenére a többségnek jobb választás az MX-5. Meghasonulni nem fogok, határozottan jobb hobbiautónak tartom az MR2-t, ameddig gyorsabban akarod fűzni a szerpentint, mint az ördög. Keresztben menni jobb a Mazda. Meg a csomagtartója is...meg ismerik a szerelők...meg még sok sok érvet tudnék ellene hozni és biztosan vitatkozni is lehetne velük.
Nyolc év alatt azért voltak a kapcsolatunkban zökkenők, de nem ingtam meg. Ha volt már olyan csajod, párod, oldalbordád,-vagy hívd ahogy akarod- aki mellett megnéztél mást is, de meg nem kívántál, akkor tudod, hogy mit érzek. Magasan van a léc, azt meg próbálni átugrani, aztán leverni felesleges.
Hogy kinek való? Akinek minden busz és munkagép, aminek 2-nél több az ülése, a motorja nem középen van, a teteje nem nyitható és nehezebb, mint 1 tonna. Aki MR2-t akar talán így egyszerűbb leírni. Annyira egyedi csomag ez az autó, hogy nincs nagyon amit párba lehetne vele állítani a saját árában. A jövőben ez még inkább így lesz. Ahogy öregszik ez kétféleképp változhat. Vagy még kevésbé lesz vetélytársa, vagy felugrik az ára oda, ahonnan már nem lehet kipróbálni, hogy mennyire zseniális. 4-5 év és kiderül.

Hibalista

- Egy teljes motorgenerált végeztem el az utón...nem úsztam meg a típus olajfogyasztási problémáit. - - Légtömegmérő miatt ingadozó alapjárat és rossz keverékképzés. Az új ugyan olyan rossz volt, majd egy bontottal oldódott meg végleg a probléma. - - Eltört vízcső, amit szilikonra cseréltem.

Ide hordtam szervizbe

Toyota márkaszervíz.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Magam szerelem.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2001
Kényelem (4) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 112000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? B Corsa GSI Következő autója? Nissan Patrolra vágyok jelenleg.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Mr2 2000

További ítéletek (10 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)