Egy igazi sz@r, de olyan jó vezetni
Szöveges ítélet
Megint Mr2-et vettem. Visszahúzott a szívem hozzá, mert már volt egy ilyenem korábban, de anno megvettem mellé egy oreg Porsche Boxstert és gyakorlatilag elfelejtettem használni a Toyotát. A vén Porsche lehengerlo volt egy darabig a kis japán után de elkezdtem hiányolni belole azt a kozvetlenséget, a fricskázhatóságát, azt a nemtorodomséget amilyen lendulettel be bírja fordítani az orrát egy kanyarba, szóval kellett egy másik Mr2.
Találtam egyet jó áron, beszéltem telefonon az eladóval aki gyakorlatilag szem rebbenés nélkul hazudta le a csillagot az égrol. Direkt rákérdeztem, hogy nem-e fotengely csapágyas (mert az elso mr2-esem az lett) de o váltig állította, hogy minden szuper. Hát nem volt az. Bele sem megyek, hogy mik voltak a gondok, mert egy pár perces feszult szóváltás után vegul is mondott egy olyan árat amivel be tudott palizni engem. Ennek is szar volt a motorja, mert ugyan a pöcsörészést,a krúzolást meg a jaszkarizást remekul bírja a toyota, de sajnos egy rendesebb nyúzásnak komoly ára van. Viszont annyira jó vezetni, hogy úgy voltam vele, hogy inkább megcsinálom és akkor van egy új motorom, amit majd legalább még egy jó ideig tudok használni. Valójában kifejezetten olcsó volt a felújítás, mert találtam az ebayen egy amerikai webshoppot akik fillérekért adták a tuti japán cuccokat bele. úgy emlékszem, hogy kb. 200 ezerért minden meg volt oldva gépmunkával egyutt. Indulhatott a játék :) Imádom az MR2 kozvetlenségét, as zuperrovid fékutakat,a kluttyanós váltót, azt ahogy letépi a fejem amint befordúl egy szuk kanyarba, amilyen patentul dolgozik a gyári speer. Sok autóra mondják, hogy gokartos a vezetése, de ehhez a kocsihoz képest egy M3-as egy kivazelinezett vízágy. Kulonosen miután beletettem a coilovereket. Szerintem az is nagyon fontos, hogy nem túl drága. Pl. amígy a Porschémet féltettem mindentol, addíg ez pont nem érdekelt, csak egy használati tárgy szintjén használtam, amit speciel nagyon élvezetesen lehetett használni. Jó, voltak vele gondok. Kétszer kellett trélerezni, mert vagy elment minden áram, vagy nem vette be a kulcsot a gyujtáskapcsoló, de én ennyi miatt még nem rágok be egy kocsira. Az viszont biztos, hogy ugyanez a motor egy Corollában ki megy a világból, az Roadsterben meg mindenki fustolosre hajtja, ami szerintem nem a gyár érdeme, hanem a felhasználóké. Nyilván a Corollát a normálisabbja veszi, akinek eleve az a célja, hogy kimenjen a világból vele és max egy vízpumpa cserével még vissza is jojjon. Viszont ugyanez az 1ZZFE blokk az MR2-ben nem ilyen kozonségre talál, hanem olyanra aki perceken át akar vele egy éjszakai korforgalomban driftelve korozni, amire pl. semmi védelme sincs a motornak az "olajelbillenés" ellen, vagy érto fullel akarja hallgatni vvti motor magasabb fordulatait. A rozsda az egy "issue" az Mr2 nél. Gátlástalanúl, mindenhol, pont mint a régebbi japó gépeknél. A kasztni még pont ki bírt 10 évet apróbb javítgatásokkal, de az alu huto már pl. nem.
Szumma szummárum egy kicsit nyavajás, kicsit csajos, de nagyon élvezheto autó.
Hibalista
- Gyújtáskapcsoló, rádió hangero gomb, esovíz elvezeto, kipufogó+katalizátor, lambda-szonda, huto radiátor, riasztó távvezérlés, kopogásérzékelo, féktárcsa takaró lemez és egy teljes motorgenerál
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 63000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Boxster | Következő autója? | Boxster |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.2/10) |
