Apa munkába járós autója
Szöveges ítélet
2012 tavaszán úgy alakult az élet, hogy várhatóan évi 30.000 km-t kell vezetnem munka ügyben. Cipelni egy laptoptáskát kell, motorozni nem tudok, a meglévő, csodálatos 406 Coupé pedig 10 litert eszik átlagban. Tény, hogy nehéz a jobb lábam...
Elkezdtem új autót keresni. A cél, hogy három autó legyen a családban. Családi, apának munkába járós, és apának játszós. Családi már volt (Xsara Picasso), jöhet a munkába járós.
Dízelt nem akartam, mert egyrészt amilyen a szerencsém, biztosan én költhetek a turbó/kettőstömegű/porlasztócsúcs szentháromságra egy kisebb vagyont. Kabriót szeretnék, elég 2 ülés, elég a 100+ LE tonnánként, viszont bele kell férni a 3 havi szabályba. Bőrülés, légkondi legyen és nyitható tető.
4 személyes autók (320i, Astra) kiestek, mert várhatóan alig ennének kevesebbet, mint a Peugeot (ugyebár nehéz a jobb lábam), maradtak a kicsi gyöszök. MX-5, X19, Barchetta és az MR2. Ha már lúd, legyen kövér, ne bohóckodjunk orr motoros autókkal, amiknek van csomagtartója is, legyen az MR2! :)
Tatabányai kereskedésben volt, a kereskedő (szándékosan nem neppert írok!) beleegyezett, hogy elhozza Pestre Ricsihez átvizsgálni. Persze a benzint+átvizsgálást én fizetem. Ricsi megnézte, beázik, lehet, hogy kehes a motorja (1ZZ-FE), húzta a száját. Én meg túrtam a netet, mi mennyi és megvettem. Következő héten Ricsiék megcsinálták rajta, amit kellett (kb. 72 ezret fizettem), aztán megtudták, hogy mennyiért adta a kereskedő, úgy már tetszett nekik! :)
Az autóról: a kereskedő állítása szerint 140 ezer km van benne, de évekig állt egy raktárban, mert állítólag valami bűncselekménybe keveredett... Ezért volt felvágva a kárpit a padlón és ezért van benne Celica bőr ülés. Illetve motort is cseréltek és állítólag 90 ezer km volt a benne lévő motorban. Nem tudtam higyjek-e neki, de tények és az autó állapota alapján akár hihető is volt. Festés nyom látszik a bal oldalán az ajtó mögött, de kiflibe nem volt törve. Pár műanyag törött a beltérben, dehát 10 éves volt az autó.
Vezetés: beülsz és megy. Ez _nem_ egy sportautó. üresen 975 kg és 140 LE. Viszont kényelmesen viszi a forgalom ritmusát, sőt! Nyitott tetővel 120-ig lehet beszélgetni, utána már nagy a zaj. A végsebességét nem tudom, 180 fölött nem mentem vele még Németországban sem. Olyan 160-ig teljesen jól gyorsul, fölötte meg nekem nincsen igényem használni...
A 2013.03.15-ös hóvihar idején ezzel utaztam. Becsapós kis alacsony autó, de ahol egy kompakt elment, ott ez sem akadt fenn!
Ami jó benne, hogy kicsi, a "fél" parkolóhelyre is befér, ahova sokan meg sem próbálnak beállni, illetve a kis tömeg miatt - amennyiben jó gumi van rajta - jól lassul. 15"-os kerék van rajta, kisebb nem lehet, aki 17-est tesz rá, az menjen 10 kört az Élessaroknál, aztán cserél! :)
Fogyasztás: az első bő 50 ezer km átlaga 7,5 l/100 km. Dinamikusan vezetve is 8 körül marad és papásan se nagyon tudtam 7 alá vinni. Akkor most egy literért spóroljak? :)
Karbantartás: Lehet, hogy többször cseréltem benne olajat, mint egy mai új autó teljes életciklusa alatt, mert - az USA ajánlást alapul véve - 8000 km a periódus. Ez alatt Max-ról nem megy le Min-ig az olajszint.
30 ezrenként gyertya csere, 60 ezrenként váltóolaj csere. Komplett fék csere kopás miatt, dehát az kopó alkatrész.
Aki csereszabatos más Toyotával, abból tengernyi alkatrész van utángyártottan, ami egyedi, az drága és van, ami csak Toyotától vehető...
Extra/értelmetlen kiadások: vettem rá keménytetőt. Felesleges volt. Miután cseréltem a vásznat (kirágta a nyest), az új vászontető nem ázik be, télen sem.
Cseréltem a gyári, kazettás rádiót egy MP3 lejátszósra.
Benyomás: tetszik. Vannak hibái, tényleg kicsi, bár a csomagtartó "két Fila táskás" és csukott vászonnal még kettő elfér a "kalaptartón". Bőrülés nagyon jó. Csak akkor nem ha hideg van. Vagy ha meleg. Vagy ha süt a nap. :) Április-október között van a kabrió szezon, de én már volt, hogy februárban eltettem a keménytetőt. A légkondi és a fűtés is teljesen vállalható, csak 180 centi alatt legyél, különben kilóg a fejed búbja a "légbuborékból". Hogy meddig tartom meg és mit veszek helyette? Passz. Most van benne 208 ezer km. Ha nem történik baleset, szerintem nálam fordul át 300.000-re. :)
Amióta kiderült, hogy gyereküléssel a lányaim is ülhetnek elől, néha őket kabrióztatom! :)
Hibalista
- Vászontetőt kiszakította a nyest. eBayről rendelve szereléssel 200.000 Ft. - Fékek elkoptak, 4 tárcsa+4 szett betét. - Jobb első kerékcsapágy búgott, csere.
Ide hordtam szervizbe
Ricsi a XIII. kerületben. Aki ismeri, tudja! :) Értenek hozzá, minden MR2 specifikus dolgot ők csináltak. Viszont mivel ügyesek, 1-2 hét a várólista.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Várkonyi Autóscenter, Keresztúri út.Maximum 1-2 nap a várólista, amit megígér, hogy megjavít, megteszi, azóta nem kellett hozzányúlni! Fölösleges dolgot akkor sem cserélt, ha én kértem, szerinte nem a másik csapágy búgott, hanem a használt gumi. Gumi csere őt igazolta.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 68000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 406 Coupé 2.0 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
